Paczka ze skryptami (v 1.0b) pod CMUDa v3

Forum techniczne Arkadii.
Anakreon
Posty: 36
Rejestracja: 20 lut 2012 14:29

Re: Paczka ze skryptami (v 1.0b) pod CMUDa v3

Post autor: Anakreon » 24 maja 2012 23:41

ja ewidentnie coś robię nie tak, czy mogę dostać instrukcję krok po kroku jak załadować te skrupty do cMUDa?

Zurwen
Posty: 755
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 1.0b) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen » 25 maja 2012 10:36

1. Włączasz cMUDa.

2. Tworzysz new session: File->New->Session

W zakładce 'New session':
title: dowolny
host: arkadia.rpg.pl port:23

W zakładce 'Package files':
Browse -> wskaż plik ze skryptem

Zapisujesz, włączasz.

3. Teraz z jakichś nieznanych mi powodów nie działa defaultowe otwieranie mapy, ale:

3A. Jeżeli posiadasz już mapę to:
Klikasz button mappera, wyskakuje błąd. Akceptujesz. Wchodzisz w 'Package Editor' np. przyciskiem variables. W przeglądzie katalogów skryptów znajdujesz mapę od skryptu (u mnie skrypt_1.0b Map) i podmieniasz jej ścieżkę do właściwej mapy (np. przez 'browse'). Powinno działać.

3B. Jeżeli nie posiadasz mapy to:
Klikasz button mappera, wyskakuje błąd. Akceptujesz, klikasz ponownie. Otwiera się okno mappera -> tworzysz nową mapę. Mam nadzieję, że działa. Jeżeli nie, to może coś wymyślę.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

Anakreon
Posty: 36
Rejestracja: 20 lut 2012 14:29

Re: Paczka ze skryptami (v 1.0b) pod CMUDa v3

Post autor: Anakreon » 25 maja 2012 16:19

Dzięki, tak właśnie robiłem i miałem ten sam błąd z maperem, z tym że po zaakceptowaniu błędu i próbie stworzenia nowej mapy pojawiały się kolejne błędy (swojej mapy nie mam).

Zainstaluje wszystko jeszcze raz i zobaczę, może będzie działać. Dzięki za pomoc!

Zurwen
Posty: 755
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 1.0b) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen » 25 maja 2012 17:27

Spróbuj może najpierw stworzyć pustą sesje i potem zaimportować do niej skrypt. Ciężko mi to testować, bo CMUD jest bardzo nieintuicyjny w tych rzeczach i jak otworzyłem już jakąś mapę to nie tworzy mi sam nowej tylko otwiera poprzednią.

Czyli stwórz sobie nową mapę bez skryptu i zapisz ją jakoś a potem załaduj ją jako istniejącą już w okienku ze skryptem.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

Anakreon
Posty: 36
Rejestracja: 20 lut 2012 14:29

Re: Paczka ze skryptami (v 1.0b) pod CMUDa v3

Post autor: Anakreon » 25 maja 2012 18:52

Udało się stworzyć nową mapę i nawet jakoś to wszystko działa (po tym jak usunąłem tą mapę z paczki). W prawdzie tempo nie powala ale już coś jestem w stanie produkować. Dzięki!

Amirez
Posty: 68
Rejestracja: 25 lut 2011 21:32

Re: Paczka ze skryptami (v 1.0b) pod CMUDa v3

Post autor: Amirez » 25 maja 2012 22:05

Na stronie zuggsoftu jest program do konwersjii mapy
lepiej konwertuje niz z programu cmud. Pozatym dobrze jest nazwac mape tak jak paczka i umiescic w katalogu tam gdzie paczka

Deval
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2011 19:38
Lokalizacja: Carbon

Re: Paczka ze skryptami (v 1.0b) pod CMUDa v3

Post autor: Deval » 11 cze 2012 17:16

Zurwen pisze:Paczkę znaleźć można pod adresem:
1. Należy zdefiniować ścieżkę do bazy danych (plik zostanie automatycznie utworzony w następnym kroku). Czyli skopiować tę komendę do okna CMUDa, podmienić w niej ścieżki i zatwierdzić enterem.

Kod: Zaznacz cały

#VAR arka_db "moja_sciezka_do_bazy_danych" "moja_sciezka_do_bazy_danych" SQL
np.

Kod: Zaznacz cały

#VAR arka_db "C:/CMUD/baza_danych.db" "C:/CMUD/baza_danych.db" SQL
2. Stworzyć plik z bazą danych wpisując w CMUDzie alias:

Kod: Zaznacz cały

 create_tables 
Zainstalowałem CMUDa 3.34, skonfigurowałem Sessions (w zakładce Package Files dodałem ten pakiet skrypt_1.0b.pkg). I w sumie nie wiem co dalej. Niby łączy mnie z Arkadią, ale nie widzę żadnych skryptów, kolorów itp.

Czy komendy z punktu 1 i 2 mam wkleić w linijkę poleceń na samym dole klienta:
http://www.zuggsoft.com/images/cmudscreen.gif (tutaj gdzie napis north? )
Jak wklejam tam to nic nie widzę efektu, nie tworzy się żadna baza danych.
Czy podczas wykonywania tych komend powinienem być połączony z Arkadią?

Zurwen
Posty: 755
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 1.0b) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen » 11 cze 2012 18:44

Zurwen pisze:1. Włączasz cMUDa.

2. Tworzysz new session: File->New->Session

W zakładce 'New session':
title: dowolny
host: arkadia.rpg.pl port:23

W zakładce 'Package files':
Browse -> wskaż plik ze skryptem

Zapisujesz, włączasz.

3. Teraz z jakichś nieznanych mi powodów nie działa defaultowe otwieranie mapy, ale:

3A. Jeżeli posiadasz już mapę to:
Klikasz button mappera, wyskakuje błąd. Akceptujesz. Wchodzisz w 'Package Editor' np. przyciskiem variables. W przeglądzie katalogów skryptów znajdujesz mapę od skryptu (u mnie skrypt_1.0b Map) i podmieniasz jej ścieżkę do właściwej mapy (np. przez 'browse'). Powinno działać.

3B. Jeżeli nie posiadasz mapy to:
Klikasz button mappera, wyskakuje błąd. Akceptujesz, klikasz ponownie. Otwiera się okno mappera -> tworzysz nową mapę. Mam nadzieję, że działa. Jeżeli nie, to może coś wymyślę.
Jeżeli tak zrobiłeś, klikasz connect na nowo utworzoną sesję i nie łączy cię z Arkadią (tzn nie promptuje o imie standardowym ekranem powitalnym) to znaczy, że coś zrobiłeś nie tak. Nie mam pojęcia co dokładnie, ale to wszystko jest nieskomplikowane, więc dasz radę rozgryźć to samemu.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

Anakreon
Posty: 36
Rejestracja: 20 lut 2012 14:29

Re: Paczka ze skryptami (v 1.0b) pod CMUDa v3

Post autor: Anakreon » 12 cze 2012 12:11

Deval pisze:
Czy komendy z punktu 1 i 2 mam wkleić w linijkę poleceń na samym dole klienta:
http://www.zuggsoft.com/images/cmudscreen.gif (tutaj gdzie napis north? )
Jak wklejam tam to nic nie widzę efektu, nie tworzy się żadna baza danych.
Czy podczas wykonywania tych komend powinienem być połączony z Arkadią?
Dokładnie tam powinieneś wpisać, mnie zadziałało. O ile pamiętam nie było żadnej informacji zwrotnej po wykonaniu komendy. W katalogu, w którym kazałeś stworzyć bazę danych powinien się pojawić plik.

Virdill
Posty: 83
Rejestracja: 15 sty 2010 08:49
Lokalizacja: Białystok

Re: Paczka ze skryptami (v 1.0b) pod CMUDa v3

Post autor: Virdill » 13 gru 2012 18:22

Link z początku tematu nie działa i nie da się ściągnąć paczki. Proszę o ponowne podlinkowanie (właśnie zainstalowałem triala CMUDa i skrypty te bardzo by mi pomogły w dalszej grze).
Pozdrawiam
Dla ciebie jestem ateistą, dla Boga - konstruktywną opozycją.
Woody Allen

ODPOWIEDZ