CMUD

Forum techniczne Arkadii.
Narmaniel

Re: CMUD

Post autor: Narmaniel »

Ja mam katalog 'mapowanie' w nim makra np. alt+numpad1, to może być cokolwiek alt/shift/ctrl/alt+shift. I pod klawisze na numerycznej wpisane mam "#makeroom n" czyli tworzenie lokacji na polnoc od tej, na ktorej masz ustawiony znacznik. Siedzisz w karczmie, ustawiasz znacznik w miejscu mapownia i lecisz. ;)
Terum
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2015 15:17

Re: CMUD

Post autor: Terum »

Cześć,

Udało mi się dzięki poradom ustawić mapper, pytanie dotyczy obecnie sposobu rysowania mapy, rysuje się ja jedna bez dzielenia czy jakoś dzieli? Używam cmuda 3.34. I jeszcze jeden aspekt dotyczący skryptów Zurwena. Załadowałem je za pierwszym razem i wszystko działało mapper, okno kondycji, okno walki i skrypty. Przy drugim włączeniu nie działa okno konycji i walki. Coś można na to poradzić ? Dodam, że jestem strasznym laikiem w skryptowaniu przez cmuda.
Narmaniel

Re: CMUD

Post autor: Narmaniel »

Chcesz, to podziel na "zony", ale nie znam nikogo, kto by z tego korzystał ;) Jak coś się nie mieści to osobiście przesuwam w poziom wyżej lub niżej.

Co to znacz "nie działa"? Nie pojawia się, nie są wysyłane do niego komunikaty, czy coś innego?
Terum
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2015 15:17

Re: CMUD

Post autor: Terum »

Przepraszam za lakoniczność poprzedniego posta. To "nie działa" było błędem, który wyrzucał cmud w momencie rozpoczęcia sesji, z informacją, że nie ma bazy pod wskazanym linkiem. Już sobie z tym poradziłem. Dzięki za wskazówki odnośnie dzielenia mapy. Chcę też zapytać o wspomnianą wcześniej możliwość rysowania mapy z karczmy siedząc przy stole. Co trzeba ustawić - zmienić w konfiguracji mappera by móc w ten sposób rysować mapę. Na tą chwilę rysowanie wychodzi mi jedynie gdy włączoną mam ikonę Map ( ikona z ołówkiem) za to przy włączonej ikonie Follow (ślady butów) nie mogę nic narysować a gdy chodzę to dane się nie zaczytują i jeśli zejdę z narysowanej wcześniej mapy, to mapper sie gubi. Jest jakieś rozwiązanie by tak nie było?
Narmaniel

Re: CMUD

Post autor: Narmaniel »

Mapę możesz rysować wyłącznie w trybie "z ołówkiem", "stópki" służą tylko do chodzenia. Polecam rozwiązanie z makrami i #makeroom, zdarzało mi się, że chodząc gdzieś mapa się nie rysowała a potem nagle robiła 3 lokacje w dziwnych kierunkach.
Amirez
Posty: 68
Rejestracja: 25 lut 2011 21:32

Re: CMUD

Post autor: Amirez »

Mam taki skrypt ktory liczy czas postepow.Nie dziala on jednak idealnie
Czy da sie go przerobic uzywajac funkcji GMCP improve
Dobrze by bylo zeby wskazywal czas postepow w minutach a nie tak jak jest wyswietlal godzine

Kod: Zaznacz cały

<class name="postepy" id="453">
  <trigger priority="6040" id="454">
    <pattern>^{> |}Poczynil{es|as} (*) postepy, od momentu kiedy wszedles do gry.$</pattern>
    <value>#cla postepy
postep=%1
#if (@postep=@postep_old) {} {
  postep_old=@postep
  postep_time=%additem( %time( t), @postep_time)
  postep_jaki=%additem( @postep, @postep_jaki)
  }
  
  #cla 0</value>
  </trigger>
  <alias name="pos" autoappend="true" id="455">
    <value>#cla postepy
#if (%ismember( %1, {0})) {
  #say " "
  #say Skasowalem historie postepow.
  postep=%null
  postep_jaki=%null
  postep_old=%null
  postep_time=%null
  } {
  #say " "
  #say Historia postepow:
  #say " "
  #forall @postep_jaki {#say %ansi( green, high)%i ==> %item( @postep_time, %ismember( %i, @postep_jaki))}
  #say " "
  }</value>
  </alias>
  <var name="postep_time" type="StringList" id="456">
    <value>22:13</value>
    <json>["22:13"]</json>
  </var>
  <var name="postep_old" id="457">minimalne</var>
  <var name="postep_jaki" type="StringList" id="458">
    <value>minimalne</value>
    <json>["minimalne"]</json>
  </var>
  <var name="postep" id="459">minimalne</var>
  <trigger priority="4030" id="476">
    <pattern>^Nagrywam postac.</pattern>
    <value>resetstat
pos</value>
  </trigger>
</class>
Visen
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2015 12:27

Re: CMUD

Post autor: Visen »

Witam,

Od niedawna uzywam CMUDa i chcialbym zapytac o chyba najprostsza rzecz... kolorowanie wyrazow. Niestety nie mam pojecia o kodowaniu itp. wiec prosilbym o dosc lopatologiczna odpowiedz - co wpisac, gdzie, tak aby dzialalo.

Np. chcialbym aby skaven byl kolorowany na zolto na czerwonym tle.

Druga rzecz to robienie aliasow skladajacych sie z kilku nastepujacych po sobie komend np. wns - wez monety z plecaka;kup bilet;wejdz na statek.


Bardzo prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
Thorffin
Posty: 62
Rejestracja: 05 lis 2012 20:08

Re: CMUD

Post autor: Thorffin »

@Amirez: Muszę chwilę się zastanowić, też mnie denerwuje zapisywanie postępów z godziną, a nie czasem, ale jeszcze nie chciało mi się tego rozgryzać ;) Myślałem o zamienianiu godziny np 11.30 na sekundy i odejmowanie jednego od drugiego, a potem zamienianie sekund z powrotem na jakiś czas 1h 20 min 32 sek.

@Visen:

Aby pokolorować jakiś wyraz musisz utworzyć trigger. W patternie wpisać "skaven", w Value komende #cw (tutaj numer koloru). Numer kolorów ANSI wyciągniesz sobie najszybciej z Tools->Color picker, to są numerki od 0 do 15.

Aby stworzyć alias w CMUDzie musisz... stworzyć alias ;) W name wpisujesz komendę, którą będziesz wywoływał ciąg komend, np. wst (czyli potencjalny skrót od wsiądź na statek). Niżej wpisujesz albo komendy pod sobą naciskając enter, albo tak jak zapisałeś, dzieląc je średnikiem.

To wszystko możesz zrobić wchodząc w Settings, klikająć NEW i wybierając co "new" chcesz stworzyć. Pamiętaj, żeby po otworzeniu Settingsów kliknąć folder, w którym ma się znaleźć ten alias/trigger, żebyś miał porządek. Foldery w CMUDzie nazywają się "classes" i je też możesz zrobić NEW.
Visen
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2015 12:27

Re: CMUD

Post autor: Visen »

Super, dziękuje!

Ale jak zrobić by ustawiony był kolor tła wyrazu? Czyli np. Litery żółte, a tło czerwone?
Awatar użytkownika
Thorffin
Posty: 62
Rejestracja: 05 lis 2012 20:08

Re: CMUD

Post autor: Thorffin »

Tego już w tak prosty sposób nie wytłumaczę. Masz w CMUDzie rozbudowany help. Komendy i tematy których potrzebujesz to

Pattern Matching
#sub
#psub
%ansi
ODPOWIEDZ