TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Verisha
Posty: 11
Rejestracja: 07 lut 2014 10:10

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Verisha »

Dzieki wszystkim za info. actiony po "kolorkach" przydadza sie do przerzucenia opisow lokacji i wyjsc na inny panel "podrozy"zeby glownego nimi nie zasmiecac :) Pytalem ejszcze kilka postow wczesniej, jak "spompresowac" 4 actiony w jeden, po ktorych i tak jest wykonywana ta sama akcja. W gaszczu wszytkich moich pytan pewnie umknelo :)

A i jeszcze jedno, co bedzie szybciej przerzucac na inny panel:

Kod: Zaznacz cały

#fight_pane {#line substitute #send {
czy wrzucanie do loga i odczytywanie tailem -fs 0.1 co 100 ms ( bo taila chyba nie da sie szybciej wywolywac) (fakt, juz na starcie tail bedzie mial max 100 ms opznienia)

Kod: Zaznacz cały

#line log walka.log
Oczywisice przy logu i tailu uzywalbym ramdysku, zeby "strat" na i/o nie bylo :)
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

ja robie w ten sposób że 4 actiony (jesli nie maja podobnych patternow) sa jak ty masz ale wywoluja jakis alias albo funkcje i w razie potrzeby modyfikuje te funkcje,

i

Kod: Zaznacz cały

#fight_pane {#line substitute #send {

bedzie zdecydowanie szybszy imho
Torn
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013 10:16

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Torn »

Chciałbym zapytać czy dla programu lepsze są 3 actiony z patternami w stylu:

Kod: Zaznacz cały

#action {^Jest tutaj jedno widoczne wyjscie: %5}
#action {^Sa tutaj {dwa|trzy|cztery} widoczne wyjscia: %5}
#action {^Jest tutaj {piec|szesc|siedem|osiem|dziewiec} widocznych wyjsc: %5}
czy też jeden:

Kod: Zaznacz cały

#action {^{Sa|Jest} tutaj {jeden|dwa|...|dziewiec} widoczn{e|ych} wyjs{cie|cia|c}: %5}
???
Co działa szybciej, lepiej, zdrowiej? :)
Tintin++ mud client
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Zdecydowanie jeden action jest lepszym rozwiązaniem.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Legas
Posty: 13
Rejestracja: 19 lip 2013 21:43

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Legas »

A jak przypisac alias do klawisza? Przykladowo F1, F2?
Torn
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013 10:16

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Torn »

Uzyj komendy #macro.

Kod: Zaznacz cały

#macro {\e[21~} {wesprzyj}
oznacza: klawisz F10 - wesprzyj
Odpowiedni kod (np. \e[21~) wyświetli się po naciśnięciu danego klawisza w terminalu.
Tintin++ mud client
Legas
Posty: 13
Rejestracja: 19 lip 2013 21:43

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Legas »

A jeszcze cos takiego... Postanowilem chociaz troche rozjasnic sobie walke kolorujac ja.
Mam jednak pewien problem. Wszystko dziala... Prawie poprawnie gdy postac sklada sie z trzech skladowych %1 %2 %3 "Gruby brzydki troll" Jednak przy znanych mi z imienia postaciach wszystko sie psuje...
Torn
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013 10:16

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Torn »

Wklej tutaj swój kod to się zobaczy. Różnie można kolorować walkę. W tym celu zazwyczaj używa się komendy #highlight i #substitute.
Przy okazji napisz czy masz ustawione na mudzie kolorki poprzez komende np. "kolor pozostali czerwony" i na jakim systemie operacyjnym masz TinTina.
Tintin++ mud client
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Tercoral »

Mam jednak pewien problem. Wszystko dziala... Prawie poprawnie gdy postac sklada sie z trzech skladowych %1 %2 %3 "Gruby brzydki troll" Jednak przy znanych mi z imienia postaciach wszystko sie psuje...


Nie znam sie na tintinie, ale opowiem moja historie :P


Ogolnie nie da sie zrobic zeby wszystko lapalo tak jak trzeba, sa moby 1, 2, 3 i 4 "slowne", jedynym niezawodnym sposobem na kolorowanie postaci to zainteresowanie sie "opcje kolory", a tak musisz sie zadowolic tylko nazwa moba. Podkresl kolorkiem lekko jasniejszym od koloru twojego tekstu to bedzie ladnie sie prezentowalo.

No i to co jest jeszcze pewnie to cos w stylu:

Zrecznie zaslaniasz {cos} przed ciosami {cos2}.

Chodzi mi o to, ze {cos} jest zawsze pomiedzy jakimis slowami, a to sie da wykorzystac.
Tęczowe serce... :oops:
Torn
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013 10:16

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Torn »

Pomyślałem i doszedłem do wniosku, że składnia w stylu:

Kod: Zaznacz cały

#sub {^Ledwo muskasz %1 %w %w %w, trafiajac %5 w %6.} {<174>(1/6)Ledwo muskasz<099> > %1 > %2 %3 %4 > %6.}
stanowi jakieś rozwiązanie.
Problem pojawia się jednak przy opisach broni innych niż przy użyciu 3 słów. Nie wiem czy można poradzić sobie z tym zagadnieniem za pomocą odpowiednich wyrażeń regularnych. Już prędzej można kombinować z ustawieniem kolorów wrogów lub pozostałych mobów w grze a następnie wyłapać odpowiednie kody kolorów w TinTinie za pomocą:

Kod: Zaznacz cały

#config {convert meta} {on}
i porobić odpowiednie colour triggery...
Tintin++ mud client
ODPOWIEDZ