tf-mapper

Forum techniczne Arkadii.
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: tf-mapper

Post autor: Dorien »

Jest szansa na room:delete:(id) dałoby sie łatwiej oskryptowac resztę klientów,
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

Jest, dodam jutro.
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: tf-mapper

Post autor: Ralandil »

Warto przyjrzeć się jakie są komendy w tintinie do obsługi mappera i zastosować niektóre z nich także tutaj.

Kod: Zaznacz cały

#map at       <location>  <command>    (execute command at given location)
#map color    <field>     <color>      (set the color for given field)
#map create   [size]                   (creates the initial map)
#map destroy                           (destroys the map)
#map delete   <direction>              (delete the room at given dir)
#map dig      <direction> [new] [vnum] (creates a new room)
#map exit     <direction>  <command>   (sets the exit command)
#map exitflag <direction> <exit flag>  (set the exit direction)
#map explore  <direction>              (saves path to #path)
#map info                              (info on map and current room)
#map insert   <direction>  [room flag] (insert a new room)
#map jump     <x> <y>                  (go to given coordinate)
#map find     <location> [exits]       (saves path to #path)
#map flag     <map flag>               (set map wide flags)
#map get      <option>     <variable>  (get various values)
#map goto     <location> [exits]       (moves you to given room)
#map leave                             (leave the map, return with goto)
#map legend   <symbols>                (sets the map legend)
#map link     <direction>  <room name> (links 2 rooms)
#map list     <location>               (shows list of matching rooms)
#map map      <radius> <filename>      (shows an ascii map)
#map move     <direction>              (move to given direction)
#map name     <room name>              (set the room name)
#map read     <filename>               (load a map from file)
#map resize   <size>                   (resize the maximum size)
#map roomflag <room flag>              (set room based flags)
#map set      <option>     <value>     (set various values)
#map return                            (return to last room.)
#map run      <location>  <delay>      (run to given room)
#map travel   <direction>  <delay>     (run in given direction)
#map undo                              (undo last move)
#map uninsert <direction>              (opposite of insert)
navigate:exit:(.*) odpowiada #map move

Można stworzyć dig:exit(.*) podobnie do #map dig - tworzenie nowych lokacji, przydałoby się do przemapowania.

Brakuje mi odpowiednika #map link, #map unlink z parametrem both do zmieniających się terenów, które łatwo oskryptować.

revert podobne do #map undo, szkoda że nie usuwa nowo utworzonej lokacji.
lookup:(.*) odpowiada #map goto

room:delete:(id), o którym napisał Dorien to #map delete

To takie pierwsze przemyślenia, po kilku minutach. Projekt bardzo udany.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: tf-mapper

Post autor: Dorien »

a może jeszcze bardziej sie rozmarzyć i dodać import export map z tintina poniżej opis składni tintinowej mapy

Kod: Zaznacz cały


C 30000

CE <078>
CH <118>
CP <138>
CR <088>

F 10

I 10419

L * # # # | # x          


R {    1} {0} {} {} { } {} {} {} {} {} {1.000}
E {    2} {s} {s} {4} {0} {}
E {    8} {e} {e} {2} {0} {}
E {    5} {se} {se} {6} {0} {}
E {   12} {nw} {nw} {9} {0} {}
Nagłówek początek pliku
C 30000 - limit max ilość roomow

CE <078> color wyjść
CH <118> color aktualnej lokacji
CP <138> color ścieżki
CR <088> color pokoi

F 10 - ustawiona flaga cos w stylu edit mode|walk mode trochę bardziej przekombinowane

I 10419 - ostatni room ? nie jestem pewien

L * # # # | # x - Legenda (# oznacza aktualna lokacje)
Mapa:
R {id} {0} {c} {x} {s} {y} {z} {n} {r} {t} {w}

wymagane tylko room
id - room id
c - room color
x - nazwa pokoju
s - symbol pokoju (literka na mapie)
y - opis
z - room area coś jak zone
n- notatka
r - teren
t - room data
w - room weight domyślnie 1.000

E {id} {e1} {e2} {n1} {0} {t}
id - nr pokoju do którego wyjście prowadzi
e1, e2, komenda do wyjście (np: n,e,se,wyjście, wespnij sie po pniu, itd...)
n1 - liczbowy odpowiednik wyjścia dla wyjść standardowych
1-n
2 e
3 ne
4 s
6 se
8 w
9 nw
12 sw
16 u
32 d


n2 - nie wiem wszędzie mam 0
t nie wiem wszędzie puste

poniżej mapa która robi

Kod: Zaznacz cały


[ ]---[#]---[ ]

R { 1} {0} {} {} { } {} {} {} {} {} {1.000}
E { 2} {w} {w} {8} {0} {}

R { 2} {0} {} {} { } {} {} {} {} {} {1.000}
E { 1} {e} {e} {2} {0} {}
E { 3} {w} {w} {8} {0} {}

R { 3} {0} {} {} { } {} {} {} {} {} {1.000}
E { 2} {e} {e} {2} {0} {}
może sie przyda :)
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: tf-mapper

Post autor: Dorien »

2 pytania:

1. jak usunąć samo połączenie miedzy pokojami nie usuwając pokoju?
2. jak zrobić połączenie jednokierunkowe? żeby była taka ładna strzałka, jak na demo filmiku ?
Dhogrin
Posty: 167
Rejestracja: 16 lut 2009 00:34
Lokalizacja: Konin / Poznań

Re: tf-mapper

Post autor: Dhogrin »

Dorien pisze:1. jak usunąć samo połączenie miedzy pokojami nie usuwając pokoju?
Dwuklik na lokacji, z której wyjście chcemy usunąć. W Properties panelu po prawej na dole mamy tabelkę wyjść z lokacji, dwuklik na ostatnią kolumnę przy połączeniu, które chcemy usunąć - przycisk REMOVE.
Dorien pisze:2. jak zrobić połączenie jednokierunkowe? żeby była taka ładna strzałka, jak na demo filmiku ?
Tworzymy standardowe połączenie na przykład N - S, tylko w jednym z tych wyjść (tym, które ma być niedostępne) ustawiamy rebind na N/A.
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: tf-mapper

Post autor: Dorien »

Błyskawiczna i konkretna odpowiedz, dzięki. Jeszcze jedno pytanie mnie dręczy jak używać skrótów. Mam na myśli to:
http://screencast.com/t/XgQVtiEj2I3w
Thornag
Posty: 115
Rejestracja: 22 sty 2013 12:52

Re: tf-mapper

Post autor: Thornag »

Skroty podobnie jak teleporty w map.tf sa specyficzne dla naszej mapy i dialac nie beda.

Ale, ale...

Jest juz plan zeby to naprawic ;) - tylko troche czasu znajde.

Jesli mapper ze zrodel odpalacie to skroty mozna zmienic w pliku https://github.com/thornag/tf-mapper/bl ... ortcuts.py
Laxus
Posty: 2
Rejestracja: 26 sie 2013 16:39

Re: tf-mapper

Post autor: Laxus »

Ok. Mam mappera na windowsie, mam tf'a na shellu. Jak to zrobić? Tak krok po kroku łopatologicznie?

:roll:
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: tf-mapper

Post autor: Werbat »

Musisz zestawić tunel ssh między shellem a swoim windowsem.

https://howto.ccs.neu.edu/howto/windows ... ith-putty/

@Thornag: ważny feature request. Dałoby się zrobić, żeby działało:
open -a /Applications/MudMapper.app /sciezka/do/mapy.map
?

Strasznie wygodne, wtedy odpalam mappera, potem TF-a i od razu wszystko gra, nie muszę osobno pamiętać, żeby klikać.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
ODPOWIEDZ