CMUD

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Tuargan
Posty: 41
Rejestracja: 14 lut 2009 19:12

Re: CMUD

Post autor: Tuargan »

Svala pisze:'telnet' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.
Panel Sterowania -> Programy i Funkcje -> Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows
zaznaczamy "Klient Telnet" i klikamy "OK".

(Od Visty w windowsach telnet jest domyślnie wyłączony).
Svala
Posty: 47
Rejestracja: 18 sty 2017 14:11

Re: CMUD

Post autor: Svala »

Microsoft Windows [Version 10.0.14393]
(c) 2016 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Windows\System32>telnet arkadia.rpg.pl:23
Connecting To arkadia.rpg.pl:23...Could not open connection to the host, on port 23: Connect failed

C:\Windows\System32>

To musi być kwestia tego łącza radiowego, bo zanim aktywowałem telnet CMUD mi pięknie działał na neostradzie.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: CMUD

Post autor: Werbat »

Sprawdź jeszcze, czy działa po IP (zamiast 'arkadia.rpg.pl' wpisz '188.165.19.40').
Jeśli nie pomoże, ważne jest pytanie: czy komunikat błędu następuje od razu, czy przez kilka(naście) sekund najpierw wisi na 'connecting', a dopiero potem wywala?
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Svala
Posty: 47
Rejestracja: 18 sty 2017 14:11

Re: CMUD

Post autor: Svala »

Microsoft Windows [Version 10.0.14393]
(c) 2016 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Windows\System32>telnet 188.165.19.40:23
Connecting To 188.165.19.40:23...Could not open connection to the host, on port 23: Connect failed

C:\Windows\System32>

"Connect failed" pojawia się po około sekundzie.
Awatar użytkownika
Adair
Posty: 86
Rejestracja: 21 lut 2017 09:30

Re: CMUD

Post autor: Adair »

Czy macie może pomysł, dlaczego #show i #showprompt nie działają mi w triggerach GMCP?

EDIT:

https://zuggsoft.com/forums/viewtopic.php?t=36561

Znalazłem. Ale dlaczego Zurwen użył #showp i u niego działa, u Irwina działa, a u mnie nie?

EDIT2:
Ale #sayp dziala...
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: CMUD

Post autor: Zurwen »

Przedwczoraj działało, wczoraj już nie - dziwny błąd. Fajnie, że to znalazłeś, trzeba poprawić u mnie na #sayp w takim wypadku... O ile #say poprawnie obsługuje znak nowej linii (#show obsługiwał).
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Awatar użytkownika
Adair
Posty: 86
Rejestracja: 21 lut 2017 09:30

Re: CMUD

Post autor: Adair »

Czy może mi ktoś wytłumaczyć co robi ten fragment kodu Zurwena?

Kod: Zaznacz cały

#if (%len($msg.text) > 4)
Rozumiem, że to lek na puste linie, ale bez niego pustych linii i tak nie ma.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: CMUD

Post autor: Zurwen »

Może w międzyczasie Rafgart zmienił trochę specyfikę co jest wysylane w GMCP, jezeli wszystko działa ok bez tego, możesz to spokojnie usunąć.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Nobia
Posty: 112
Rejestracja: 14 lis 2011 17:39

Re: CMUD

Post autor: Nobia »

Witajcie,
Sprawa dotyczy mappera w cMUDzie.

Tworzę mapę za pomocą skryptów z poleceniem #make. Po krótce wygląda to tak, że skrypt łapie mi kierunek w którym idę i tworzy sobie odpowiednio rooma jeśli nie mam go w "bazie" lub linka jeżeli room istnieje.

Nabazgrałem już kilka lokacji i powiedzmy (żeby łatwo zobrazować problem) mam coś takiego:
lokacja startowa, se, sw, nw, i kolejne wyjście na ne, które ma prowadzić do zupełnie odrębnej lokacji, niż lokacja startowa, jednak "wizualnie" będącej w tym samym miejscu na mapperze co lokacja startowa.

Czy jest jakaś komenda aby sprawdzić czy lokacja jest fizycznie na mapie w danym kierunku i jeżeli tak, rysuje ją na na górnej lub dolnej warstwie
lub czy istnieje jakiś inny sposób by ominąć ten problem?

Pozdrawiam i proszę o pomoc :)

ps. jeśli jest coś niejasne załączę obrazek :P
Zefel
Posty: 9
Rejestracja: 11 sie 2016 20:31

Re: CMUD

Post autor: Zefel »

Witam

Po ostatnich zmianach w GMCP i w skryptach Zurwena pojawiły się pewne problemy które też zostały rozwiązane
ale u mnie nie wiem czy u kogoś jeszcze pojawił się inny problem mianowicie triggery z funkcją #print nie działają poprawnie

Karczma NulnJest tutaj jedno widoczne wyjscie: poludnie.

GPS: Polnocne NulnSa tutaj cztery widoczne wyjscia: poludniowy-wschod, polnoc, poludnie i zachod.
Przydrozna drewniana tabliczka.

Oraz skrypty przestały mi rysować wyjścia

Proszę o pomoc bo o ile rysowanie nie jest mi potrzebne wcale to działanie tych triggerów jest bardzo irytujące i powstają niesamowite bazgroły na ekranie gry. Szczególnie gdy podczas walki dostaje komunikaty o pękniętej zbroi, broni, itd.
ODPOWIEDZ