Strona 62 z 77

Re: CMUD

: 20 lis 2015 10:51
autor: Rafgart
Losowe komendy sa sprzeczne z zasadami.

Re: CMUD

: 20 lis 2015 10:59
autor: Muzikuhr
Dzięki za jasną odpowiedź.

Re: CMUD

: 21 lis 2015 13:45
autor: Talisa
Jednakowoz w ramach dydaktycznych CMUD ma na takie lepsza skladnie niz

Kod: Zaznacz cały

%item(%random(1,%numitems(@emot_list)),@emot_list)
mianowicie

Kod: Zaznacz cały

#CASE %random {Hello} {Hi there} {Hiya} {Hi}

Re: CMUD

: 21 lis 2015 14:39
autor: Duar
Rafgart pisze:Losowe komendy sa sprzeczne z zasadami.
Dziękuję za wyprowadzenie z błędu.

Re: CMUD

: 22 lis 2015 18:25
autor: Aiathel
Aiathel pisze:Witam, mam problem ze skryptami. Mianowicie mam zmienione opisy walk i uzywam #gag #say, do tego kazdy trigger na priority 1. Czasami mam tak, ze podczas walki wcina mi 2, 3 linijki tekstu i po 2 sekundach znowu sie wyswietlaja. Czy uzycie #show, albo zmiana priority zmienic cos? Od razu pisze, ze #sub odpada bo gryzie mi sie z innymi skryptami. Help! :?
No dobra, spróbowałem użyć #print ale w tym problem, że własnie ja mam inne skrypty powiązane z tymi. Mam zrobione inne kolory na poszczególne bronie z użyciem #cw. Raczej wątpię żeby to miało jakiś wpływ na to, że zjada mi 2 linijki tekstu na 2 sekundy. Aktualnie mam zrobione coś takiego, że najpierw używam pustego suba #sub {} potem #gag i #echo i generalnie zauważyłem, że mniej razy wcina tekst, ale jednak. Generalnie nie używam tez #sub bo kolory się dziwnie rozjeżdżają. Tak jak poniżej.
Obrazek
Jest szansa żeby to cholerstwo normalnie działało? :roll: Proszę o pomoc :cry:

Re: CMUD

: 23 lis 2015 02:39
autor: Numeron
A probowales uzyc koloru bez backgroundu? Zauwazylem ze kolory backgroundowe u mnie tez sie rozjezdzaja. Sprobuj uzyc ktorego z gamy %ansi komenda #cw 1-14.

Re: CMUD

: 23 lis 2015 19:50
autor: Aiathel
Numeron pisze:A probowales uzyc koloru bez backgroundu? Zauwazylem ze kolory backgroundowe u mnie tez sie rozjezdzaja. Sprobuj uzyc ktorego z gamy %ansi komenda #cw 1-14.
Bez backgrounda nadal nie działa, ale już wiem w czym haczyk, tylko nie wiem jak sobie z nim poradzić.
Generalnie cześć tych #subow mi się tak nie rozjeżdża i zauważyłem pewna zależność.
Dam przykład na tych subach co pokazałem tam wyżej. Od razu dodam, że nie jestem informatykiem i jedynie tyle programuje co nauczyłem się w cmudzie małe skrypty, ale do rzeczy.
Po wejściu w zakładkę XML mam o to takie coś.
Tu jest #sub który dobrze działa.

Kod: Zaznacz cały

<trigger priority="1" id="1313">
  <pattern>^Bardzo ciezko ranisz (*) (%w) (%w) (%w), trafiajac {go|ja} (*).$</pattern>
  <value>#sub {%ansi(7)Trafiasz (%ansi(10)5%ansi(7)/%ansi(10)6%ansi(7)) <color #0080D6>%1</color> %ansi(7)%2 %3 %4 %5.}
</value>
</trigger>
Tu natomiast mamy ten co źle działa z #cw.

Kod: Zaznacz cały

<trigger priority="1" id="1638">
  <pattern>^Obracajac w reku sw{ym|a} (*) wykonujesz nagly zwod i trafiasz (*) pozost* nieznaczne obrazenia.$</pattern>
  <value><![CDATA[#sub {%ansi(7)(%ansi(10)NOZ SPEC%ansi(7)) %ansi(10)>%ansi(7)>%ansi(10)> %ansi(7)Trafiasz (%ansi(10)1%ansi(7)/%ansi(10)8%ansi(7)) <color #0080D6>%1</color> %ansi(7)%1.}]]></value>
</trigger>
Generalnie nie wiem co oznacza ten początek CDATA, trochę próbowałem poszperać w internetach ale to chyba jeszcze nie na moja głowę, żeby to zrozumieć. Powtarza się to w tych skryptach które źle działają. Ktoś może bardziej rozeznany :ugeek: chciałby wytłumaczyć na czym polega różnica i jak naprawić to?

Re: CMUD

: 23 lis 2015 20:48
autor: Gleanevall
Błędne kolorowanie po subowanej linii to znany bug cmuda. Pojawia się, gdy zastąpiona linijka w momencie wyświetlenia jest zawinięta (dłuższa niż szerokość okna). Można to sprawdzić zmieniając rozmiar okna na bardzo wąskie i bardzo szerokie. Związek z zapisem CDATA, który obserwujesz to zbieg okoliczności.

Re: CMUD

: 23 lis 2015 21:36
autor: Aiathel
Hmm masz racje, jak widać próbuję znaleźć lukę tam gdzie jej nie ma. Dzięki za jasna odpowiedz.

Re: CMUD

: 27 lis 2015 15:23
autor: Jasko
Ktos ma jakis pomysl jak (gdzie) wyswietlac informacje o ilosci postaci na lokacji pozyskana przez gmcp.objects.nums? #sayadd sie tutaj nie sprawdzilo bo linia odpalajaca trigger jest niewidoczna i efekt jest taki:
Odwazny dlugoreki mezczyzna, przygarbiony mizerny mezczyzna i spokojny dlugoreki elf.
> [3]
Wydaje mi sie to malo czytelne ale jedyne co w tej chwili mi przychodzi do glowy to albo stworzenie przycisku ktory bedzie wyswietlal ta liczbe, albo ew. oddzielnego floatujacego okna ale moze ktos ma lepszy pomysl.