CMUD

Forum techniczne Arkadii.
Dorrin
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2015 21:50

Re: CMUD

Post autor: Dorrin »

W dobie GMCP i wielu okienek napotkalem pewien problem,
Zalozmy ze mam 5 okien ponazywanych jako okno1, okno2, okno3, okno4, okno5.

Zakladm ze caly output z muda wrzucam do okna5 ktore jest zminimalizowane zeby mi sie smiecilo,
jak ustawic logowanie do pliku z tego konkretnego okna?

D.
Jasko
Posty: 71
Rejestracja: 06 sty 2012 11:17

Re: CMUD

Post autor: Jasko »

Nie sprawdzilem ale moze zadziala, takiej komendy sprobuj:

okno5: #log <sciezka do logu>
Amirez
Posty: 68
Rejestracja: 25 lut 2011 21:32

Post autor: Amirez »

Jak zrobic trigger ktory by kolorowal wrogow na lokacji npce orki gobliny wykorzysyujac GMCP Objects.Nums Objects.Data?
Narmaniel

Re: CMUD

Post autor: Narmaniel »

Nie potrafię poradzić sobie z matematyką w CMUDzie... Hasło: statystyka ciosów.
Mam dwie bazy w zmiennych - hits_stat i obr_stat, jedna na unik/parowanie/etc. druga na muska/rani/etc. Ponad to mam 3 zmienne hits_all, obr_all i all, czyli suma poprzednich dwóch.

I chciałbym wykonać takie działanie: @hits_stat.unik podzielić na @all i pomnożyć razy 100 w taki sposób, aby otrzymać liczbę z dwoma miejscami po przecinku, która będzie przedstawiała procent.

Próbowałem %eval z wyciąganiem liczby uników jak wyżej i przez %db, dzieliłem w jedną (/) i drugą (\) stronę. Albo otrzymuję 0, albo liczbę, która jest wartością @hits_stat.unik.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: CMUD

Post autor: Zurwen »

Używaj %float poza %eval. Jak chcesz mieć 2 miejsca po przecinku to na koniec jeszcze %round.

Kod: Zaznacz cały

#sh %eval(100/13)
> 7

Kod: Zaznacz cały

#sh %eval(%float(100)/%float(13))
> 7.69230769230769
"\" to modulo, zwraca reszte z dzielenia.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Narmaniel

Re: CMUD

Post autor: Narmaniel »

Zurwenie! Krynico wiedzy, światło nauki, oazo informacji! Dziękuję Ci po stokroć! :D

Dla potomnych napiszę:
%round nie jest tym, czego szukałem. Zamieniało wynik połączania %eval i %float z 22.3450 na 22.
%format jest tym, co znalazłem po podpowiedzi z %round. Zamienia wynik 22.3450 na 22.35 o które mi chodziło.

Kod: Zaznacz cały

#sh %format(2,2.3450)

2.35
Ostatnio zmieniony 28 paź 2015 14:20 przez Narmaniel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Artak
Posty: 247
Rejestracja: 15 kwie 2015 16:40
Kontakt:

Re: CMUD

Post autor: Artak »

Narmaniel pisze:Zamienia wynik 22.3450 na 22.36 o które mi chodziło.
Nie żebym się czepiał, ale jakieś dziwne to zaokrąglenie.
Awatar użytkownika
Bam
Posty: 278
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: CMUD

Post autor: Bam »

Ściągnąłem pierwszy raz w życiu cmuda, później tę paczkę od Zurwena, mam też jakąś tam mapkę od dobrego człowieka.

Wszystko działa, jednakże przez ostatnie ponad 10 lat przyzwyczaiłem się do zupełnie innego kolorowania tekstu. Obczaiłem jak zrobić prosty trigger kolorujący np. brak oleju w butelce, ogarnąłem aliasy i kilka makr.

Nie wiem jednak:
a) (nieaktualne)
b) dlaczego nie mogę podbindować klawiszy Home, End, Page Up, Page Down, mimo, że na udało mi się ogarnąć te będące obok na klawiaturze Insert i Delete?
c) co wpisać aby trigger kolorował mi tylko grupę wyrazów, a nie całą linijkę np. 'ledwo muska cie'?
d) to tyczy się też powyższego, tzn. nawet jeśli stworzę trigger kolorujący całą linijkę z 'ledwo muska cie' to i tak w okienku walka ten kolor nie zmienia się wcale
e) co zrobić aby uzyskać obok opisu wroga/przyjaciela jego opis w kolorze np. niewysoki niebieskooki krasnolud [ZS] , użyłbym sobie tego też do różnych informacji np. zolty jasny kwiat [zjedz]?
f) jak zmienić kolor skróconych opisów lokacji?

Resztę rzeczy chyba ogarnąłem ;)


re: Narmaniel

dzieki za info, zaczynam ogarniać!
Ostatnio zmieniony 29 paź 2015 19:52 przez Bam, łącznie zmieniany 2 razy.
Endless learning the basics...
Obrazek
Narmaniel

Re: CMUD

Post autor: Narmaniel »

a) i b) - na górze przycisk Prefs > User Interface > Command line. Tutaj ZAZNACZAMY "Macross override menu shortcuts" i "Allow any key to be macro"

c) - teoretycznie w patternie musi być po prostu "lekko rani cie" i nic wiecej, bez * przed i po.

d) - w settingsach masz foldery przedstawione na zasadzie "drzewa". Trigger, który coś Ci koloruje musi być zrobiony tam w głównym folderze okna "walka", nie "Arkadia", nie "kondycje".

e) - tutaj pomoże Ci komenda #psub, przeczytaj sobie zastosowanie w helpie.

Przykład z głowy:

Kod: Zaznacz cały

Trigger pattern: Znajdujesz zolty jasny kwiat(.)
Value:
#psub {. [zjedz]} %x1

Efekt: Znajdujesz zolty jasny kwiat. [zjedz]

Kazdy element: #psub {tutaj piszesz calosc tekstu, ktora ma byc wklejona} zamiast rzeczy w nawiasie, ktory wskazujesz tutaj, w tym przypadku jest to 1 nawias w linii poziomej, czyli x, dlatego jest %x1
f) - komenda arkowa <kolory> i resztę ogarniesz czytając co Ci wyświetli.

Tak mi się przynajmniej wydaje, że w tym co napisałem jest nieco prawdy. ;)
Awatar użytkownika
Bam
Posty: 278
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: CMUD

Post autor: Bam »

A to mam jeszcze kilka pytań!

(wciąż chodzi o paczkę Zurwena)

a) przy przemykaniu nie przeskakują mi lokacje na maperze
b) jak logować wszystko co robię do pliku .txt?
c) jeśli chodzi o okienko walka to jak ustawię jakiś kolor na zasadzie triggeru, to nie wyświetla się w ogóle, więc pozmieniałem kolory z poziomu muda,
chociaż wolałbym jednak z poziomu triggerów (więcej opcji kolorów)
d) w okienku z kondycją nie działają komendy po naciśnięciu ich, pomimo, że wyświetla się w tym okienku ich echo
Endless learning the basics...
Obrazek
ODPOWIEDZ