tf-mapper

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Nowy build odpalił się bez problemów. To teraz mnie/nas naucz z tego korzystać ;-)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

No to to bedzie dosyc skomplikowany proces :D

1) Przejscie sobie menu w pasku u gory.

Kilka skrotow:

CTRL/CMD + P - chowa/pokazuje prawy panel
CTRL/CND + T - chowa/pokazuje lewy panel
CTRL/CMD + [ - przelacza tryb 'always on top'

Warto zajrzec w menu Properties, mozna sobie ustawic wilkosc startowa i to czy panele widac czy nie.

2) Zeby zaczac mapowac to w gornym menu trzeba sobie kliknac w Enable Creation.

Pozniej wystarczy prawym myszy kliknac w pole mapy i wybrac Create Room. No a po tym to juz standardowo, z lewego panelu wybieramy mode na Create i jedziemy numerykiem albo klikajac.

Pokoje mozna dowolnie przeciagac etc.

Dhogrin kombinuje powoli jakas mala mapke (Novi + okolice) ktora moze byc dobrym startem zeby pokazac co i jak.

Mapper nie ma jakiegos super UI ale mozna sie przyzwyczaic i to pozniej ma sens :)

Najlepiej by bylo zebyscie zadawali pytania na konkretne problemy, taki sposob jest latwiejszy niz proba napisania ogolnej dokumentacji :)

Jelsi chodzi o sprzezenie z tfem, to looknijcie na gista (podalem na gh-pages), wystarczy wgrac do tfa i powinno mniej wiecej banglac.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Thornag pisze:2) Zeby zaczac mapowac to w gornym menu trzeba sobie kliknac w Enable Creation.

Pozniej wystarczy prawym myszy kliknac w pole mapy i wybrac Create Room. No a po tym to juz standardowo, z lewego panelu wybieramy mode na Create i jedziemy numerykiem albo klikajac.

Zrobiłem room 'początkowy', ustawiłem mode na Create i przy dowolnym ruchu mapper wywala błąd 'no active room selected'.

Wybacz - zapewne - durność pytań, jak się w to bawię naście lat, to nigdy nie miałem mappera ;-)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

Double click zeby zaznaczyc room :)
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Ok, coś zaczęło rysować. Wprawdzie póki co łapie mi tylko w i e, jakoś magicznie nie chce s i n, ale to i tak jakiś postęp ;-) Jeszcze muszę rozgryźć, jak dodawać niestandardowe przejścia (w sensie, inną komendą, niż kierunki). Pobawię się w weekend.

Zapowiada się ciekawie, dzięki za zrobienie tego w ogóle ;-)

Jeszcze jedno, raczej kluczowe: jak usunąć źle narysowany room? ;-)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

Dziwna sprawa ze nie lapie ;)

My glownie albo z numeryka mapowalismy, albo biegajac na arce.

Co do kierunkow to rozrozniamy 2 rodzaje, custom i rebind.

Custom wystepuje w sytuacji gdzie mamy np pare alkierz / wyjscie.

Rebind wystepuje w sytuacji kiedy mamy wejscie kierunkiem a droga powrotna to np 'drzwi'

Nic nie stoi na przeszkodzie zeby wszystko bylo customem albo rebindem, zalezy od Ciebie - my przyjelismy zasade ze jak sie wchodzi i wychodzi komenda to jest custom (mamy na klawie na to osobny przycisk) a jak sie wchodzi normalnie a wychodzi komenda to jest rebind - wtedy np klawisz E zamienia sie w 'drzwi'. To jest w pliku map.tf na giscie.

Do tego sa jeszcze followy, np czesto jak jestes w druzynie to masz infor ze 'Podazasz za traktem przez rzeke' mimo iz prowadzacy klepnal E. Wtedy ustawiasz tzw followa na wyjsciu zeby zlapal automatycznie.

Mapper dziala tez z komenda 'idz', 100% z druzyna no i jako tako jak sie idzie solo.

Za wszelkie magie w map.tf odpowiada Dhogrin wiec calosc obslugi z TFem to jego zasluga.

Rebindy i followy robi sie w sumie najlatwiej. Jesli zaznaczysz sobie room i otworzysz prawy panel to na dole w tabelce mozna wpisac rebind albo follow. Wtedy wpis w tabelce bedzie np 'E - wyjscie - do wyjscia' co spowoduje, ze wcisniecie 6 na numeryku wysle do muda komende wyjscie, ktora zostanie wyslana tez do mappera co spowoduje zmiane pokoju. Jelsi podazasz za prowadzacym 'do wyjscia' to map.tf to zlapie i wysle do mappera co tez zaskutkuje zmiana roomu.

Takiego rozwiazania nie bylo w cMudzie gdzie ludziska na te 'followy' musza robic triggery aktywne tylko w danym pokoju, chcielismy tego uniknac za wszelka cene - udalo sie.

Co do customow typu alkierz/karczma - nalezy umiescic na mapie dwa pokoje, zaznaczyc jeden i zrobic w lewym panelu 'insert w lewej kolumnie, pozniej drugi pokoj i insert w prawej kolumnie. Nastepnie z dropdown wybrac odpowiednie wyjscie czyli Custom a pozniej w inpucie ponizej wpisac nazwe wyjscia. na koniec klikasz w link rooms i sie zrobi :)

Troche to skomplikowane ale zacznie byc dosyc intuicyjne jak sie zacznie tym bawic.

Ten sposob laczenia pokoi to tzw 'manual linking', nie ogranicza sie on do customow, zeby zorbic przejscie gora/dol na tym samym poziomie mapy (zamiast zmieniac 'plaszczyzne' to trzeba to zorbic wykonujac 'manual link' i wybierajac wyjscia odpowiednio U lub D.

Mysle, ze jak dostarczymy mape testowo-zalazkowa to sie sporo rzeczy wyjasni.

Dhogrin zalapal obsluge stosunkowo szybko i w przeciagu chyba tygodnia zrobil lwia czesc Ishtar - mowil, ze mega wciagajace :D

jestem na ircnecie jako thornag[34], mozna sie dobijac ;)

edit----

Co do zle narysowanego roomu.

Ogolnie to 'selection' w mapperze to co innego niz 'active room', zeby cos zaznaczyc mozna to albo raz kliknac (pojawia sie obwodka <<dashed line>>) albo zaznaczyc grupe poprzez SHIFT+przeciagniecie myszka.

Pozniej mozna usuwac albo klikajac DEL albo prawym myszy i delete.
Awatar użytkownika
Kornix
Posty: 18
Rejestracja: 12 sty 2013 10:35

Re: tf-mapper

Post autor: Kornix »

Na wstępie powiem, że ogólnie genialny projekt i podziwiam Twórcę :)

Zacząłem od wersji na Windowsy, poklikałem trochę i natrafiłem na parę problemów.

1. Ponawiam pytanie Werbata, jak się usuwa room?

2. Przy imporcie z map CMuda aplikacja przestaje odpowiadać. Log zapisywany jest dopiero po zamknięciu aplikacji, stąd nie wiem co się tam w środku dzieje.

3. Zapisując mapę (zarówno File -> Save jak i File->Save As) nie powstaje żaden plik.

Kod: Zaznacz cały

IOError: [Errno 22] invalid mode ('wb') or filename: 'C:\\Users\\akamaru/.tf-mapper/D:/docs/Dropbox/Arka/MudMapper/Maps/arka.map'
W weekend poklikam na linuxie, jak znajdę nowe błędy to dam znać :)

Edit: Może łatwiej będzie, jeżeli błędy i inne zgłoszenia (nie będące pytaniami oczywiście) będą zgłaszane na githubie?

K.
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

Tak bedzie latwiej :) Github to zdecydowanie lepszy pomysl. Prosilbym tylko o dokladne steps to reproduce.

Import z cMuda moze troche potrwac jesli masz duza mape, no i jest to ficzer mocno ekperymentalny :P Dziala tylko z mapami wyexportowanymi do sqlite3

Jaki Windows? Bo mielismy ten problem wczesniej ze sciezka, ale myslalem ze juz zalatane :)

Kod: Zaznacz cały

if Serializer.mapFile[0] == '/' or (sys.platform == 'win32' and (Serializer.mapFile[1:3] == ':/' or Serializer.mapFile[1:3] == ':\\')):
No tak, zly range :P Dam znac jak pojdzie nowy build.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Kornix: room usuwasz zaznaczając go (_nie_ musi być active roomem) i DEL. Podobno da się też PPM i opcja z menu 'Usuń', ale mi się tak nie udało ;-)

Anyway, kolejny case:
1) odpalam program;
2) File -> Open jakiejś mapy;
3) wszystko jest ok.
ale:
4) File -> Open jakiejś innej mapy;
5) nie da się wybrac active roomu.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Dhogrin
Posty: 167
Rejestracja: 16 lut 2009 00:34
Lokalizacja: Konin / Poznań

Re: tf-mapper

Post autor: Dhogrin »

Zrzucik: http://mahakam.pl/~dhogrin/demo.png
Mapka: http://mahakam.pl/~dhogrin/demo.db

Oto obiecane przez Thornaga demo mapki. Jest tutaj tylko Novigrad + kawełek traktu, ale można już zaobserwować działania tych customów, rebindów czy innych followów, o których Thornag pisał (przykładowo lokacja wyjściowa z Świątyni Wiecznego Ognia, w której mamy zarówno rebind na 'wyjscie', jak i follow 'do wyjscia'). Miłego mapowania. ;)
ODPOWIEDZ