TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Forum techniczne Arkadii.
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

a oto za co ja lubię tintina, prostota pisania skrypcików jest po prostu powalająca.

prezentuje skrypt który zapamiętuje przedmioty, pomoc i wyjasnienia na githubie

https://github.com/DorienCragen/Arkadia ... /bronie.tt

czekam na racenzje
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Dorien: Przechowywanie wielu przedmiotów w jednej zmiennej nie jest dobrym pomysłem. Po przekroczeniu pewnego limitu, jest niepoprawnie zapisywana. Jeśli zaś sami stworzymy większą zmienną to próba jej wczytania doprowadzi do przepełnienia bufora.

Kiedyś chciałem w podobny sposób utworzyć sobie listę przedmiotów, wzorując się na skrypcie Item List. To się sprawdza tylko przy małych ilościach danych. Ostatecznie zarzuciłem ten pomysł i teraz zapisuję sobie przedmioty bezpośrednio gołym tekstem do pliku.

PS Poziomów jakości zbroi jest 12, a nie 11.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

wiem ze moze sie pokopac latwo, ale jak sie dobrze napisze to dziala dobrze, moje lista broni zawiera ponad 190 pozycji a zbroji na ten moment 117. Duzo trudniej utrzymać i zarządzać taka baza w arkadii z uwagi na polska odmianę i nieliczbowe statystyki, ale mysle ze mi sie udalo.
Trooph
Posty: 43
Rejestracja: 20 sty 2013 21:52

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Trooph »

Witam serdecznie
Gdzies przemknely mi filmiki z arka i tt++ i bardzo mnie zainteresowalo to co widzialem.
Mam pytanko i prosbe.
Jak uruchomic skrypty w tt co zrobic jakiej komendy uzyc?
A prosba.
To czy ktos kto juz ma gotowe skrypty zechcialby je udostepnic? Gdyz nawet nie wiem jak sie za to zabrac tak szczerze powiedziawszy :)

Pozdrawiam
T.
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Trooph: Do pojedynczych skryptów eleganckie jest używanie polecenia:
#class {name} {open|close|read filename|write filename|kill}

Na przyklad, załączanie:

Kod: Zaznacz cały

#class aliasy read /sciezka/aliasy.tin
#class macra read /sciezka/macra.tin
W taki sposób powinno się napisać główny plik konfiguracyjny (config), który wczytujemy komendą przy uruchamianiu tintina:

Kod: Zaznacz cały

tt++ -r /sciezka/config
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Trooph
Posty: 43
Rejestracja: 20 sty 2013 21:52

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Trooph »

Ralandil pisze:Trooph: Do pojedynczych skryptów eleganckie jest używanie polecenia:
#class {name} {open|close|read filename|write filename|kill}

Na przyklad, załączanie:

Kod: Zaznacz cały

#class aliasy read /sciezka/aliasy.tin
#class macra read /sciezka/macra.tin
W taki sposób powinno się napisać główny plik konfiguracyjny (config), który wczytujemy komendą przy uruchamianiu tintina:

Kod: Zaznacz cały

tt++ -r /sciezka/config
Dziekuje. Mialem problem z odpaleniem tego co jest tutaj na 2 stronie tematu.
Trooph
Posty: 43
Rejestracja: 20 sty 2013 21:52

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Trooph »

Napisalem plik konfiguracyjny do tych skryptow ktore byly tutaj zamiesczone. Jednak gdy uruchamiam tt w #alias #macro nic nie ma. Pozniej uruchomilem macro.tin z zalaczonej paczki recznie i zamiast kierunkow wyskakiwaly /er itp. Czy to wina tego ze te skrypty mogly byc pisane pod inny OS?

Uzywam wintina
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Kody klawiatury numerycznej na innym systemie mogą się różnić. U mnie wyglądają następująco:

Kod: Zaznacz cały

#MACRO {\eOq}{sw}
#MACRO {\eOr}{s}
#MACRO {\eOs}{se}
#MACRO {\eOt}{w}
#MACRO {\eOv}{e}
#MACRO {\eOw}{nw}
#MACRO {\eOx}{n}
#MACRO {\eOy}{ne}
#MACRO {\eOk}{d}
#MACRO {\eOm}{u}
#MACRO {\eOu}{sp}
#MACRO {\e\eOu}{zerknij}
Musisz sobię poprawić, zajmie Ci to chwilę.
Odnośnie braku załadowania skryptów, to sprawdź czy poprawnie utworzyły się klasy - samym poleceniem #class. Jeżeli ich nie ma, to widocznie w skrypcie jest błąd (np. wystarczy brak jednego nawiasu '}') lub podałeś niepoprawną ścieżkę do pliku.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Trooph
Posty: 43
Rejestracja: 20 sty 2013 21:52

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Trooph »

CHyba sobie daruje:) nie mam czasu bawic sie w skryptowanie od podszewki...
Ale fakt Ralandirze ze Twoje macro pod klawe numeryczna zadzialalo.
Dziekuje za wszelka pomoc:)
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Trooph: Nie ma sprawy, cieszę się, że mogłem pomóc.

PS Poprawna odmiana to Ralandilu :)
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
ODPOWIEDZ