Strona 5 z 33

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 28 paź 2012 17:44
autor: Ralandil
Za to ja wiem jak przesuwać lokacje, więc pozwolę sobie na krótkie wyjaśnienie :D
Trzeba użyć odpowiednio polecenia #map insert <direction> [room flag] (insert a new room).

Na przykład mamy dwie lokacje:
[C]---[D]

Będać w C poleceniem: #map insert e void utworzymy nowy pokój między C i D z flagą void. Dzięki temu oddalimy D dalej na wschód o "jedną kratkę".

[C]--------[D]

Ten nowy pokój jest niewidoczny i będziemy go zawsze omijać.
Aby cofnąć powyższy krok wystarczy: #map uninsert e.


Przy mapowaniu wygodnie jest utworzyć sobie macro do cofania ruchu.
Ja mam coś takiego pod klawiszem F12:
#MACRO {\e[24~}{#map undo}

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 28 paź 2012 17:58
autor: Drakan
Ok,
zaczynam mapowac,
mam odpalony pliczek stopery.tin a w nim cos takiego:
#ACTION {Probujesz otworzyc debowe wrota, ale nie udaje ci sie to.}
{
#if {$mapaon == 1}
{
#map undo
}
}
podchodze do bramy che przejsc, pojawia sie napis:
Probujesz otworzyc debowe wrota, ale nie udaje ci sie to.
czyli action powinien zadzialac!!
a maper idzie dalej
cos mam zle ale co??
:D

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 28 paź 2012 18:31
autor: Ralandil
Pokaż co masz w tej zmiennej

Kod: Zaznacz cały

#sh $mapaon

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 28 paź 2012 19:34
autor: Drakan
Hmm
nie mam tego nigdzie
powinienem??
jezeli tak to gdzie :)

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 28 paź 2012 20:03
autor: Ralandil
Wpisz to po prostu w kliencie. Ciekaw jestem czy masz tam jedynkę, wtedy powinno działać.

Widocznie czymś się ustawia u Ciebie zmienną $mapaon. Jeśli nie będzie miała wartości 1 to #action nie będzie działał. Sprawdź w skrypcie czy masz gdzies #var {mapaon}{1}.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 28 paź 2012 23:59
autor: Dorien
Ralandil pisze: Będać w C poleceniem: #map insert e void utworzymy nowy pokój między C i D z flagą void. Dzięki temu oddalimy D dalej na wschód o "jedną kratkę".
Genialne dzieki! :)
maly problem znalazlem jak sie meczysz przechodzac przez void i robi undo z automata to cofa tylko o 1 pole zamiast o 2

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 29 paź 2012 16:04
autor: Drakan
Heh
jeszcze jedno pytanie, mam cos takiego:
#sub {%1 widoczne {wyjscie|wyjscia}: %3} {<088>%1 <049>widoczne %2:<047> %3}
niby pieknie, ale nie konczy mi kolorowania na .-kropce, tylko koloruje dalej caly tekst, jak sprawic by skonczyl kolorowanie na koncu zdania, czyli .-kropce :D

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 29 paź 2012 17:11
autor: Ralandil
Drakan:

Kod: Zaznacz cały

#sub {%1 widoczne {wyjscie|wyjscia}: %3.} {<088>%1 <049>widoczne %2:<047> %3<070>.}
Dorien:
maly problem znalazlem jak sie meczysz przechodzac przez void i robi undo z automata to cofa tylko o 1 pole zamiast o 2
Jest to błąd - został dodany do listy todo.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 09 lis 2012 19:46
autor: Dorien
kolejne cos czym zdecydowałem sie pochwalic,
Czas.zip Aby ściągnąć plik należy kliknąć plik prawym i zapisać jako.

skrypt włącza sie automatycznie po spojrzeniu w niebo i określeniu pory dnia,
wyłączyć go można przy pomocy komendy 'dc'

skrypt sam zmienia godzine, i dzien, jest w miare dokladny, nieuwzglednia swiat
ale jak ktos by mi przyslal dokladny kalendarz to mozna by rozwinac

efekt w zalaczniku

Pozdrawiam i jak zwykle czekam na opinie, Dorien

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 10 lis 2012 07:56
autor: Ralandil
Dorien:

Dobry pomysł. Właśnie dokonuje pewnych przeróbek. Przesyłam Ci kilka rzeczy do kalendarza Imperialego:

Pokazywanie czasu na mudzie:
1)

Kod: Zaznacz cały

Jest w przyblizeniu pierwsza po poludniu w Koenigstag, dwudziesty dzien miesiaca Sigmarszeit wedlug Kalendarza Imperialnego.
2)

Kod: Zaznacz cały

Jest w przyblizeniu czwarta nad ranem, przed wschodem slonca w Koenigstag, dwudziesty dzien miesiaca Sigmarszeit wedlug Kalendarza Imperialnego
Wszystkie miesiące mają po 33 dni, oprócz Nachhexen i Nachgeheim.

Kod: Zaznacz cały

#switch {"$dat[2]"}
{
    #case {"Nachhexen"} {#var pora {Wczesna Wiosna};#var rm {I};#var dni 32};
    #case {"Jahrdrung"} {#var pora {Wiosna};#var rm {II};#var dni 33};
    #case {"Pflugzeit"} {#var pora {Pozna Wiosna};#var rm {III};#var dni 33};
    #case {"Sigmarszeit"} {#var pora {Wczesne Lato};#var rm {IV};#var dni 33};
    #case {"Sommerzeit"} {#var pora {Lato};#var rm {V};#var dni 33};
    #case {"Vorgeheim"} {#var pora {Pozne Lato};#var rm {VI};#var dni 33};
    #case {"Nachgeheim"} {#var pora {Pozna Jesien};#var rm {VII};#var dni 32};
    #case {"Erntezeit"} {#var pora {Jesien};#var rm {VIII};#var dni 33};
    #case {"Brauzeit"} {#var pora {Pozna Jesien};#var rm {IX};#var dni 33};
    #case {"Kaltezeit"} {#var pora {Wczesna Zima};#var rm {X};#var dni 33};
    #case {"Ulrichszeit"} {#var pora {Zima};#var rm {XI};#var dni 33};
    #case {"Vorhexen"} {#var pora {Pozna Zima};#var rm {XII};#var dni 33};
};

Kod: Zaznacz cały

#var month {{1}{Nachhexen}{2}{Jahrdrung}{3}{Pflugzeit}{4}{Sigmarszeit}{5}{Sommerzeit}{6}{Vorgeheim}{7}{Nachgeheim}{8}{Erntezeit}{9}{Brauzeit}{10}{Kaltezeit}{11}{Ulrichszeit}{12}{Vorhexen}};
Zmieniłem sobie sposób wyświetlania wyniku, ponieważ mam już zrobiony "status bar". Dodałem więc do niego zmienną czasu, a #tick ustawiłem jedynie na odświeżanie statusu co 120s.

Kod: Zaznacz cały

#tick {bla bla bla}{status_bar}{120}