CMUD

Forum techniczne Arkadii.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: CMUD

Post autor: Zurwen »

Możesz wklepać ją w "" i będzie działało.

Np.

#alias zakoncz {wez wszystko z plecaka;"zakoncz"}
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Gość

Re: CMUD

Post autor: Gość »

Czy mógłby mi ktoś udzielić definitywnej odpowiedzi na pytanie, czy w najnowszej wersji cmuda (3.34) można mapper skonfigurować tak, by w 100% działał z Arkadią? Bo poświęciłem na to już trochę czasu i mam wrażenie, że częściej działa jak chce (np. w configu wyraźnie zaznaczone, że mappuje tylko shorty, po czym i tak sprawdza po wyjściach, albo po longach, albo po niczym, albo znów mappuje tylko shorty).
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: CMUD

Post autor: Zurwen »

W 100% myślę, że się nie da. Można go skonfigurować tak, że będzie łapał shorty i wyjścia, ale popsuje się jak spróbujesz zmapować lokację bez widocznych wyjść.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Gość

Re: CMUD

Post autor: Gość »

Dzięki za szybką i pocieszającą w sumie odpowiedź! :) Męczę się z tym już od jakiegoś czasu, i w helpie, i na oficjalnym forum zuggsoftu, ale mam czasem z tym najdziwniejsze problemy. Ustawiam w configu mappowanie shortów i wyjść (i potwierdzanie po shortach, albo po wyjściach, albo po obu) i nic mi z tego nie wynika - lokacje mappowane są losowo (czasem zapisze się tylko short, później tylko wyjścia, czasem wyjścia przez 20 lokacji pod rząd, czasem znów zmapuje dobrze), a podążanie za mapą działa ze skutecznością 30%, tzn. czasem zadziała, czasem nie. Są ścieżki, które raz rozpoznaje, a po chwili gubi.

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, chętnie wysłucham, bo moje własne skończyły się już dawno :) Byłbym również wdzięczny, gdyby ktoś miły wkleił lub podesłał mi najprostszy chociaż config do mappera (Config->Export config->To clipboard, i wkleić).

Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: CMUD

Post autor: Zurwen »

Subujesz sobie opisy wyjść, zeby się wyświetlały w określony sposób, np. wszystkie w postaci
"==> N E W S NE NW SE"

#nomap-ujesz wszystkie zbędne komunikaty ("ruszasz niespiesznie na ne")

Wyłączasz GA/EOR w Options/General/Session.

I pod to automatycznie rekonfigurujesz mappera zaznaczając wyłapywanie nazw i wyjść na lokacji, description wyłączasz.

Powinno działać, chociaż tak jak mówiłem, gdy przy mappowaniu nie pojawi się linijka zawierająca ==> wtedy mapper czeka na taką linijkę i nie tworzy nowej lokacji przy przejściu.

I polecam na wstępnie ustawić fast walking i dopiero później próbować bawić się w przestawienie na 'safe'.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Gość

Re: CMUD

Post autor: Gość »

Legnar: mapper to chyba najbardziej frustrujace ustrojstwo w cmudzie, i mase nerwow i cierpliwosci kosztuje zeby ustawic wszystko tak zeby dzialalo w miare poprawnie. Ja osobiscie uzywam takich ustawien samego mapper

Version: 214
Name Start: 0
Desc Start: -1
Desc End: 657788
Exit Start: 1
Exit End: 1
Exit in Prompt: 0
Exit in Name: 0
Exit contains key: 0
Name paragraph: 0
Desc paragraph: 0
Exit paragraph: 0
Bracket prompt: 1
Short exit names: 0
vNum in Name: 0
Exit keyword: exit
Exit after keyword: 0
Match room name mode: 1
Use Descriptions: 0
Entire exit paragraph: 0
Single char exit: 0
Autoprompt detect: 1
Complex prompt: 1
Prompt char:
Name ends in period: 1
Number prompt: 0
No MUD Prompt: 1
Room Name Propercase: 0
Prompt trigger:
Prompt Regex: 0
Description changes: 1
Use VNum: 1
Ignore room case: 0
Match partial room name: 0
[End]
Dodatkowo mam zestaw triggerow, ktore podmieniaja wyjscia na krotkie - xml plik w zalaczniku.
Uzywam fast walka bo reszta to pierdoly, ktorymi nie warto sobie zawracac glowy.
Podazanie za kims to jeden trigger na standardowe kierunki + triggery wylapujace nietypowe typu drzwi, przez most itp.
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
<cmud>
<trigger priority="17320" regex="true" copy="yes">
<pattern>^(?:> )?(?:Wraz z .+)?podazasz (?:skradajac sie )?za .+ na (.+)\.$</pattern>
<value>#MOVE %1</value>
</trigger>
</cmud>
W przypadku gdy mapper 'zgubi sie' pomocne moze byc autoustawianie (dziala czasami - jest sporo lokacji o identycznym opisie i mapper nie jest w stanie zgadnac ktora jest wlasciwa w takim przypadku)
<macro key="CTRL-S" id="819">
<value>#menu {Mapper|Actions|Find}
</value>
</macro>

<trigger priority="20" case="true" regex="true" id="611">
<pattern>^(?:> )?zerknij$</pattern>
<trigger type="Within Lines" param="1" regex="true">
<pattern>(?:^> )?(.+)</pattern>
<value>#tag name %1</value>
</trigger>
</trigger>
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: CMUD

Post autor: Haern »

Czy istnieje sposób, by z poziomu skryptu spowodować pojawienie/zniknięcie konkretnego okna? Tak jak przy zaznaczeniu/odznaczeniu w opcjach okna w zakładce Advanced opcji 'Window is Visible' (z poziomu Package Editor), lub po kliknięciu 'Hide' w rozwijanym menu w prawym górnym rogu zadokowanego okna.
Jedyne co znalazłem w dokumentacji to bardzo enigmatyczna wzmianka (w cmud_lua_modules), że Module/Window posiada oprócz standardowych właściwości każdego obiektu także inne, w tym:

Kod: Zaznacz cały

isvisible
    determine if the window is visible 
Lecz nie ma nic napisane jak to edytować.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc. (Tak szczerze mówiąc to bawie sie skryptami, raczej nie robię nic niezbędnego jeśli chodzi o ten problem, ot, ciekawość i wewnętrzna potrzeba porządnych rozwiązań:P)
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: CMUD

Post autor: Rennz »

Być może to coś ułatwi:

Kod: Zaznacz cały

#MAKEWINDOW 

Syntax: #MAKEW name action options
 Related: #WINDOW

 Create a new child window for the current MUD session. "name" is the name of the window, and "action" is either: OPEN, CLOSE, or REDIRECT. OPEN will create a new window and open it. CLOSE will close an existing window. REDIRECT will start redirecting all MUD output to the specified window. If the window did not yet exist, the Redirect action will call Open first. 
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: CMUD

Post autor: Haern »

Super, właśnie tej komendy mi brakowało - dziękuję.
Gość

Re: CMUD

Post autor: Gość »

Gdyby komus brakowalo wbudowanego licznika cech w cmudzie - prosty skrypt pozwalajacy mniej wiecej zorientowac sie ile brakuje do nastepnego poziomu i sume podcech.

Nie wiem dlaczego ale pliki xml i txt nie moga byc zalaczane na forum podaje wiec link do pliku xml z ustawieniami.
ODPOWIEDZ