Arkadisk2011

Forum techniczne Arkadii.
Orror
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2012 19:59

Arkadisk2011

Post autor: Orror » 15 lut 2012 18:24

Witam. Uzywam Arkadisku2011 na Tin Tin++(bo na MudMasterze2000 nie potrafie uruchomic) i mam problem. Gdy dochodze do jakiejs bramy w linijce gdzie wpisuje sie komendy pojawia sie wpis "#### crtl + w = uderz w brame####"(cos w tym stylu) jak i linijke wyzej "CTRL + [A][]-[S][]-[D][]-[Z][]=[X][]-[C][]-[W][wrota]"
, rozumiem, ze jest to jakas podpowiedz? Z tym pierwszym akurat nie mam problemu, bo gdy wcisne enter wpis znika, za to ten wyzej zostaje na dluzej. Jak moge usunac te linijke?

Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Arkadisk2011

Post autor: Herenvarno » 16 lut 2012 10:18

Postaram Ci się pomoc w miarę możliwości, chociaż będzie to lekko trudne z kilku przyczyn:
1 Tin Tin jest mi zupełnie obcy.
2 Wersja Arkdiska podpowiada mi tylko jakie "operacje" są możliwe/niemożliwe do wykonania na nim
3 Skrypty napisane w Arkdisku sa pisane przeważnie przez ich posiadaczy, wiec nie wiem jak są napisane u Ciebie (wiec raczej trudno będzie mi się domyśleć czy wystąpiły u ciebie błędy w składni skryptu po stronie Arkdisku, czy Tin Tina)

Co mi jest potrzebne by Ci pomoc:

1 Ta cześć Twojego skryptu w Arkdisku (prawdopodobnie cały "/action" lub "/alias" w którym zawarta jest ta fraza którą napisałeś:
Orror pisze: "#### crtl + w = uderz w brame####"(cos w tym stylu)
Bym mógł chociaż spróbować znaleźć błąd lub jego przyczynę)
2 Każdy skrypt który odwołuje się do powyższego (w punkcie 1)(jeśli ten jest '/action'-em to raczej nic do niego się nie odwołuje).
3 Każdy skrypt typu '/alias' wywoływany przez skrypt z punktu 1

Zapytanie co do Twoich preferencji

Dlaczego używasz Tin Tina skoro Arkdisk sam w sobie jest klientem, który nie wymaga dodatkowego oprogramowania by go uruchomić?


Orror pisze: , rozumiem, ze jest to jakas podpowiedz?
"pierwszy" napis mial cie poinformowac jak mozesz otworzyc dzrzwi bez wpisywania np "zapukaj w zielona brame ze zdobieniami miedzianymi, zakrec sie w w lewa strone i czekaj na otwarcie pokornie"

Nie, to nie jest podpowiedz, to czesc skryptu ktora miala ci ulatwic otwieranie bram (swego czasu wiele bram mialo rozne sposoby otwierania, w jedne sie stukalo, w inne pukalo itp.) I twoj skrypt mial za zadanie "podbindowac" ci otwieranie bramy pod klawisze ktore miales wcisnac jednoczesnie (w tym pierwszym przypadku ktory podales pod klawisz control + W)

Ten drugi przyklad to juz totalna kiszka (prawdopodobnie wina lezy po stronie Tin Tina gdyz w zadnym stopniu nie przypomina to (podany wpis) skladni Arkdisku.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!

Orror
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2012 19:59

Re: Arkadisk2011

Post autor: Orror » 16 lut 2012 20:44

Wielkie dzięki za odpowiedź. Sytuacja jest taka, że nie bardzo orientuje się w skryptach, aliasach itd. Napiszę co wiem. Zatem, na tej stronie http://qqqx.nazwa.pl/arkadisk/index.php ... adisk2011/ znalazłem kilka edycji najnowszego Arkadisku. Są tam bodajrze 3 wersje, najnowsza na TinTin. Tę też pobrałem jak i najnowszego TinTina na Windowsa. Resztę już znasz. Przy okazji musze przyznac, ze jest to moja pierwsza przygoda z mudem i jestem jak dziecko we mgle. Zwyczajnie szukam stabilnego, szybkiego, darmowego klienta do Arkadii.

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1356
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Arkadisk2011

Post autor: Werbat » 17 lut 2012 01:09

TF, oczywiście.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Arkadisk2011

Post autor: Herenvarno » 17 lut 2012 03:27

Oki, no to sprawa wyglada nastepujaco:

Znajdz plik o nazwie "q_chodzenie.txt"
w tym pliku jest trzy linijki ktore brzmia:

Kod: Zaznacz cały

/action {^Przechodzenie przez zamkniete wrota} {/macro {cw}{uderz we wrota};/showme {@AnsiBold()@ForeRed()@BackWhite()#### CTRL + W uderz we wrota  ###@AnsiReset()}}

/action {^Forsowanie zamkniet} {/macro {cw}{uderz we wrota};/showme {@AnsiBold()@ForeRed()@BackWhite()#### CTRL + W uderz we wrota  ###@AnsiReset()}}

/action {^> Forsowanie zamkniet} {/macro {cw}{uderz we wrota};/showme {@AnsiBold()@ForeRed()@BackWhite()#### CTRL + W uderz we wrota  ###@AnsiReset()}}
Brakuje tu w odpowiednich miejscach spacji.
Wlasciwie to w tym pliku jest znacznie wiecej bledow.
jako podpowiedz podaje "zasade" pisania skryptow na przykladzie:
znaczek slash "/" oznacza rozpoczecie procedury odczytywanej przez twojego klienta
po slashu nigdy nie ma spacji
wiec wygladac to powinno tak:

Kod: Zaznacz cały

/procedura {Twoja_nazwa_proceduty} {wzor_wg_ktorej_dziala_procedura}
u Ciebie w skrypcie bylo to napisane tak:

Kod: Zaznacz cały

/procedura {Twoja_nazwa_proceduty}{wzor_wg_ktorej_dziala_procedura}
pozatym srednik ";" to tak jakbys wcisnol enter by wykonac natychmiat nastepna procedure.
Dobrze by bylo by po sredniku nie bylo spacji.

Prawidlowa wersja twojego problemu powina wygladac tak:

Kod: Zaznacz cały

/action {^Przechodzenie przez zamkniete wrota} {/macro {cw} {uderz we wrota};/showme {@AnsiBold()@ForeRed()@BackWhite()#### CTRL + W uderz we wrota  ###@AnsiReset()}}

/action {^Forsowanie zamkniet} {/macro {cw} {uderz we wrota};/showme {@AnsiBold()@ForeRed()@BackWhite()#### CTRL + W uderz we wrota  ###@AnsiReset()}}

/action {^> Forsowanie zamkniet} {/macro {cw} {uderz we wrota};/showme {@AnsiBold()@ForeRed()@BackWhite()#### CTRL + W uderz we wrota  ###@AnsiReset()}}
mozesz tez spokojnie usunac te linijki jesli nie jest ci ta "informacja" podczas gry potrzebna.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!

Orror
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2012 19:59

Re: Arkadisk2011

Post autor: Orror » 17 lut 2012 12:25

Jeszcze raz wielkie dzieki za zajecie sie tym problemem. Co do sedna nie mam pliku chodzenie.txt. Wiekszosc z nich ma rozszerzenia .tin. Szczerze mysle, ze powinienem poszukac TF-a do Arkadii... Mimo wszystko dzieki.

Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Arkadisk2011

Post autor: Herenvarno » 17 lut 2012 16:01

Proponuje zajrzec tu:

http://kuling.pl/mm/develop/Arkdisk/

Nic bardziej prostego, sciagnac, odpalic plik... dziala...
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1356
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Arkadisk2011

Post autor: Werbat » 17 lut 2012 17:57

Tylko pamiętaj, że TF nie ma mappera ;-) A wersja na Windows kiedyś była straszną kupą. Nie wiem, czy coś się zmieniło teraz w tej materii, ale lepiej chyba grać z shella.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Orror
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2012 19:59

Re: Arkadisk2011

Post autor: Orror » 28 lut 2012 08:58

Wracajac do sedna sprawy. Przeszukalem pliki i w bindy.tin znalazlem ccoś takiego:

Kod: Zaznacz cały

#alias macrohelp 
{ 
   #showme {<148>+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++}; 
   #showme {<138>Bindy}; 
   #showme {<148>+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++}; 
   #showme <129>F1<179> przelot;    
   #showme <129>F2<179> deliona; 
   #showme <129>F3<179> dziurawiec; 
   #showme <129>F4<179> napij sie do syta; 
   #showme <129>F7<179> szukaj ziol; 
   #showme <129>F9<179> k wszystkich; 
   #showme <129>F10<179> wesprzyj; 
   #showme <129>Ctr + A<179> $f1var;    
   #showme <129>Ctr + S<179> $f2var; 
   #showme <129>Ctr + D<179> $f3var; 
   #showme <129>Ctr + Z<179> $f4var; 
   #showme <129>Ctr + X<179> $f5var; 
   #showme <129>Ctr + C<179> $f6var; 
   #showme <129>Ctr + W<179> $f7var; 
   #showme {<148>+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++}; 
} 


/* Macro Programming */ 

#alias {setb %1 %2} {#var f%1var %2;fkeyshow} 


/* VARS */ 
#var f1var {} 
#nop a
#var f2var {} 
#nop  s
#var f3var {} 
#nop d
#var f4var {} 
#nop z
#var f5var {} 
#nop x
#var f6var {} 
#nop c
#var f7var {} 
#nop w



#split 1 4

#showme {<abf>------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------} {4} 
#showme {<060> F1 - Przelot [$przelot] F2 - Deliona [$deliona] F3 - Dziurawiec [$dziurawiec] $delionaon | WORECZKI STAN : 1 [$w1stan] 2 [$w2stan] 3 [$w3stan] 4 [$w4stan]}{3};
#showme {<148>CTRL + [<129>A<148>][<139>$f1var<148>]-<148>[<129>S<148>][<139>$f2var<148>]-<148>[<129>D<148>][<139>$f3var<148>]-<148>[<129>Z<148>][<139>$f4var<148>]<119>=<148>[<129>X<148>][<139>$f5var<148>]-<148>[<129>C<148>][<139>$f6var<148>]-<148>[<129>W<148>][<139>$f7var<148>]} {2} 
#showme {<abf>------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------} {1} 


#alias {pziola}{
	#if {$deliona < 4}{#var {deliona}{<171>$deliona<060>}};
	#if {$dziurawiec< 4}{#var {dziurawiec}{<171>$dziurawiec<060>}};
	#if {$przelot<4}{#var {przelot}{<171>$przelot<060>}};
	#showme {<060> F1 - Przelot [$przelot] F2 - Deliona [$deliona] F3 - Dziurawiec [$dziurawiec] $delionaon | WORECZKI STAN : 1 [$w1stan] 2 [$w2stan] 3 [$w3stan] 4 [$w4stan]}{3};
}
#alias {fkeyshow} 
{ 
#showme {<148>CTRL + [<129>A<148>][<139>$f1var<148>]-<148>[<129>S<148>][<139>$f2var<148>]-<148>[<129>D<148>][<139>$f3var<148>]-<148>[<129>Z<148>][<139>$f4var<148>]<119>=<148>[<129>X<148>][<139>$f5var<148>]-<148>[<129>C<148>][<139>$f6var<148>]-<148>[<129>W<148>][<139>$f7var<148>]} {2} 
} 

#class {macro} {close}
Moze to tutaj jest problem?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2012 17:34 przez Orror, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Arkadisk2011

Post autor: Herenvarno » 28 lut 2012 10:04

Nie, wszystkie powyzsze odnosza sie do bindowania klawiszy podczas zbierania ziol i dzialaniu na ziolach wlasnie (oraz woreczkach do tychze ziol). A tamte powinny sie odnosic do "Bram", czy tez "Wrot"
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!

ODPOWIEDZ