Strona 8 z 14
Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)
: 28 wrz 2015 18:41
autor: Migr
Wielkie ukłony za zmiany w gmcp. Wspaniala sprawa. Chcialbym tylko dobytac o kilka spraw:
- czy "k wszystkich" przechodzi na cenzurowane, czy tylko jakies chore tickery co sekunde?
- czy sa plany wprowadzenia opcji, ktora wylaczy akapity z glownego outputu, ktore powtarzaja sie w gmcp, np. opisy rozmow, wyjsc, walki, obiektow na lokacji?
Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)
: 28 wrz 2015 19:12
autor: Haern
czy sa plany wprowadzenia opcji, ktora wylaczy akapity z glownego outputu, ktore powtarzaja sie w gmcp, np. opisy rozmow, wyjsc, walki, obiektow na lokacji?
To już działa. Po włączeniu modułu Messeges w GMCP informacje w nim zawarte nie idą w ogóle do głównego okna (czyli nie idą przez czysty telnet). Jeśli mają tam trafić, trzeba je sobie samemu przekierować na poziomie klienta, wyciągając je z GMCP (moduł 'Messeges' nie jest podzielny; można albo go dostawać w całości przez GMCP (a więc wszystkie informacje), albo normalnie przez telnet do głównego okna).
Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)
: 28 wrz 2015 19:18
autor: Werbat
Czekaj, bo nie rozumiem. To znaczy, że kiedy z room.info dostanę listę exits, nie będę dostawał linijki 'Sa tutaj dwa widoczne wyjscia'?
Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)
: 28 wrz 2015 19:52
autor: Haern
Będziesz. Dopiero włączenie modułu Messeges usuwa ze zwykłego outputu MUDa wszystko to, co leci w module Messeges GMCP.
Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)
: 29 wrz 2015 02:14
autor: Werbat
Otóż nie. Włączyłem Messages (według
postu Dhogrina) i dostaję info o wyjściach. Nie dostaję o mowie, czyli Twoja informacja o ukrywaniu jest prawdziwa - wyjścia po prostu nie są w module Messages.
Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)
: 29 wrz 2015 06:44
autor: Migr
Jesli sie nie myle wyjscia masz w Room.Info. Fajnie gdyby te pozostale moduly dzialaly w podobny sposob co Messages. Tzn, Char.State juz to ma w formie opcji zmiany stanu. Mysle glownie o linijkach:
- "Jest tutaj piec wyjsc ..." (odp. Room.Info)"
- "Kura, kot i maly ogr." (odp. Objects.*)
Jeszcze male pytanko. Dane z gmcp sa kompresowane przez mccp2?
Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)
: 29 wrz 2015 10:20
autor: Dorien
ja za bardzo nie rozumiem ideologii objects, bo w zasadzie niewiele to zmienia.
w objects mamy listę osób, którzy sa podzieleni na wrogów i nie-wrogów, mamy ich kondycje, mamy drużynę i drużynowego, mamy cele ataku i obrony.
to wszystko mamy tak czy siak,
- wrogów mamy pod wrogami np: policz wrogów, a aktualny wróg to przeciwnik;
- kondycje pod k wszystkich, w ustawianiach można ustawić zeby aktualizowała sie sama;
- drużyna pod drużyna można stamtąd tez wyciągnąć druzynowego;
- cel ataku mamy pod celem ataku np 'zabioj cel ataku', 'przelam obrone celu ataku'
- cel obrony analogicznie, 'zaslon cel obrony';
te dane sa wysylane tak czy siak, bez potrzeby spamowania komend, wystarczy sobie je zczytac. Może jest jakis sens ktorego ja nie widze jeszcze.
Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)
: 29 wrz 2015 10:27
autor: Zurwen
Numer obiektu postaci na lokacji jest nowością, która pozwala pominąć odmianę (wykonywaną zazwyczaj automatycznie) przy wykonywaniu różnego rodzaju akcji.
Są tam też informacje o tym kto z kim walczy przekazany w sposób prosty do wyświetlenia. No i wszystko aktualizuje się na bieżąco, więc nie trzeba spammować komend.
Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)
: 30 paź 2015 13:46
autor: Narmaniel
Znowu szukam inspiracji.
Ekran (rozdzielczość) mojego ekranu jest zbyt mały, żeby pomieścić okna z paczki Zurwena + mapę. Najwięcej problemu sprawia okno z kondycją, które musi być siłą rzeczy wysokie, co ogranicza szerokość okien Arki i walki.
Pytanie 1.
Czy ktoś wpadł na pomysł, jak te okna zrobić na mniejszym ekranie?
Pytanie 2.
Czy macie pomysły jak inaczej wizualnie zorganizować komunikaty i funkcje okna walki?
Re: Uniwersalne zapytania (nie dotyczace konkretnego klienta)
: 30 paź 2015 14:34
autor: Zurwen
Kondycja po prawej/lewej (pionowo), poziomo jedno nad drugim: walka, zwykle okno, mapa (w dowolnej kolejności). Niestety, małe ekrany mają to do siebie, że nie jest na nich wygodnie wyświetlać dużo rzeczy na raz
Nie wiem czy mapy CMUDowej nie możesz zmniejszyc w taki sposób, żeby w małym oknie pokazywała większy obszar (ofc. mniejszymi ikonkami).
Mogłbyś spróbować też - wąski pasek kondycji, dołączony do szerokiego okna z walką + niżej mniej szerokie niż walka okno standardowe z szerszym kawałkiem mapy. CMUDowo możesz sobie na prawdę sporo z tymi oknami porobić