TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Forum techniczne Arkadii.
Edar
Posty: 37
Rejestracja: 27 kwie 2011 11:12

TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Edar »

Witam,
Otworzylem ten temat, bo akurat do programu ktory uzywam nie widzialem nigdzie arkadyjskich skryptow.
Program nazywa sie TinTin++ i mozna go znalezc pod tym adresem: http://tintin.sourceforge.net/index.php.
Uruchamiam go na konsoli linuxowej co jest dla mnie duzym plusem.
Same skrypty sa podobne z wygladu do skryptow ZMudowych. Nie wiem wiecej bo ZMuda nie uzywalem.

Po co tworze ten temat?
Komentarze zwrotne - moze ktos bedzie mial ochote napisac mi cos konstruktywnego
Podzielic sie wiedza - moze komus sie przyda do grania
Nowe rozwiazania - moze kogos to zainspiruje do dodania czegos od siebie. Moze tez ktos zacznie uzywac tego programu, pisac skrypty i dzielic sie nimi.

Tutaj umiescic jakies pliki ze skryptami jak juz bede mial, czy moze nizej?

Ponizej zamieszczam historie prac w formie obrazkowej z krotkimi komentarzami. (ta czesc jest co jakis czas uaktualniana)

2011.05.10 - Poczatki. Jak wygladaja poczatki mojego grania.
Wszystko w jednym oknie. Fakt, poustawialem jakies postawowe kolory, ale nie zrobilem tego jakos rewelacyjnie.
W trakcie walki latwo sie gubie.
arka_1_mini.png
arka_1_mini.png (28.23 KiB) Przejrzano 15638 razy
[/url]

2011.05.25 - Pomysl. (Jak mialoby wygladac moje granie)
Najwiekszy problem sprawia mi granie podczas walki. Przez komunikaty pojawiajace sie w trakcie gry zdarza mi sie nie zauwazyc czego.
Narazie jest to ok, bo pokrywa sie z rpg postaci ktora gram - nieobytego z walka krasnoluda. Problem pojawi sie gdy postac sie rozwinie i bede chcial odgrywac dobrze walczaca postac.
Kolejnnymi rzeczami jest sledzenie kondycji druzyny, przeciwnikow oraz informacji na temat stanu kontrolowanej postaci.
Najmniej istotna dla mnie rzecza jest mapa. Jezeli bede sie zabieral za jej robienie, to pewnie jak mi sie bedzie nudzilo. Z jednej strony wydaje sie to rzecza prosta do zrobienia, a z drugiej jest duzo powtarzalnych czynnosci i testowania.
concept_art.png
concept_art.png (20.59 KiB) Przejrzano 15711 razy

2011.06.07 - wersja 0.2 Pierwsza wersja, ktora zaczyna przypominac to co chce miec na koncu.
Na powiekszonym zdjeciu widac podzial tak jak bylo w planie. Konsola podzielila sie na ladne kawalki dzieki uzyciu programu tmux. W kazdym z tych paneli jest uruchomiony tintin, dzieki czemu ma to szybko sie komunikowac ze soba.
Najwazniejsza rzecz, to taka ze dziala przesylanie pomiedzy czesciami.
Mozna zobaczyc, ze jest juz wypelnione okienko ze statusem postaci. Na planie oznaczone bylo jako A1. Pozostale sa puste.
Dziala podstawowe kolorowanie, to znaczy, jezeli zdrowie, albo zmeczenie spadnie ponizej jakiegos poziomu, wtedy jawi sie w kolorze czerwonym.
Nastepnym krokiem bedzie walka.
arka_2a_mini.png
arka_2a_mini.png (36.26 KiB) Przejrzano 15638 razy
[/url]
Ostatnio zmieniony 07 lip 2011 14:10 przez Edar, łącznie zmieniany 9 razy.
Awatar użytkownika
Denea
Posty: 246
Rejestracja: 16 mar 2010 01:30
Lokalizacja: Legionowo

Re: TinTin++, skrypty do arkadii [prace trwaja]

Post autor: Denea »

Coz... Nie uzywalem tintina ale z tego co wiem to skrypty rzeczywiscie powinny byc kompatybilne z Zmudem (przynajmniej cos takiego mam w helpie od swojej wersji).

Niestety nie bardzo potrafie Ci pomoc (z roznych wzgledow :P) ale moze na forum Mudy w sosie wlasnym cos bardziej Ci pomoze ktos:
http://www.twoj.net/viewforum.php?f=69& ... 4663c861a0

Co do problemu z walka to dobrym pomyslem przy duzej ilosci bijacych sie na raz jest wylaczanie opisywania walki innych. Poza tym zerkajac na lokacje tez mozna sporo sie dowiedziec. No i podstawa to kolorki na ciosy, rozne stany kondycji i imiona druzyny. Mnie to w sumie wsytarczaja wlasnie kolorki.

Co do sledzenia kondycji druzyny to wystarczyc powinien trigger w takim stylu mniej wiecej:
PATERN:
imie kogos z druizyny jest ({w swietnej|w dobrym|lekko|ranny|ranna|w zlej|ciezko|ledwo}{ kondycji.| stanie.| ranny.| ranna.| zywy.| zywa.|.})$
COMMAND:
#SUB %replace(%trigger,%proper(imie),%proper(imie) "<"nr">");
dru_kond1=%param1
//pierwsza linijka to jest taka pomoc ktora przy imieniu kogos z druzyny podczas wyswietlania jego kondycji dodaje numer. A numer ten podpiety jest do makra CTRL+nr zeby mi latwiej zaslonic bylo
// druga to podstawianie kondycji pod zmienna, ktora mozna sobie pozniej do status window wrzucic

Wiem ze wyglada to to marnie ale coz... wazne ze dziala :)

A co do dzielenia ekranu na kilka okienek to niestety nie wiem nawet jak to to sie robi :)

Mam nadzieje, ze choc troche pomoglem.
Ble... Ble? Ble!
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: TinTin++, skrypty do arkadii [prace trwaja]

Post autor: Werbat »

A TinTina nie skryptowało się kiedyś w perlu/pythonie/rubym?

Anyway, jeśli plusem jest uruchamianie z konsoli, to po co kombinować, skoro jest TF? ;-)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Edar
Posty: 37
Rejestracja: 27 kwie 2011 11:12

Re: TinTin++, skrypty do arkadii [prace trwaja]

Post autor: Edar »

Dodalem zdjecie jak to wygladalo u mnie gdy zaczynalem grac.
Pojawila sie rowniez pierwsza dzialajaca wersja, jakos juz wygladajaca.
Dziekuje za pierwsze komentarze. Kolorki podczas walki sa bardzo dobrym pomyslem. Mozna bedzie je uwzglednic w kolejnej wersji.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: TinTin++, skrypty do arkadii [praca nabiera tempa] v.0.2

Post autor: Zurwen »

Bardzo fajnie zrobione, muszę przyznać.

Co do czytelności walki, poradziłbym wygagowanie sobie wszystkich ciosów, które nie zadają obrażeń (można zrobić sobie śledzenie ich w jakichś statystykach). Pozostałe można zostawić, albo przesubować na coś bardziej czytelnego i jednoliniowego. Na Twoim miejscu zamieniłbym okno do walki z oknem do RPG wielkościami - podczas walki, szczególnie w większych drużynach, pojawia się dużo informacji, które ciężko będzie śledzić w małym okienku (#gag i #sub mogą to nieco ułatwić, ale wszystkiego nie załatwią). Trzymanie kondycji drużyny i wrogów w osobnych okienkach jest dobrym pomysłem, ale musisz jakoś rozwiązać co zrobisz, gdy twoja (bądź wroga) drużyna składać się będzie np. z piętnastu osób.
Kolejną rzeczą wartą rozważenia jest śledzenie kto z kim walczy na bieżąco i wyświetlanie tego (np. przy kondycjach), dzięki czemu będziesz wiedział kogo trzeba zasłonić albo czyją obronę przełamać.

Pozdrawiam i życzę samozaparcia ;)
Zurwen
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Edar
Posty: 37
Rejestracja: 27 kwie 2011 11:12

Re: TinTin++, skrypty do arkadii [praca nabiera tempa] v.0.2

Post autor: Edar »

10.06.2011 - wersja 0.4 Tak jak planowalem, dodalem panel walki. Teraz wiekszosc komunikatow jest przekirowane do tej czesc, dzieki czemu w oknie rpg jest duzo przejrzysciej.
Poniewaz do arkadii staram sie podchodzic od strony rpg, dlatego to okno zrobilem najwieksze. Jednak - jezeli w ktoryms momencie podczas gry, bedzie mi potrzebne duze okno informcji o potyczce, to zrobilem skrot klawiszowy, ktory miejscami zamienia okno rpg i walki. Powrot do oryginalnego ulozenia po ponownym wcisnieciu klawiszy.

Zdjecia z przykladowej walki przeciwko wilkowi ponizej.

Standardowe ulozenie paneli:
arka_3_mini.png
arka_3_mini.png (33.65 KiB) Przejrzano 15481 razy
[/url]

Po nacisnieciu skrotu zamienione panele:
arka_3a_mini.png
arka_3a_mini.png (28 KiB) Przejrzano 15480 razy
[/url]

P.S. Po przeczytaniu pomyslow z forum, wydaje mi sie ze sensownym moze byc usuniecie czesci mapy i rozdzielenie tego miejsca na okna walki, kondycji druzyny i kondycji innych (przeciwnikow). Tylko co z mapa...
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 48
Rejestracja: 14 lut 2009 15:11

Re: TinTin++, skrypty do arkadii [stabilna praca] v.0.4

Post autor: Gabriel »

Musze przyznac, ze bardzo fajnie to wyglada. Jesli tak fajnie Ci to bedzie wychodzilo to bedzie dobra konkurencja dla tfa.
Awatar użytkownika
Rindarin
Posty: 3
Rejestracja: 11 lut 2009 11:16

Re: TinTin++, skrypty do arkadii [stabilna praca] v.0.4

Post autor: Rindarin »

Kiedyś się bawiłem TinTin'em, ma fajną opcję podziału ekranów do takiego stopnia, że w podzielonym ekranie można odpalić osobny proces. Próbowałem spiąć tf'a z mapperem tintinowym, nawet to jakoś działało :-)
Edar
Posty: 37
Rejestracja: 27 kwie 2011 11:12

Re: TinTin++, skrypty do arkadii [stabilna praca] v.0.4

Post autor: Edar »

21.06.2011 - wersja 0.7 Dodalem dwa panele stanow druzyny i osob tak zwanych innych.
Rzeczywiscie czasami przydatne byly by dluzsze okna, dlatego w pierwszej wersji zrezygnuje jednak z mapy na rzeczy dluzszych okien kondycji.
W tej wersji wyswietlam tez stan na glownym panelu, zeby sprawdzac czy dobrze dziala. To sa niebieskie napisy stanow. Po testach zostana usuniete.
Z rzeczy jakie mam do przemyslenia, to za dlugie opisy dla postaci. Dla ponizszego przykladu gdy wilk byl w swietnej kondycji, to jego kondycja zajmowala dwie linijki.
Pewnie jeszcze po testach wyjdzie jakie kombinacje druzyny nie zostaly obsluzone. Inaczej wyglada opis druzyny dla roznej ilosci osob w niej przebywajacych.

arka4_mini.png
arka4_mini.png (53.17 KiB) Przejrzano 15187 razy
[/url]

P.S. Tym mozecie zobaczyc wieksza czesc mojego pulpitu. Postanowilem nie wycinac tym razem tylko okna z gra. Dodatkowo uruchomilem z terminala nie konsoli, przez co jest efekt przejrzystosci okienka...
Awatar użytkownika
Ilane
Posty: 371
Rejestracja: 11 mar 2010 19:15
Lokalizacja: Z krainy jednoroszcuf

Re: TinTin++, skrypty do arkadii [ciagle do przodu] v.0.7

Post autor: Ilane »

Edar:
W mojej opinii, gdybyś to puste okienko połączył z obecnymi kondycjami i wrzucił mappera, to klient by był bardzo użyteczny. Kondycja w okienku "rpg" niczemu nie przeszkadza, a kolejne dwa są zbędne (zwłaszcza przy sporych walkach, gdzie mogłoby nie starczyć tak czy tak miejsca).
Z podstawowych skryptów, które zwiększą przejrzystość: Liczbowe/paskowe przedstawienie stanu postaci i kondycji, najlepiej połączone z zasłonami/rozkazami/etc.

Powodzenia i życzę samozaparcia.
She dealt her pretty words like Blades —
How glittering they shone —
And every One unbared a Nerve
Or wantoned with a Bone —
Emily Dickinson 479
ODPOWIEDZ