tf-mapper

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

I jeszcze jedno: czy tryb 'create' mógłby też korzystać z lity 'blokerów' i _nie_ rysować lokacji, kiedy nie ma z niej wyjścia?
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Laxus
Posty: 2
Rejestracja: 26 sie 2013 16:39

Re: tf-mapper

Post autor: Laxus »

Sorka Werbat. Ale mógłbyś mi tak łopatologicznie wyjaśnić co muszę wywołać na koncie shell a co muszę na windowsie?
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Nie. Masz Internet i masz głowę, poradź sobie. ja nigdy się nie tunelowałem do windowsa ;-)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: tf-mapper

Post autor: Ralandil »

Czy można dodać polecenie do przestawiania trybu walk/create? W tintinie bardzo wygodnie używa się #map flag static on/#map flag static off. Można sobie przypisać makro i jednym klawiszem przestawiać tryb.

Kod: Zaznacz cały

#variable static {true}
#MACRO {\e[2~}{#if {"$static" == "true"}{#sh {<130>## MAP FLAG STATIC OFF!<070>};#var {static}{false};#map flag static off};#else {#sh {<120>## MAP FLAG STATIC ON!<070>};#var {static}{true};#map flag static on}}
Dlaczego dodano opcję (Tools -> Enable creation), czy samo walk/create nie wystarczy?
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

No to po kolei.

1. argv

Kod: Zaznacz cały

opts, args = getopt.getopt(sys.argv[1:], "rm:", ["map=", "remote", "disable-connectivity", "panels", "no-panels", "key-up=", "key-down=", "width=", "height=", "room="])
Z tych waznych to

--map=sciezka - wiadomo
--width/--height=liczna - wiadomo
--room=roomId - ustawia poczatkowo aktywny (zazwyczaj sypialnia w gildii)

2. Przelaczanie walk/create mozna zrobic na numeryku poprzez klepanie '*', z racji tego ze my mapowalismy z mappera nie z klienta prowadzilo to czasami do bledow, ze sie samo przelaczalo i mapa sie psula jak cos bylo nie tak, stad takie zabezpieczenie z tym 'create mode'. Przelaczanie walk/create moge dodac jako komende, rzuccie ticketa na githuba, to akurat malo roboty.

3. Tryb create nie moze korzystac z blokerow, powod jest prosty, najpierw naciskasz klawisz kierunku, pozniej arka wysyla komunikat, ktory wyzwala map:revert. Byl request na komende 'undo', ktory tez dodam bo to nie glupie jest - no ale trzeba wrzucic na issues jelsi nie ma.

4. Zamiast robic na maciu open MudMapper.app --args --map=sciezka, wejdz w Preferences i tam sobie ustaw co i jak, wtedy maperka wygodnie mozna wlaczac ze spotlightu

5. Laxus, jesli korzystasz z putty to znajdz zakladke z tunellami (pogoogluj) i tak zaznacz reverse (albo remote) i wspisz localhost:23923, wtedy putty stworzy reverse tunnel do Twojego windowsa i bedziesz sie mogl polaczyc.

Jesli macie pomysly na usprawnienia czy raporty bledow to prosilbym o zglaszanie na githubie - no chyba ze ktos sie w to nie bawi i konta nie ma - no ale Ci co maja to prosilbym o kolezenska uprzejmosc.

Laxus - instrukcja z obrazkami

http://www.smythies.com/~doug/network/r ... index.html

Z tym, ze ty wpisujesz Source port: 23923 a Destination localhost:23923, zaznaczasz Remote i dajesz add.
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: tf-mapper

Post autor: Dorien »

w pełni zgadzam sie z Ralandilem.
z wyjaśnień wnioskuje ze jeśli będzie navigate:undo podwójne create nie będzie potrzebne, poza tym tak naprawdę tez nie wiem dlaczego jest 2 razy.

opcja typu navigate:edit:(enable|disable) które Ralandil mial chyba na mysli tez by było pomocne choć nie jest konieczne.
ludzie którzy używają tintina (gdzie mapa jest w tym samym okienku gdzie mud i składa sie ze znaków ascii ) maja trochę inne przyzwyczajenia co do mapy.

Ale koncept działania i rozwiązanie sposobu połączenia jest wg mnie genialny ;)
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Thornag pisze:3. Tryb create nie moze korzystac z blokerow, powod jest prosty, najpierw naciskasz klawisz kierunku, pozniej arka wysyla komunikat, ktory wyzwala map:revert. Byl request na komende 'undo', ktory tez dodam bo to nie glupie jest - no ale trzeba wrzucic na issues jelsi nie ma.
Mogę wrzucić ticketa, natomiast nie wiem, czym w rozumieniu mappera jest 'undo'. Ale jak mi pomoże w tym, co wnioskuję, to super :P
Thornag pisze:4. Zamiast robic na maciu open MudMapper.app --args --map=sciezka, wejdz w Preferences i tam sobie ustaw co i jak, wtedy maperka wygodnie mozna wlaczac ze spotlightu
Nie chcę ze spotlighta - chcę sobie w skrypt startujący TF-a dopisać, a on jest zwykłym shellowym wrapperem. /Applications/MudMapper.app/Contents/MacOS/MudMapper --map da radę.

Btw. ta opcja w Preferences przyjmuje ściezkę względną, relatywną do ~/.tf-mapper, właśnie się dowiedziałem. IMHO powinna być bezwzględna, ale to tylko moja opinia, nie zgłaszam buga ;-)
Thornag pisze:Jesli macie pomysly na usprawnienia czy raporty bledow to prosilbym o zglaszanie na githubie - no chyba ze ktos sie w to nie bawi i konta nie ma - no ale Ci co maja to prosilbym o kolezenska uprzejmosc.
Ja wohl ;-)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Ach, jeszcze jedno: da się nałożyć klasę na zaznaczone roomy naraz? Bo jakoś mi się nie udało. Jak nie umiem, proszę o naprowadzenie; jak się nie da, zgłoszę feature request ;-)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

Absolutna sciezka tez bedzie dzialac, musi sie zaczynac od / (inaczej nie jest absolutna), ~ jest wyjatkiem i dzialac nie bedzie.

Zeby wrzucic wiecej klas to zaznacz z shiftem roomy i pozniej wybierz klase/kolor z lewego panelu.

Trzasami trzeba 'ruszyc' mapa zeby zrenderowalo ponownie.

Roznica miedzy undo a revert jest w sumie taka, ze moge sprawdzic czy jestes w create mode i jesli tak to oprocz revert zorbi delete last created.

Czyli

if revert:
revert active
if in create:
delete most recent

Tyle.
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: tf-mapper

Post autor: Dorien »

zle bo wtedy nie tworząc roomy tylko chodząc w create mode usuniemy nieświadome jakiś room

powinno byc

jesli przy ostatnim ruchu tworzyliśmy pokój to
delete i revert
jesli nie to
revert

klucz to określić czy przy ostatnim ruchu tworzyliśmy pokój czy nie.
ODPOWIEDZ