TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 48
Rejestracja: 14 lut 2009 15:11

Re: TinTin++, skrypty do arkadii [ciagle do przodu] v.0.7

Post autor: Gabriel »

A moglbys wrzucic screen jak wyglada mapka pod tintina i ewentualnie jak wyglada jej obslugiwanie opowiedziec?
Edar
Posty: 37
Rejestracja: 27 kwie 2011 11:12

Re: TinTin++, skrypty do arkadii [ciagle do przodu] v.0.7

Post autor: Edar »

Gabriel pisze:A moglbys wrzucic screen jak wyglada mapka pod tintina i ewentualnie jak wyglada jej obslugiwanie opowiedziec?
U mnie jak testowalem, to mapa wygladala w ten sposob:
mapa u mnie

Moze wygladac tez tak:
mapa tintin

Z tego co widze jest wbudowany automaper odpowiedzialny za tworzenie mapy.
Podczas poruszania mozna sledzic pozycje sterowanej postaci na mapie.

Nie wiem jakie jeszcze moga byc opcje, bo ja swoje mapy robie na kartkach papieru... Pod tym wzdledem jestem tradycjonalista ;)

Jestem w stanie sobie wyobrazic jeszcze odnajdywanie zgubionej pozycji na mapie (np. po wyjsciu z ciemnosci), czy chodzenie do wybranego punktu.
Nie wiem co moglo by byc uzyteczne, a co wazniejsze, co polepszylo by klimat podczas gry jesli chodzi o mape.
Edar
Posty: 37
Rejestracja: 27 kwie 2011 11:12

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Edar »

2011.07.07 - wersja 1.0 Skrypty sa gotowe do pokazania.
Jak ktos ma ochote zobaczyc, to sa w pliku tutaj:
arka_tintin.zip
(7.54 KiB) Pobrany 444 razy
Co jest zrobione:
- wyglada, ze stan druzyny i osob spoza niej jest przesylany do odpowiednich czesci. Strasznie sie wzbraniam przed robieniem opisow w formie liczbowych wartosci. Wydaje mi sie ze bardziej klimatyczne sa opisy slowne.
Na zdjeciu ponize widac, ze czasami moga sie zawijac stany osob w druzynie. Na razie nie zauwazylem zeby to strasznie przeszkadzalo.
Kondycja jest odswierzana gdy wpisze sie "k wszystkich" lub nacisnie klawisz F2.
Wlasny stan jest odswierzany gdy napisze sie "stan", albo wcisnie F8.
- zmienilem uklad rozmieszczenia paneli. Powiekszylem czesc kondycji innych osob, wyodrebnilem mape
- panel mapy tak jak napisalem jest teraz w osobnym okienku. Zauwazylem, ze taki sposob sprawdza sie nawet calkiem dobrze, kiedy nie potrzeba mozna schowac, kiedy jest niezbedna monzna zaznaczyc, zeby byla zawsze na wierzchu. Teraz tylko brakuje samych map jak i ich obslugi. Jak nie bedzie czegos ciekawszego, to pewnie sie tym zajme.
- kolorowanie wrogow/przyjaciol - dwa pliki w ktorych mozna dopiwyac wlasnych wrogow/przyjacioj. Dzieki temu bedzie kolorowal na czerwono/zielono.

Opis zrzutow ekranu:
pierwszy obrazek - pokazuje wyglad mapy, na stworkach. Zaznaczylem zeby okno bylo nad innymi, dzieki czemu moge grac i caly czas widze mape.
drugi obrazek - mniej wiecej jak wyglada stan druzyny. Dodalem recznie, zeby kondycja stworka pokazywala sie w panelu druzyny. Widac teraz mniej wiecej jak to wyglada. Im wiecej osob, tym wiecej numerkow. Chyba kolo rannego stanu zaczyna kolorowac na czerwono.
arka_4_mini.png
arka_4_mini.png (65.28 KiB) Przejrzano 5803 razy
[/url]
arka_5_mini.png
arka_5_mini.png (62.13 KiB) Przejrzano 5803 razy
[/url]

Podsumowanie:
Pomimo, ze tt dziala pod windowsem, cale skrypty przygotowalem z mysla o linuxie. Nie mam pojecia jak zachowaja sie pod windowsem i czy wogole da sie uruchomic.
Udalo sie zrobic to co zaplanowalem. W stosunku do planu troche zmienil sie uklad. Wydaje mi sie ze na plus.

Co dalej? Makra dla zaslon ktore doradzaliscie wydaja sie fajnym pomyslem.
Jak nic sie nie pojawi, to pewnie popatrze na mapy. Z tym pracy bedzie duzo.
Narazie nie mam wiecej pomyslow.
Drakan
Posty: 28
Rejestracja: 15 sie 2011 12:53

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Drakan »

Interesujacy projekt, :mrgreen:
szkoda ze nie dales jakiegos helpa dla "nieswiadomych" jak zaimportowac i odpalic skrypty :(

Licze ze niedlugo pojawi sie maper :D
Fonklin
Posty: 56
Rejestracja: 31 gru 2011 13:17
Lokalizacja: Białystok

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Fonklin »

A ten help by się mega przydał bo nawet nie wiem od czego zacząć...
Orror
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2012 19:59

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Orror »

Fonklin pisze:A ten help by się mega przydał bo nawet nie wiem od czego zacząć...
Dokladnie, moze ktos pomoze?
Drakan
Posty: 28
Rejestracja: 15 sie 2011 12:53

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Drakan »

Heh i cisza, nikt nie che sie podzielic wiedza??

Panowie i Panie moze jednak ktos powie jak to cudo odpalic. :D
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

Witam, jako ze temat jest ogolnie o skryptach to wkleje cos duzo bardziej prostego i zacofanego w porownaniu z poprzednim skryptem.

Kod: Zaznacz cały

#act {Zabiles %1 %2 %3.} 
{
  #math {kill} {$kill+1};
  #var mob %3;
  #math {count[$mob][cnt]} {$count[$mob][cnt]+1};
}
#al {rip} 
{
  #showme {     Potwor         Ile      };
  #showme {-----------------------------};
  #var total 0;
  #foreach {$count[]} {mob}
  {
  #echo {$mob     $count[$mob][cnt]};
  #math {total} {$total+$count[$mob][cnt]};
  }
  #showme {-----------------------------};
  #echo {   Total       $total  };
}
#al kill {#echo {Zabiles $kill potworow.}}
prosty killcounter, Pozdrawiam
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

Widze ze zainteresowanie tintinem jest słabe, moim zdaniem jest to jeden z lepszych mud clientow przynajmniej dla mnie. Screeny wyzej przedstawione przez kolego Edara nie da sie wykonać w windowsowej wersji TinTina niestety MinTTy nie współpracuje z pionowym podzieleniem okna. Tak oto wyglada mapka w windowsowej wersji
tintin.jpg
tintin.jpg (186.46 KiB) Przejrzano 5329 razy
podpowiem jak uzyskac taki efekt, zakladajac ze mamy juz zainstalowanego tintina przynajmniej 2.00.3
po pierwsze tworzymy mape i umieszczamy sie na niej
#map create
#map goto 1
robimy sobie miejsce do wyświetlania mapy:
#split 16 1
i włączamy tam mape:
#map flag vtmap
teraz łazimy i rysujemy mape, warto zrobić sobie akcje jesli natrafimy na przeszkodę albo pójdziemy w zla stronę żeby mapa zrobiła #map undo

jak juz zrobimy mozna latwo ja zapisac #map write nazwamapy
mapowanie w tintinie ma sporo mozliwosci mozna narysowac praktycznie kazda mape, a łączac z odpowiednimi eventami, latwo narysowac tez odpowiednie statki, windy wszelkie ruchome lokacje
Dogid
Posty: 135
Rejestracja: 26 lis 2010 17:48

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dogid »

Co ze skalowaniem takiej mapki?
Co z lokacjami "na wcisk" - brakuje u ciebie redakcji gnomiego pisma. Da się wcisnać?
Co z wyjściami niestandardowymi i przejściami jednokierunkowymi?
ODPOWIEDZ