Strona 8 z 14

Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)

: 28 wrz 2015 18:41
autor: Migr
Wielkie ukłony za zmiany w gmcp. Wspaniala sprawa. Chcialbym tylko dobytac o kilka spraw:
- czy "k wszystkich" przechodzi na cenzurowane, czy tylko jakies chore tickery co sekunde?
- czy sa plany wprowadzenia opcji, ktora wylaczy akapity z glownego outputu, ktore powtarzaja sie w gmcp, np. opisy rozmow, wyjsc, walki, obiektow na lokacji?

Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)

: 28 wrz 2015 19:12
autor: Haern
czy sa plany wprowadzenia opcji, ktora wylaczy akapity z glownego outputu, ktore powtarzaja sie w gmcp, np. opisy rozmow, wyjsc, walki, obiektow na lokacji?
To już działa. Po włączeniu modułu Messeges w GMCP informacje w nim zawarte nie idą w ogóle do głównego okna (czyli nie idą przez czysty telnet). Jeśli mają tam trafić, trzeba je sobie samemu przekierować na poziomie klienta, wyciągając je z GMCP (moduł 'Messeges' nie jest podzielny; można albo go dostawać w całości przez GMCP (a więc wszystkie informacje), albo normalnie przez telnet do głównego okna).

Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)

: 28 wrz 2015 19:18
autor: Werbat
Czekaj, bo nie rozumiem. To znaczy, że kiedy z room.info dostanę listę exits, nie będę dostawał linijki 'Sa tutaj dwa widoczne wyjscia'?

Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)

: 28 wrz 2015 19:52
autor: Haern
Będziesz. Dopiero włączenie modułu Messeges usuwa ze zwykłego outputu MUDa wszystko to, co leci w module Messeges GMCP.

Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)

: 29 wrz 2015 02:14
autor: Werbat
Otóż nie. Włączyłem Messages (według postu Dhogrina) i dostaję info o wyjściach. Nie dostaję o mowie, czyli Twoja informacja o ukrywaniu jest prawdziwa - wyjścia po prostu nie są w module Messages.

Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)

: 29 wrz 2015 06:44
autor: Migr
Jesli sie nie myle wyjscia masz w Room.Info. Fajnie gdyby te pozostale moduly dzialaly w podobny sposob co Messages. Tzn, Char.State juz to ma w formie opcji zmiany stanu. Mysle glownie o linijkach:
- "Jest tutaj piec wyjsc ..." (odp. Room.Info)"
- "Kura, kot i maly ogr." (odp. Objects.*)
Jeszcze male pytanko. Dane z gmcp sa kompresowane przez mccp2?

Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)

: 29 wrz 2015 10:20
autor: Dorien
ja za bardzo nie rozumiem ideologii objects, bo w zasadzie niewiele to zmienia.

w objects mamy listę osób, którzy sa podzieleni na wrogów i nie-wrogów, mamy ich kondycje, mamy drużynę i drużynowego, mamy cele ataku i obrony.
to wszystko mamy tak czy siak,
- wrogów mamy pod wrogami np: policz wrogów, a aktualny wróg to przeciwnik;
- kondycje pod k wszystkich, w ustawianiach można ustawić zeby aktualizowała sie sama;
- drużyna pod drużyna można stamtąd tez wyciągnąć druzynowego;
- cel ataku mamy pod celem ataku np 'zabioj cel ataku', 'przelam obrone celu ataku'
- cel obrony analogicznie, 'zaslon cel obrony';

te dane sa wysylane tak czy siak, bez potrzeby spamowania komend, wystarczy sobie je zczytac. Może jest jakis sens ktorego ja nie widze jeszcze.

Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)

: 29 wrz 2015 10:27
autor: Zurwen
Numer obiektu postaci na lokacji jest nowością, która pozwala pominąć odmianę (wykonywaną zazwyczaj automatycznie) przy wykonywaniu różnego rodzaju akcji.
Są tam też informacje o tym kto z kim walczy przekazany w sposób prosty do wyświetlenia. No i wszystko aktualizuje się na bieżąco, więc nie trzeba spammować komend.

Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)

: 30 paź 2015 13:46
autor: Narmaniel
Znowu szukam inspiracji.

Ekran (rozdzielczość) mojego ekranu jest zbyt mały, żeby pomieścić okna z paczki Zurwena + mapę. Najwięcej problemu sprawia okno z kondycją, które musi być siłą rzeczy wysokie, co ogranicza szerokość okien Arki i walki.

Pytanie 1.
Czy ktoś wpadł na pomysł, jak te okna zrobić na mniejszym ekranie?

Pytanie 2.
Czy macie pomysły jak inaczej wizualnie zorganizować komunikaty i funkcje okna walki?

Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)

: 30 paź 2015 14:34
autor: Zurwen
Kondycja po prawej/lewej (pionowo), poziomo jedno nad drugim: walka, zwykle okno, mapa (w dowolnej kolejności). Niestety, małe ekrany mają to do siebie, że nie jest na nich wygodnie wyświetlać dużo rzeczy na raz ;)

Nie wiem czy mapy CMUDowej nie możesz zmniejszyc w taki sposób, żeby w małym oknie pokazywała większy obszar (ofc. mniejszymi ikonkami).

Mogłbyś spróbować też - wąski pasek kondycji, dołączony do szerokiego okna z walką + niżej mniej szerokie niż walka okno standardowe z szerszym kawałkiem mapy. CMUDowo możesz sobie na prawdę sporo z tymi oknami porobić ;)