CMUD

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Merkava
Posty: 258
Rejestracja: 28 lis 2011 15:09

Re: CMUD

Post autor: Merkava »

To że to jest zabronione to wiem. 'Oszukać' chcę w trochę inny sposób, mianowicie chcę sobie napisać zegar który cały czas będzie wyświetlał bieżącą godzinę arkową bez sprawdzania czasu, po prostu co 120s dodaje 1h do bieżącej zmiennej @godzina.

Próbowałem właśnie tego #ti, ale przy eksperymencie i ustawieniu #sa po 20s... nic nie robił. Za to jak próbowałem dać parametr który help opisywał jako 'ile czasu przed końcem odliczania wykonać' to mi to wysyłało do MUDa (tak! przyznaje się, przypadkiem przez około minutę miałem wczoraj nielegalny trigger wysyłający tekst '0' do Muda co 20s ;) - zanim doszedłem do tego jak się tego cholernego ticka wylacza. ;D).

Jak więc powinien wyglądać dokładnie kod takiej pętli? Polecenie tworzące ją, parametry, jakieś odświeżanie? Lepiej uzyć #ti czy #al?

Thorffin: Z tego co wyczytałem w helpie komenda #wait jest bardzo odradzana bo zamraża cały wątek, jeśli nie cały config do czasu wykonania.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: CMUD

Post autor: Haern »

#TS 120
#TI 1 {#say test} 0 0

Lub dużo prościej, "z palca": pasek programu na górze (jak to się profesjonalnie nazywa?;)) Actions -> Tick Timer
Awatar użytkownika
Khristoff
Posty: 191
Rejestracja: 13 lut 2011 09:30
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: CMUD

Post autor: Khristoff »

Polecenie #alarm załatwi twoje problemy Merkava.

http://forums.zuggsoft.com/modules/mx_k ... doc&k=2420

#alarm nazwa_nie_jest_konieczna {czas_w_sekundach} {polecenia do wykonania} nazwa_klasy_alarmu_nie_konieczna

Przykład:
#alarm {120} {#ECHO Uwaga! Minelo kolejne 120s.}

Jednak jeśli chcesz mieć zegar czasu arki, radze zrobić mechanizm synchronizujący, bo ten czas będzie ci się wiecznie rozjeżdżać.Nie wiem jaka dokładność Tobie potrzebna, jeśli chcesz dokładnie wiedzieć np. za ile sekund następna godzina to będzie ciężko. Arkadia nie ma synchronizowanego czasu z czasem rzeczywistym, więc nie są w żadnej korelacji. Wprawdzie przyjmuje się że godzina to ok 2min, ale właśnie niestety ok.
W różnych okolicznościach (np. przycięcie procesu arki) ten czas się może wydłużać.
Może nie zrobimy więcej niż jesteśmy w stanie, ale postarajmy się, żeby to nie było dużo mniej.
— Andrzej Sapkowski "Pani Jeziora"
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: CMUD

Post autor: Haern »

Można polegać na tych 120 sekundach. A synchronizację najłatwiej zrobić do eventów świtu/zmierzchu, które są wyświetlane na większości lokacji "na zewnątrz".
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: CMUD

Post autor: Coronius »

I wziąć pod uwagę różne pory roku.
Awatar użytkownika
Khristoff
Posty: 191
Rejestracja: 13 lut 2011 09:30
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: CMUD

Post autor: Khristoff »

Haern pisze:Można polegać na tych 120 sekundach. A synchronizację najłatwiej zrobić do eventów świtu/zmierzchu, które są wyświetlane na większości lokacji "na zewnątrz".
Problem w tym, że świt/zmierzch jest o rożnych porach dnia wiec trochę słabo z ta synchronizacja. Trzeba by to komplikować o domenę, miesiąc ect...
Może nie zrobimy więcej niż jesteśmy w stanie, ale postarajmy się, żeby to nie było dużo mniej.
— Andrzej Sapkowski "Pani Jeziora"
Gleanevall
Posty: 258
Rejestracja: 13 sie 2011 21:08

Re: CMUD

Post autor: Gleanevall »

Khristoff: Synchronizacja do pełnej godziny. :)
Awatar użytkownika
Khristoff
Posty: 191
Rejestracja: 13 lut 2011 09:30
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: CMUD

Post autor: Khristoff »

Gleanevall pisze:Khristoff: Synchronizacja do pełnej godziny. :)
Właściwie racja pełna, pozdro Glean:-)
Może nie zrobimy więcej niż jesteśmy w stanie, ale postarajmy się, żeby to nie było dużo mniej.
— Andrzej Sapkowski "Pani Jeziora"
Awatar użytkownika
Merkava
Posty: 258
Rejestracja: 28 lis 2011 15:09

Re: CMUD

Post autor: Merkava »

Nie doczytując zrobiłem dokładnie jak koledzy (synchronizacja do pełnej godziny na eventy świtu/zmierzchu, ustawianie zegara przy uzyciu komendy czas do miesiaca/dnia/godziny) poradzili, ale i tak dziękuję za pomoc. Teraz moim problemem jest - ile dni mają miesiące w Ishtar i czy wszystkie tyle samo? ;) Poza tym wszystko śmiga. Najwięcej krwi mi napsuło przeliczanie zegara 12h na 24h, konkretnie to godziny po północy... ale w końcu się udało.

Była mała przerwa od Arki i CMUDa, ale chyba wracam...

edit: Heren, właśnie takie kalendarze są wszędzie, święta itd. Ale znajdź mi jakiś z dokładną liczbą dni w miesiącach.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2014 11:43 przez Merkava, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: CMUD

Post autor: Herenvarno »

Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
ODPOWIEDZ