CMUD

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: CMUD

Post autor: Rafgart »

Kjell pisze:Druga fajna rzecz, to sprawdziłem, że wysłanie pytania o char.state zwraca stan wszystkich parametrów. Przydatne, bo gdy zmienia się jeden np. upicie, to char.state przychodzi z serwera tylko z jednym parametrem intox.
A po co ci pozostale, jesli sie nie zmienily? Zrob wlasciwy skrypt, to nie bedzie potrzeby odpytywania muda i generowania transferu. Niedlugo GMCP zostanie rozwiniete i bedzie ten sam problem w jeszcze wiekszym stopniu.
Kjell
Posty: 70
Rejestracja: 23 kwie 2015 11:01

Re: CMUD

Post autor: Kjell »

Przy normalnym działaniu skryptu nie są mi potrzebne, wystarczy, że przychodzą przy (re)konekcie i gra gitara. Ale kiedy od czasu do czasu rozbudowuję skrypty albo robię refactoring, to się przyda. Wcześniej robiłem rozłącz/połącz w takim przypadku, co było średnio wygodne i dla serwera nie najlepsze (też generowanie transferu, do tego czesanie po bazie postaci).

Temat GMCP wypłynął przy CMUDzie, ale ja działam w Mudlecie. Co prawda obiekt = obiekt or { } sprawia, że mi dane pobrane z GMCP nie znikną, ale czasem - żeby spuścić inne śmieci - potrzebuję strzelić obiekt = { }. I w takim przypadku sendGMCP("char.state") mi się przyda. Nie planuję wysyłać tego nagminnie. :D

Za to kolejna świetna wiadomość, że planujecie rozwój GMCP. :D Plan macie na to zamnięty, czy można zgłaszać pomysły na Arce? Mam kilka spisanych na brudno, wydają mi się rozsądne, nie jakieś przegięte.
Awatar użytkownika
Talisa
Posty: 144
Rejestracja: 21 kwie 2015 23:40
Lokalizacja: Skellige IRL

Re: CMUD

Post autor: Talisa »

Kod: Zaznacz cały

<trigger type="GMCP" priority="7770" id="8158">
  <pattern>room.info</pattern>
  <value>#if %ismember(%lastcom,{sp|zerknij})=0 {#ok}
</value>
</trigger>
Czyzby to bylo az tak proste?

Safewalk dziala, poza oczywiscie wbijaniem wyjsc szybciej niz pojawiaja sie odpowiedzi z serwera.
Everyone is fighting their own battle to be free from their past, to live in the present, and create a meaningful future for themselves. Don't judge, have a heart.
Awatar użytkownika
Nuzu
Posty: 19
Rejestracja: 20 cze 2015 20:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: CMUD

Post autor: Nuzu »

Obecnie gram z oficjalnego klienta, ale boli mnie to że mapy obejmują ograniczony teren. Ale bardzo podoba mi się to że mapa się nie gubi.

Jak taki sam efekt uzyskać w CMUDzie? Pewnie rozchodzi się właśnie o GMCP i room.info?
Porównywać map-name i współrzędne x i y?
Co przy mapowaniu dodawać do roomu?

Pewnie już coś o tym było tutaj, ale temat ma ponad 50 stron a ja nie do końca wiem czego szukać. :)
Nuzu, myśliwy.
Awatar użytkownika
Talisa
Posty: 144
Rejestracja: 21 kwie 2015 23:40
Lokalizacja: Skellige IRL

Re: CMUD

Post autor: Talisa »

X Y sa podawane tylko dla lokacji znanych z oficjalnego klienta, a nazwy lokacji sie powtarzaja notorycznie. Mozna zrobic mapper ktory sie nigdy nie gubi na oficjalnych traktach, wszystko poza to wolna amerykanka i np. podazanie za druzyna wymaga masy dodatkowych skryptow na specjalne lokacje (podazasz za druzyna przez rzeke, wdluz brodu, przez otwor do wyjscia itd.)

Za pare dni opublikuje chyba moj skrypt na to pierwsze, wraz z mapa odpowiadajaca oficjalnej.
Everyone is fighting their own battle to be free from their past, to live in the present, and create a meaningful future for themselves. Don't judge, have a heart.
Awatar użytkownika
Nuzu
Posty: 19
Rejestracja: 20 cze 2015 20:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: CMUD

Post autor: Nuzu »

Myślałem że to jest wszędzie. Szkoda.
Nuzu, myśliwy.
Narmaniel

Re: CMUD

Post autor: Narmaniel »

Triggery w CMUDzie mają "priority". Już doczytałem, że te z najmniejszym numerkiem odpalają się najpierw. Pojawiło mi się jednak pytanie, czy jakiś wpływ na szybkość rozpracowania tych triggerów będzie miało to, że kilka z nich będzie miało ten san priorytet. I czy jest jakaś szalona różnica w szybkości, jeśli mam triggery od priorytetu 1 do 10 000, które odpalają się w tej samej sytuacji, na przykład w walce różne suby speców, czy powinny one mieć priorytet w zakresie 1 do 100 lub w ogóle wszystkie powinny mieć priorytet 1.
Kjell
Posty: 70
Rejestracja: 23 kwie 2015 11:01

Re: CMUD

Post autor: Kjell »

Numer przypisany do priority ma tylko wpływ na kolejność, na szybkość wykonywania ma: ilość triggerów, jakość regexa (pattern), przełączniki Trigger on Trigger, Stop further processing i Repeat within line. Jeśli żaden z triggerów z włączonym Stop further processing nie złapie tekstu, wykonywane są WSZYSTKIE triggery na jednym wierszu tekstu. W celu odciążenia przetważania triggery lub całe klasy można wyłączać (enabled/disabled).
Awatar użytkownika
Talisa
Posty: 144
Rejestracja: 21 kwie 2015 23:40
Lokalizacja: Skellige IRL

Re: CMUD

Post autor: Talisa »

Czy mam mozgowego pierda, czy naprawde cmud nie ma funkcji zwracajacej ostatnio wyslany kierunek do muda? %lastdir jest tylko do WALKow....


edit: back to the drawing board
Ostatnio zmieniony 04 lip 2015 12:46 przez Talisa, łącznie zmieniany 1 raz.
Everyone is fighting their own battle to be free from their past, to live in the present, and create a meaningful future for themselves. Don't judge, have a heart.
Gleanevall
Posty: 258
Rejestracja: 13 sie 2011 21:08

Re: CMUD

Post autor: Gleanevall »

Naprawdę nie ma. Niemniej twój mozgowy pierd może być niezależną od tego kwestią. ;)
ODPOWIEDZ