tf-mapper

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Thornag pisze:Absolutna sciezka tez bedzie dzialac, musi sie zaczynac od / (inaczej nie jest absolutna), ~ jest wyjatkiem i dzialac nie bedzie.
Kk, zaczynałem od ~, zwracam honor. Ale jednak jeśli masz w preferences podaną złą ścieżkę, miło byłoby, jakby soft się nie wyjebywał, tylko nie ładował mapy/informował o problemie z loadem. Założyłem ticket.
Thornag pisze:Zeby wrzucic wiecej klas to zaznacz z shiftem roomy i pozniej wybierz klase/kolor z lewego panelu.
Z lewego! A ja durny z prawego cisnąłem, tak jak dla pojedynczego rooma.

Dzięki ;-)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Kornix
Posty: 18
Rejestracja: 12 sty 2013 10:35

Re: tf-mapper

Post autor: Kornix »

Dorien pisze:a może jeszcze bardziej sie rozmarzyć i dodać import export map z tintina poniżej opis składni tintinowej mapy

(...)
Czekałem na odpowiedź Thornaga w sprawie ewentualnego grzebania w jego kodzie, żeby dać tutaj znać.

Zacząłem dopisywać importer map z tintina. Temat jest trochę pokręcony, ponieważ tt++ nie trzyma informacji o położeniu pokoju, no i dochodzi kwestia rozeznania się w kodzie samego mappera. Na chwilę obecną mam wczytywanie lokacji ze standardowymi wyjściami i ich układanie na mapie w miarę porządny sposób, ale na jednym poziomie.

Jak będę miał chwilę, to dodam obsługę poziomów i wyjść niestandardowych i potestuje całość, chociaż może to chwilę potrwać, więc nie obiecuję, że uda się to zrobić w tym tygodniu na przykład ;) (może się okazać, że szybciej sobie Tintinowcy pomapują na nowo, niż ja skończę importer).

Kornix
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: tf-mapper

Post autor: Ralandil »

Kilka poleceń, które bardzo ułatwią działanie mappera z tintinem.
Głównie chodzi o zbliżenie funkcjonalności i ograniczenie użycia myszy.

1) Analogicznie do '#map flag static on' i '#map flag static off'

Kod: Zaznacz cały

map:walk
Ustawia tryb 'walk'.

Kod: Zaznacz cały

map:create
Ustawia tryb 'create'.

Opcje 'Enable creation' wyrzuciłbym. Nie rozumiem tego podwójnego zabezpieczenia i co się tam "samo" psuło.
Jeśli już musi koniecznie zostać, niech będą komendy:

Kod: Zaznacz cały

map:enable:create
map:disable:create
2) Usuwanie połączenia z sąsiadującą lokacją, jak np. komendą '#map unlink e' lub '#map unlink e both'.

a) jednokierunkowo

Kod: Zaznacz cały

map:unlink:(dir)
Usuwa połączenie z lokacji do lokacji, np.

[#]---[ ]
map:unlink:e

[#]<--[ ]

b) dwukierunkowo

Kod: Zaznacz cały

map:unlink:both:(dir)
Usuwa połączenie (w obu kierunkach) miedzy lokacjami, np.

[#]---[ ]
map:unlink:both:e

[#] [ ]

3) Usuwanie połączenia z lokacją o danym id, jak np. komenda '#map unlink <vnum>' lub '#map unlink <vnum> both'
<vnum> to nr lokacji na mapie tintina.

Kod: Zaznacz cały

map:unlinkid:(id)
Usuwa połączenie z lokacji do lokacji o podanym id.

Kod: Zaznacz cały

map:unlinkid:both:(id)
Usuwa połączenie z lokacji do lokacji o podanym id w obu kierunkach.

4) Tworzenie połączenia z sąsiadującą lokacją

a) jednokierunkowo

Kod: Zaznacz cały

map:link:(dir)
Tworzy połączenie do sąsiadującej lokacji.

b) dwukierunkowo

Kod: Zaznacz cały

map:link:both:(dir)
Tworzy połączenie do sąsiadującej lokacji w obu kierunkach, czyli tak jak byśmy wysłali 'navigate:exit:n' w trybie create, z enable creation.


5) Tworzenie połączenia z lokacją o danym id

Wygodne przy tworzeniu połączeń międzydomenowych, promów, wozów itp.

a) jednokierunkowo

Kod: Zaznacz cały

map:linkid:(dir):(id)
b) dwukierunkowo

Kod: Zaznacz cały

map:linkid:both:(dir):(id)
6) Ustawianie przejść niestandardowych, analogicznie do '#map exit <direction> <command>'

Kod: Zaznacz cały

map:exit:(dir):(command)
[#]---[ ]
map:exit:e:karczma

[ ]---[#]
map:exit:w:wyjscie

7) Nazwa lokacji (label)
Ustawia label dla lokacji (zamiast wpisywać w properties panel)

Kod: Zaznacz cały

map:room:label:(label)
np. map:room:label:k

8) Cofanie kroku na mapie, również usunięcie nowo utworzonej lokacji.

Kod: Zaznacz cały

map:undo
9) Klasa lokacji

Kod: Zaznacz cały

map:room:class:(class)
np. map:room:class:path

10) Kolor lokacji

Kod: Zaznacz cały

map:room:color
np. map:room:color:#ff557f

11) Usuwanie sąsiadującej lokacji

Kod: Zaznacz cały

map:delete:(dir)
12) Otwieranie pliku mapy

Kod: Zaznacz cały

map:load:(sciezka)
13) Jest już lookup:(.*) ale bardziej intuicyjnie wydaje się polecenie

Kod: Zaznacz cały

map:goto:(id)
Gdzie w kodzie mogę sobie zmienić 'lookup' samodzielnie?
Dlaczego id lokacji to takie długie tasiemce d9d7f880-0eeb-11e3-89cd-5404a663c290?
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: tf-mapper

Post autor: Dorien »

czepiasz się, zabardzo przywykles do tt, jest dobrze. Wiele z tego co napisałeś jest wygodne ale w zasadzie wszystko można osiągnąć skryptem w tintinie tak naprawdę brakuje tylko navigate:delete:(id) i będzie można zaimplementować tintinowym skryptem resztę.

tak ze z niecierpliwością czekam na update.
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: tf-mapper

Post autor: Ralandil »

Nie wszystko oskryptujesz posługując się jedynie navigate:exit i navigate:delete. Spróbuj ogarnąć np. zmieniające się ścieżki w niektórych obszarach po burzy. Dużo rzeczy można zrobić, nie przeczę, ale będzie to coś w rodzaju protezy. Docelowo chciałbym w pełni zastąpić mappera ASCII, z całą funkcjonalnością, z ograniczeniem klikania myszą. Świetnie, że udostępniony jest kod źródłowy, będzie można się pobawić.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: tf-mapper

Post autor: Dorien »

To by było świetne mieć funkcjonalność z tintina w szczególności #map find i #map run, ale zmieniających sie lokacji, i tam chyba nie ogarniesz. Ja tam sie ciesze ze w ogóle powstał taki koncept i ze działa w miarę ok.

Ale masz racje ze lepiej zrzucić mapowanie na inny proces i nie robic "protez" odciążając tym samym muda.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Ja do pełni szczęścia tak naprawdę potrzebuję tylko map:undo, reszta jest bardzo ok.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: tf-mapper

Post autor: Dorien »

znów mam 2 pytania:

1. jak działa i do czego służy opcja merge, zakładam ze do scalania roomow, ale jakoś nie wiem czemu ma to służyć?

2. do czego służy i jak używać opcji send command?
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

1. Podobnie jak przy LinkRoom, wrzucasz przycieskiem Insert jedno ID a potem drugie i po kliknieciu w merge dwa pokoje polacza sie w jeden (podwarunkime ze nie maja tych samych wyjsc).

2. To roznie, w zaleznosci co aktualnie nie dzialalo ;)
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: tf-mapper

Post autor: Dorien »

chodzi o to:
http://screencast.com/t/bqQqcsbom
nie wiem jak to ma zadziałać żeby stwierdzić co nie działa.
ODPOWIEDZ