CMUD

Forum techniczne Arkadii.
Gleanevall
Posty: 258
Rejestracja: 13 sie 2011 21:08

Re: CMUD

Post autor: Gleanevall »

Zmiany rozmiaru czcionki nie polecam, bo myślę, że to rozpraszające. Jeśli chcesz, można to zrobić w #MXP zamiast #SH, np. :

Kod: Zaznacz cały

#mxp {Przyklad <font size=15>duzego</font> napisu.}
Do wyrównania tekstu napisałem sobie takie funkcje: wklej.org/id/719251/
Przykład użycia:

Kod: Zaznacz cały

#fo {Jeden dlugi tekst.|Drugi tekst.} {
  #SH { | @acenter(%i,40) | }
}

Kod: Zaznacz cały

 |            Jeden dlugi tekst.            | 
 |               Drugi tekst.               | 
Amirez
Posty: 68
Rejestracja: 25 lut 2011 21:32

Re: CMUD

Post autor: Amirez »

Cóz moge powiedziec.Profesjonalnie zrobione.
Dziala cudnie. Dziekuje :roll:
Amirez
Posty: 68
Rejestracja: 25 lut 2011 21:32

Re: CMUD

Post autor: Amirez »

Mozecie wyjasnic mi zasade dzialania #nomap, #nodir i #ok.
takie cos i inne niestety mi nie dzialaja

Kod: Zaznacz cały

<trigger priority="4800" id="480">
  <pattern>Jestes tak zmeczony, ze nie mozesz dalej podazac w tym kierunku.</pattern>
  <value>#nodir
#nomap</value>
</trigger>
Tareg
Posty: 7
Rejestracja: 04 sie 2011 23:55

Re: CMUD

Post autor: Tareg »

Amirez pisze:Mozecie wyjasnic mi zasade dzialania #nomap, #nodir i #ok.
takie cos i inne niestety mi nie dzialaja

Kod: Zaznacz cały

<trigger priority="4800" id="480">
  <pattern>Jestes tak zmeczony, ze nie mozesz dalej podazac w tym kierunku.</pattern>
  <value>#nodir
#nomap</value>
</trigger>
Komendy #nomap i #nodir działają odpowiednio w trybie tworzenia mapy i w trybie slow walk, który to na arce średnio się sprawdza.
W trybie speed walk przy wyłączonym tworzeniu mapy polecam dodać coś w stylu:

Kod: Zaznacz cały

#IF (%maplocked) {#MOVE %reversedir(%lastcom)}
Awatar użytkownika
Zog
Posty: 25
Rejestracja: 26 lis 2011 11:21

Re: CMUD

Post autor: Zog »

Zmajstrowałem dzisiaj coś takiego, może komuś się przyda. Licznik złowionych ryb. Uwagi mile widziane, robię to na chłopski rozum używając wbudowanego helpa. ;)

Kod: Zaznacz cały

#VA ryby 0
#AL reset_ryby {ryby = ""}
#AL stat_ryby {#SH %ansi(10)Dzwigasz juz @ryby kg smierdzili.}
#TR {^{> |}Oceniasz, ze (*) ryba wazy (*) (%w), zas jej objetosc wynosi (*).$} { $x = %float(%2) / 1000; #IF ( %3 == "kilogramow" ) { $x = %float(%2) }; ryby = @ryby + $x; #SH %ansi(15)%time("hh:nn:ss") %ansi(10)%1 ryba %ansi(15)- %ansi(14)$x kg %ansi(15)- %ansi(10)@ryby kg }
A tak to wygląda w akcji:

Kod: Zaznacz cały

15:11:27 surowa ciemnozielona ryba - 1.1 kg - 1.1 kg
15:13:04 surowa ciemnozielona ryba - 1.6 kg - 2.7 kg
15:13:39 surowa czerwonozlota ryba - 0.13 kg - 2.83 kg
15:15:40 surowa ciemnobrazowa ryba - 1.3 kg - 4.13 kg
15:16:40 surowa srebrzystobiala ryba - 2.2 kg - 6.33 kg
...
16:36:12 surowa blekitnawa ryba - 6.3 kg - 81.226 kg
16:37:20 surowa blekitnawa ryba - 5.5 kg - 86.726 kg
Awatar użytkownika
Iluandile
Posty: 149
Rejestracja: 07 cze 2011 00:58

Re: CMUD

Post autor: Iluandile »

Czy ktos moglby mi pomoc z ustawieniem mappera tak, zeby kropka podazala za postacia, kiedy wpisze: "idz marszem"?
<Gruer> troche wiocha by byla z jakas inna elfka wyjsc na miasto ale ty jestes ziomalka

<3<3<3

Pam pam
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: CMUD

Post autor: Coronius »

To nie jest kwestia mappera.
Awatar użytkownika
Zog
Posty: 25
Rejestracja: 26 lis 2011 11:21

Re: CMUD

Post autor: Zog »

Iluandile pisze:Czy ktos moglby mi pomoc z ustawieniem mappera tak, zeby kropka podazala za postacia, kiedy wpisze: "idz marszem"?
Ja mam to rozwiązane w taki sposób:

- alia odpalający trigger:

Kod: Zaznacz cały

<alias name="idz" id="1840">
  <value>#T+ "Ruszasz * na (*)."
"idz" %1</value>
</alias>
- trigger łapiacy kierunki i przesuwający kropke na mapie:

Kod: Zaznacz cały

<trigger priority="18410" enabled="false" id="1841">
  <pattern>Ruszasz * na (*).</pattern>
  <value>#mo %item( "n|s|w|e|ne|nw|se|sw|d|u", ( %ismember( %1, "polnoc|poludnie|zachod|wschod|polnocny-wschod|polnocny-zachod|poludniowy-wschod|poludniowy-zachod|dol|gore" ) ) )</value>
</trigger>
- tiggery wyłączający:

Kod: Zaznacz cały

<trigger priority="18430" id="1843">
  <pattern>{Nie wiesz, w ktorym kierunku masz ruszyc...|Wykonywanie komendy 'idz' zostaje przerwane.}</pattern>
  <value>#T- "Ruszasz * na (*)."</value>
</trigger>
Awatar użytkownika
Iluandile
Posty: 149
Rejestracja: 07 cze 2011 00:58

Re: CMUD

Post autor: Iluandile »

Zog pisze:
Iluandile pisze:Czy ktos moglby mi pomoc z ustawieniem mappera tak, zeby kropka podazala za postacia, kiedy wpisze: "idz marszem"?
Ja mam to rozwiązane w taki sposób:

- alia odpalający trigger:

Kod: Zaznacz cały

<alias name="idz" id="1840">
  <value>#T+ "Ruszasz * na (*)."
"idz" %1</value>
</alias>
- trigger łapiacy kierunki i przesuwający kropke na mapie:

Kod: Zaznacz cały

<trigger priority="18410" enabled="false" id="1841">
  <pattern>Ruszasz * na (*).</pattern>
  <value>#mo %item( "n|s|w|e|ne|nw|se|sw|d|u", ( %ismember( %1, "polnoc|poludnie|zachod|wschod|polnocny-wschod|polnocny-zachod|poludniowy-wschod|poludniowy-zachod|dol|gore" ) ) )</value>
</trigger>
- tiggery wyłączający:

Kod: Zaznacz cały

<trigger priority="18430" id="1843">
  <pattern>{Nie wiesz, w ktorym kierunku masz ruszyc...|Wykonywanie komendy 'idz' zostaje przerwane.}</pattern>
  <value>#T- "Ruszasz * na (*)."</value>
</trigger>
Zrobilam powyzsze i teraz, kiedy wpisuje "idz marszem", usuwa mi sie spacja i wychodzi "idzmarszem"...
I zwariowala mi kropka, kiedy ide z numeryka, bo przesuwa sie za daleko (np. mam 4 lokacje na sw, to wystarczy wcisnac raz klawisz 3, a kropka przesuwa sie o 4 lokacje, nie o jedna).
<Gruer> troche wiocha by byla z jakas inna elfka wyjsc na miasto ale ty jestes ziomalka

<3<3<3

Pam pam
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: CMUD

Post autor: Zurwen »

Kod: Zaznacz cały

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
<cmud>
  <trigger priority="3300" copy="yes">
    <pattern>^{> |}Wykonuje komende 'idz *'.$</pattern>
    <trigger type="Within Lines" param="1">
      <pattern>^{> |}Ruszasz * na (*).$</pattern>
      <value>#mo @wyjscie_dlugie_na_krotkie(%1)</value>
    </trigger>
  </trigger>
</cmud>


<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
<cmud>
  <func name="wyjscie_dlugie_na_krotkie" copy="yes">
    <value>$a = %replace($a, "gora", "u")
$a = %replace($a, "gore", "u")
$a = %replace($a, "dol", "d")
$a = %replace($a, "polnocny-zachod", "nw")
$a = %replace($a, "polnocny-wschod", "ne")
$a = %replace($a, "poludniowy-wschod", "se")
$a = %replace($a, "poludniowy-zachod", "sw")
$a = %replace($a, "poludnie", "s")
$a = %replace($a, "polnoc", "n")
$a = %replace($a, "zachod", "w")
$a = %replace($a, "wschod", "e")
$a = %replace($a, "wyjscia", "wyjscie")
$a = %replace($a, "szczeliny", "szczelina")

#return $a</value>
    <arglist>$a</arglist>
  </func>
</cmud>
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
ODPOWIEDZ