Zmud pomoc

Forum techniczne Arkadii.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Zmud pomoc

Post autor: Haern »

Można chyba używać nazw. A jak nie - to posprawdzaj...
Wpisujesz linie np.:
#SHOW AAAAABBBB

I potem odpalasz
#CO 1
#CO 2
itd.
Linia zmienia kolor.
Kurtz

Re: Zmud pomoc

Post autor: Kurtz »

Nie wiem jak w starszych, w nowym (7.21) zMudzie masz color picker w menu "Help" (skrót CTRL+I). Możesz sobie wybrać "Ansi colors" i posprawdzać kombinacje.

Jeżeli chodzi o same kolory czcionek, to Ci może pomóc:
Screen z kolorami Ansi
Gurghor
Posty: 2
Rejestracja: 16 lut 2009 19:37

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gurghor »

Dymhard pisze:Jakie są kody kolorków w Zmudzie 4.62 ? Wiem że #cw 11 to niebieski ale co dalej ? Chciałbym sobie więcej pokolorować a nie chce mieć wszystkiego na niebiesko.
Czołem
Oto pierwsze 100 kolorów:)

Kod: Zaznacz cały

#Loop 100 {#SH Witaj to kolor %i.;#CO %i}
Gothrin
Posty: 152
Rejestracja: 05 paź 2011 16:35
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gothrin »

Mam nadzieję, że wyznajecie się w inglisz, więc załatwiam sprawę z kolorami, podkręśleniami, migaczami itp.
The #COLOR helpfile used to include a nice list of the standard colors (recognized by %ansi, %color, #COLOR, #CW, etc.) which gave the corresponding numbers and the formulas to generate the number for a particular combo. I've done my best to reproduce it here:

0 black
1 blue
2 green
3 cyan
4 red
5 magenta
6 brown
7 gray

For bright colors, add (dodaj) 8 (Special color names, 14 = yellow, 15 = white)
For background color, multiply by (pomnóż przez) 16
For bold font (if enabled), add (dodaj) 128
For underline add (dodaj) 256
For blink add (dodaj) 512

Your number will be the sum of all the color/attribute choices you've made.
Examples:
#COLOR 1 //blue (1)
#COLOR 10 //bright green (8 + 2)
#COLOR 75 //bright cyan with red background (8 + 3 + (8 * 4))
#COLOR 135 //bold grey (usually mapped to bright grey) (128 + 7)
#COLOR 269 // underlined bright magenta (256 + 8 + 5)
#COLOR 526 // blinking bright brown (yellow) (512 + 8 + 6)
#COLOR 558 // blinking yellow with green background (512 + 14 + (16 *2))

It's usually easier to just use the names, though. The same examples using text. NOTE: No spaces between words.
#COLOR blue
#COLOR hi,green
#COLOR hi,cyan,red
#COLOR bold,grey
#COLOR under,hi,magenta
#COLOR blink,hi,brown
#COLOR blink,yellow,green
Powodzenia. Czasami potrzebny kalkulator. :)
100% swiata zostalo opanowane przez Ciemnosc.
Awatar użytkownika
Lubomira
Posty: 26
Rejestracja: 15 sie 2012 11:43

Re: Zmud pomoc

Post autor: Lubomira »

Czy można mieć coś takiego, że podczas łowienia ryb gdy pojawia się komunikat, iż ryba zlapala sie na haczyk odtwarzany jest jakis krotki dźwięk?
jeżeli jest to dozwolone to pomoze mi ktos z tym?
zz gory dziekuje!
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Zmud pomoc

Post autor: Haern »

#BEEP - odtwarza pojedyncze mono 'piknięcie'.
#PLAY czy coś takiego (popatrz w helpa) odtwarza wybrany plik .wav chyba.
Awatar użytkownika
Lubomira
Posty: 26
Rejestracja: 15 sie 2012 11:43

Re: Zmud pomoc

Post autor: Lubomira »

#beep Działa ale tylko jedno piknięcie a ja bym chciała np 3 razy.
Jeżeli wpisuje w triigersie trzy razy komende to nie działa.

A #play to juz w ogólnie nic. Mam dźwięc wav. W folderze zmuda, arkadi, i we wszystkich możliwych i go nie odtwarza... Nie wiem co robie źle :<
Rouan
Posty: 32
Rejestracja: 08 gru 2009 11:09

Re: Zmud pomoc

Post autor: Rouan »

#BEEP
#WAIT 1000 (ile milisekund)
#BEEP
#WAIT 1000 (ile milisekund)
#BEEP

Fachowcy pewnie zrobią to na LOOPie :)
Gość

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gość »

Fachowcy doradzą, żeby wystrzegać się komendy #wait i zamiast tego używać #alarm
:geek:
Kurtz

Re: Zmud pomoc

Post autor: Kurtz »

Wejdź sobie w View -> Preferences -> Sounds i ustaw dźwięk BEEP na jakiś niestandardowy, dłuższy wav. A później używaj #beep w triggerze :)
ODPOWIEDZ