Wymagania dot. klienta MUD dedykowanego pod Arkadię.

Forum techniczne Arkadii.

Z jakiego systemu operacyjnego korzystasz?

Windows (Win XP w górę)
74
80%
Windows (95 ,98 , 2000, ME, NT)
2
2%
Linux
12
13%
Mac OS X,
4
4%
 
Liczba głosów: 92

Awatar użytkownika
Frondeus
Posty: 17
Rejestracja: 15 lut 2011 13:19
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Wymagania dot. klienta MUD dedykowanego pod Arkadię.

Post autor: Frondeus » 15 lut 2011 13:23

Witam. Jako że Arkadia wciągneła mnie niesamowicie, postanowiłem stworzyć własny klient do niej. Jak na razie klient ma podobną funkcjonalność do oficjalnego apletu Java. Brak w nim tylko Aliasów ale to się wiąże z przyszłym systemem skryptów i triggerów.
Jako że jestem nowy w tym świecie i wiele spraw mogło (i nawet jestem pewien ze na pewno) umknąć, proszę o Wasze wymagania dot. takowego klienta. Co chcielibyście w nim znaleść gdyby został Wam udostępniony?

Co do skryptów: c#? Lua? zScript?

Z poważaniem Frondeus.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011 15:07 przez Frondeus, łącznie zmieniany 2 razy.

Morholt
Posty: 127
Rejestracja: 26 wrz 2009 21:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymagania dot. klienta MUD dedykowanego pod Arkadię.

Post autor: Morholt » 15 lut 2011 15:58

Podziwiam determinacje, ale to bedzie raczej niszowy projekt. Przy takim nagromadzeniu dobrych klientow (ostatnie wersje zmuda, cmud, tf, mush) + istniejacym oficjalnym kliencie arkadii, to nie wiem czy to ma jakis sens. Byl kiedys pamietam klient tworzony przez kulinga, z ktorego troche osob korzystalo, ale umarl smierca naturalna. Byl tez klient, ktorego zrobil jeden gracz mc sto lat temu, tez umarl.

Watpie zeby znalezli sie gracze zainteresowani, ale niezaleznie od opinii zycze powodzenia (-;

Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Wymagania dot. klienta MUD dedykowanego pod Arkadię.

Post autor: Coronius » 15 lut 2011 16:00

Z mithryla ciągle ludzie grają, więc nie takie umarł

Awatar użytkownika
Sirius
Posty: 119
Rejestracja: 16 lut 2009 10:33
Lokalizacja: Toruń

Re: Wymagania dot. klienta MUD dedykowanego pod Arkadię.

Post autor: Sirius » 15 lut 2011 16:02

Wishlist:
- mapper: jakiś cholernie intuicyjny i prosty w konfiguracji, żeby nie trzeba było jakiś specjalnych udziwnień, aby czytał polskie kierunku
- bindy: wszystkie klawisze F oraz odpowiednie skróty typu alt+K
- zmienne
- może jakieś wbudowane liczniki?

Ogromny szacunek za inicjatywę, jestem jak najbardziej za. Ale nie mam pojęcia jakie wodotryski i cuda na kiju musiałby mieć Twój klient, żeby przenieść się na niego z TFa/CMUDa/Musha/etc.

Taki klient mógłby być ukłonem w stronę młodych graczy, ale oni mają przecież klienta WWW. Może lepiej byłoby dogadać się z Wizami i swój zapał skierować w już dostępnego klienta?

Cokolwiek zrobisz - masz moje błogosławieństwo.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Ponadto zastrzega on sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Morholt
Posty: 127
Rejestracja: 26 wrz 2009 21:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymagania dot. klienta MUD dedykowanego pod Arkadię.

Post autor: Morholt » 15 lut 2011 16:06

O, zgadzam sie z powyzszym postem w 100%. Nawet ladniej napisany niz moj!

Awatar użytkownika
Frondeus
Posty: 17
Rejestracja: 15 lut 2011 13:19
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymagania dot. klienta MUD dedykowanego pod Arkadię.

Post autor: Frondeus » 15 lut 2011 16:39

Oczywiście produkt celuje w niszę oraz w nowych graczy. Sam zaczynając przygode z cMUDem byłem przerażony ;) Sam piszę dla nauki, oraz dla siebie, więc cudów na kiju raczej nie obiecuje..
Dziękuję za rady i życzenia.
-aliasy , buttony, okienka . Okienka jako MDI, czy cMUD (okienko w okienku), przechwytywanie tekstu itp. jest także w planach. O aliasach zaraz powiem a buttony nie będą dużym problemem.
-Mozliwosc kolorowania - już jest oparta na RegEx - Wczytywane z pliku XML. Kolorki można wczytać z tego samego pliku ktorego używa aplet Java na stronie.

- mapper - będzie lecz na razie chce się skupić na skryptach co za tym idzie może bardziej rozbudowanych aliasach.
- bindy - z tym nie powinno być większych problemów.
-zmienne jako część skryptów będą występować...

-Aplet Java - tu leżą dwa problemy : czyjś kod oraz fakt że nigdy w Javie nie pisałem. Co prawda Java ma podobną składnie do C++ i C# , lecz to zawsze kwestia też bibliotek itp. Jednak jak zajdzie taka potrzeba to z chęcią sprawdziłbym się w tej dziedzinie.
Całość jest pisana w c# co jest dość dużym problemem :
-Tylko tam gdzie .NET framework
- pod linuxem nie odpali
Dlatego przewiduje przejście na c++ i QT (biblioteka która jest chociażby podstawą dla KDE - linuxowcy się ucieszą :) )
C# ma niewątpliwą zalete ale dla programisty - bardzo łatwy i właściwie zawiera wszystko = czas.
C++ ma trochę większy problem z budowaniem okienek oraz faktem że każdy pomysł (Regularne wyrażenia, XML, sieć , skrypty) wymaga osobnych bibliotek. Myślę jednak że QT załatwi sprawę.

Dla zainteresowanych progressem : http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=1920 - proszę jednak o wyrozumiałość . Projekt niedawno ruszył.

Aphazel
Posty: 148
Rejestracja: 13 maja 2009 09:44

Re: Wymagania dot. klienta MUD dedykowanego pod Arkadię.

Post autor: Aphazel » 15 lut 2011 20:26

Frondeus, może zrób ankietę, żeby zobaczyć ile osób faktycznie gra na linuchu. Bo może jest tak, że nie ma o co kruszyć kopii i spokojnie jechać z kodem, który co prawda nie jest platformowo uniwersalny, ale za to szybki i dopracowany. ;)

Awatar użytkownika
Denea
Posty: 242
Rejestracja: 16 mar 2010 01:30
Lokalizacja: Legionowo

Re: Wymagania dot. klienta MUD dedykowanego pod Arkadię.

Post autor: Denea » 15 lut 2011 21:29

Gram z linuxa ale korzystam z wine + Zmud 4.62. Troche to moze kiepskie rozwiazanie ale leniwy jestem i nie chce mi sie kombinowac z tf'em szczegolnie ze wole jednak miec jakies okienka :)

A co do moich zyczen:
- jakis tryb graficzny
- jak wczesniej: aliasy, trigi, buttony, makra
- mapper (chociaz niekoniecznie bo nie korzystalem nigdy)
- jakies w miare nieproblemowe mozliwosci przerzucenia starych skryptow

Ale tak prawde mowiac wielu graczy ma juz chyba jakiegos ulubionego klienta i nie wiem czy Twoja praca nie bedzie zbyt duzym wydatkiem energii przy niewielkim poparciu spoleczenstwa arkowego...
Ble... Ble? Ble!

Awatar użytkownika
Frondeus
Posty: 17
Rejestracja: 15 lut 2011 13:19
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymagania dot. klienta MUD dedykowanego pod Arkadię.

Post autor: Frondeus » 15 lut 2011 21:58

Denea: Niestety problemem nie jest EXE lecz .Net Framework - zbiór bibliotek m$. Dlatego wątpie czy na wine zadziała. Tryb graficzny jest od samego początku ;) Ze skryptami mam ten problem że nie wiem za co się zabrać, zScript (wtedy na bank pisanie własnego parsera), LUA? (cMUD umożliwia pisanie w nim) z tą jest troszkę gorzej gdyż coś nie współpracuje z .NET 4.0 a po przełączeniu do 3 /3.5 wywala znów GUI. Lecz najprawdopodobniej zScript.
Myśle nad okienkami typu MDI (koszt czasowy zrobienia tego to max 1 godzina nad okienkami i 1 dnia/tygodnia nad kodem)
Co do mappera mam jeden problem który zauważyłem także w zMUDzie i cMUDzie - Przykładowo mamy karczme pod Zlamana Strzala w Novigradzie. Wychodzi się z niej przez komende "wyjscie" - to jeszcze programy spokojnie chwytaja. Problemem jest powrót gdzie użyte jest słowo "dół". Wiem że są takie wejścia do karczm itp "piwniczki" lecz programy mapperskie definitywnie przenoszą gracza do niższego poziomu ;) Dlatego mam z tym wątpliwości.
Choć dając szanse wyedytowania użytkownikowi powinien sam wpaść jak to rozwiązać.

Zważając na fakt że mam ferie... będzie co oglądać ^^
Aktualnie najważniejsze są skrypty i aliasy...

Awatar użytkownika
Vicorin
Posty: 93
Rejestracja: 23 gru 2009 17:52

Re: Wymagania dot. klienta MUD dedykowanego pod Arkadię.

Post autor: Vicorin » 16 lut 2011 00:52

Em, a ja bym prosił jeśli można zestaw podstawowych skryptów do klienta dostępnego na stronie.

Może to mało wymagające, ale nowi i ci grający z pracy byliby zadowoleni.

Bindy, kolorki, stykną :) No może jeszcze alliasy pod zasłony i rozkazy

Zablokowany