Zmud pomoc

Forum techniczne Arkadii.
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zmud pomoc

Post autor: Rennz »

Miuosh pisze:Od 10 lat fascynuje mnie niezmiennie jak można to tak rozkminić wszystko :)
Magicy ;)
Pół roku i od zera jesteś w stanie napisać naprawdę dużo (-:

PS. Dokumentacja naprawdę się przydaje!
Ravald
Posty: 110
Rejestracja: 06 maja 2011 14:44
Lokalizacja: Londyn

Re: Zmud pomoc

Post autor: Ravald »

mi egejn! :)

sprawa tak wyglada:

Kod: Zaznacz cały

#TRIGGER {^Masz na sobie (*){@znaki}(*){@znaki}(*){@znaki}(*){@znaki}(*){@znaki}(*){@znaki}(*){@znaki}} {
  zbroje1=%1
  zbroje2=%2
  zbroje3=%3
  zbroje4=%4
  zbroje5=%5
  zbroje6=%6
  zbroje7=%7
  zbroje8=%8
  }
#VAR zbroje1 {}
#VAR zbroje2 {}
#VAR zbroje3 {}
#VAR zbroje4 {}
#VAR zbroje5 {}
#VAR zbroje6 {}
#VAR zbroje7 {}
#VAR zbroje8 {}
#VAR znaki {, | i |.}
Wszystko dziala ladnie do czasu, gdy ciag (*){@znaki} powtorzony jest dokladnie tyle razy, ile akurat mam ekwipunku na sobie. Chcialbym jednak dodac kilka "zapasowych" zmiennych (np tutaj @zbroje8) na okazje, gdy mam wiecej rzeczy na sobie, w stylu plaszcz, rekawice etc., no i rozszerzyc trigera o te dodatkowe ciagi (*){@znaki}. Problem z tym, ze cholerstwo za nic nie chce dziala - jesli dodam wiecej tych wylapywaczy zmiennych, niz mam przedmiotow przy sobie, to nic mi nie wylapuje do zmiennych.
pomocy! :)

BTW: istnieje latwiejszy sposob na wylapywanie tych zmiennych? moj wydaje mi sie dosc toporny :)
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zmud pomoc

Post autor: Rennz »

Pattern:
{^Masz na sobie (*).}

Value:
#va ciag_zbroi {%replace(%replace(%1," i ","|"),", ","|")}

Dostaniesz wtedy zmienną ciag_zbroi typu string list z cały ekwipunkiem jaki masz na sobie. Pewnie można to zrobić regexpem na przykład, ale szczerze mówiąc nie lubię z nich korzystać (-:
Ravald
Posty: 110
Rejestracja: 06 maja 2011 14:44
Lokalizacja: Londyn

Re: Zmud pomoc

Post autor: Ravald »

Rennz pisze:Pattern:
{^Masz na sobie (*).}

Value:
#va ciag_zbroi {%replace(%replace(%1," i ","|"),", ","|")}

Dostaniesz wtedy zmienną ciag_zbroi typu string list z cały ekwipunkiem jaki masz na sobie. Pewnie można to zrobić regexpem na przykład, ale szczerze mówiąc nie lubię z nich korzystać (-:
Dzieki znowu Rennz!
A da sie to potem do roznych zmiennych powyciagac? Chcialbym sobie troche to uporzadkowac, a potem zmienne wykorzystac przy kowalu, ocenie ekwipunku etc.
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zmud pomoc

Post autor: Rennz »

Da się bez problemu. Do string listy masz normalny dostęp i jeśli chcesz na przykład naprawić wszystko co masz na sobie możesz zrobić alias:

Kod: Zaznacz cały

#alias naprawiaj {#forall @ciag_zbroi {napraw %1}}
W ten sposób stworzysz alias, który będzie naprawiał wszystko co masz na sobie (fakt faktem będzie wysyłał na raz tyle komend ile masz zbroi aktualnie założonych, ale to chyba nie problem (-: ).
Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmud pomoc

Post autor: Godar »

Rennz pisze: W ten sposób stworzysz alias, który będzie naprawiał wszystko co masz na sobie (fakt faktem będzie wysyłał na raz tyle komend ile masz zbroi aktualnie założonych, ale to chyba nie problem (-: ).
Jestem zmudowo mocno upośledzony, ale... Nie prościej zrobić tak:
napraw zbroje
naprawd druga zbroje
naprawd trzecia zbroje
naprawd czwarta zbroje
naprawd piata zbroje
naprawd szosta zbroje
naprawd siodma zbroje
?
:mrgreen:
Awatar użytkownika
Magog
Posty: 127
Rejestracja: 07 sty 2011 00:05

Re: Zmud pomoc

Post autor: Magog »

Godar, masz po prostu dobry zmysl :D. Ale na poczatku bawienie sie zmudem, chce Ci sie wszystko robic sprytnie zamiast skutecznie (lecz siermieznie) :mrgreen:

I wesprzyj Rennza. cMud + dokumentacja + forum Zugga = wszystkiego mozna sie nauczyc od zera. Choc do niektorych rzeczy ktore chcialem napisac przydaloby sie nauczyc LUA (przykladalem sie kilka razy zeby sie naumiec piszac WoW-owe addony, ale w porownaniu z Zscriptem to juz ponad mozliwosci studenta medycyny)
Podstawowa zasada RPG - "Less QQ, More Pew Pew"
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zmud pomoc

Post autor: Rennz »

Godar pisze: Jestem zmudowo mocno upośledzony, ale... Nie prościej zrobić tak:
napraw zbroje
naprawd druga zbroje
naprawd trzecia zbroje
naprawd czwarta zbroje
naprawd piata zbroje
naprawd szosta zbroje
naprawd siodma zbroje
?
:mrgreen:
To jest mniej efektywne trochę - jeśli masz na sobie tylko trzy zbroje to po co wysyłać do muda osiem komend? (-: Tak to skrypt wyśle tylko trzy i to nawet z konkretnymi nazwami przedmiotów do naprawienia.
Ravald
Posty: 110
Rejestracja: 06 maja 2011 14:44
Lokalizacja: Londyn

Re: Zmud pomoc

Post autor: Ravald »

Rennz pisze:
Godar pisze: Jestem zmudowo mocno upośledzony, ale... Nie prościej zrobić tak:
napraw zbroje
naprawd druga zbroje
naprawd trzecia zbroje
naprawd czwarta zbroje
naprawd piata zbroje
naprawd szosta zbroje
naprawd siodma zbroje
?
:mrgreen:
To jest mniej efektywne trochę - jeśli masz na sobie tylko trzy zbroje to po co wysyłać do muda osiem komend? (-: Tak to skrypt wyśle tylko trzy i to nawet z konkretnymi nazwami przedmiotów do naprawienia.
Plus - udalo mi sie zrobic jeden alias, ktory najpierw ocenia ekwipunek, a potem daje kowalowi do naprawy tylko podniszczone zbroje (tak BTW - jest to legalne? bo nie wiem w sumie, jaki elemnt zbroi dam kowalowi...). Ogolnie to moze nic wielkiego, ale jestem z siebie dumny :)
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Zmud pomoc

Post autor: Paulie »

Ravald pisze: Plus - udalo mi sie zrobic jeden alias, ktory najpierw ocenia ekwipunek, a potem daje kowalowi do naprawy tylko podniszczone zbroje (tak BTW - jest to legalne? bo nie wiem w sumie, jaki elemnt zbroi dam kowalowi...). Ogolnie to moze nic wielkiego, ale jestem z siebie dumny :)
Nie jest. Chyba, ze binduje/aliasuje "napraw [item]", a nie automatycznie naprawia.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
ODPOWIEDZ