Zmud pomoc

Forum techniczne Arkadii.
Gość

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gość »

A ja z kolei mam problem z mapperem.

Zmapowałem sobie teren, ale chodząc po nim w nocy wskaźnik nie przemieszcza się.
W dzień wszystko działa jak należy.

Będę wdzięczny za wszelkie pomysły które rozwiążą ten problem.


EDIT:
Dziękuję za pomoc.
Pomocne okazało się ustawienie trybu FAST w mapperze.
Ostatnio zmieniony 09 paź 2014 08:00 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Gleanevall
Posty: 258
Rejestracja: 13 sie 2011 21:08

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gleanevall »

Chodząc, nie przemieszcza się? Toż to paradoks.
Musisz podać trochę więcej informacji. Jak masz skonfigurowane kierunki, rozpoznawanie nazw lokacji/wyjsc/prompta, który tryb (slow/safe/fast)?
Gość

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gość »

Konfiguracja kierunku:
dir: n
commands: s|poludnie|przemknij sie na poludnie|przemknij sie z druzyna na poludnie|przemknij s|przemknij z druzyna s
Tryb: safe

Rozpoznawania nazw lokacji zdaje się nie mam ustawionego, bo każda lokacja to po prostu kolejny numerek na mapperze.

Nie jestem specjalnie obeznany w tym temacie. Wydaje mi się, że podałem wszystko co mam "skonfigurowane". Najczęściej wklepuje wszystko z palca (chyba, że są to standardowe lokacje).
Elkas
Posty: 11
Rejestracja: 07 sty 2014 22:16

Re: Zmud pomoc

Post autor: Elkas »

Sprawdź w trybie fast.
Gleanevall
Posty: 258
Rejestracja: 13 sie 2011 21:08

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gleanevall »

Skoro nie używasz nazw lokacji, to chyba inny tryb niż fast nie ma sensu i może powodować takie problemy. Chyba że się mylę?

Ten problem w nocy masz na każdym terenie, czy np. tylko tam, gdzie nie widać wyjść, albo tylko tym nowo zmapowanym?
Gość

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gość »

Problem występuje tylko na terenie nowomapowanym, w nocy, albo też w dzień, gdy nie widać kierunków wyjść lub nie ma żadnej informacji o tym, że podążam w jakimś kierunku.

Przy okazji zapytam:
Do czego służy rozpoznawanie nazw lokacji?
Gims
Posty: 5
Rejestracja: 09 wrz 2014 17:46

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gims »

Mam podobny problem, z tym że mapper gubi mi się gdy jestem w drużynie i natrafiam na niestandardowy opis przejścia taki jak np. ten:
Nad rzeka.
===] N [2]
Podazasz za xyz przez kladke.
Ciemny bor.
===] S [2]
Wtedy kropka się nie przesuwa, podobnie dzieje się na moście w Mahakamie i innych tego typu przejściach.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Zmud pomoc

Post autor: Herenvarno »

Gims, Bianik. jesli nie odpowiewam nikt do piatku poznym wieczorem, to odpisze wam. Aktualnie jestem poza domem i pisanie z tabletu jest dla mnie nieco uciazliwe, dodatkowo kilku rzeczy nie moge sprawdzic.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Gothrin
Posty: 152
Rejestracja: 05 paź 2011 16:35
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmud pomoc

Post autor: Gothrin »

Gims, na lokacji, z której jest niestandardowe wyjście kliknij prawym, potem roomscript i wpisz trigga:

#tr {podazasz * przez kladke.} {#mo XX} gdzie w miejsce XX wpisz kierunek, w ktorym ma przesunac sie kropka na maperze (np. nw, se, e itd.).
100% swiata zostalo opanowane przez Ciemnosc.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Zmud pomoc

Post autor: Herenvarno »

Gothrin pisze:Gims, na lokacji, z której jest niestandardowe wyjście kliknij prawym, potem roomscript i wpisz trigga:

#tr {podazasz * przez kladke.} {#mo XX} gdzie w miejsce XX wpisz kierunek, w ktorym ma przesunac sie kropka na maperze (np. nw, se, e itd.).
W tym drobnym wypadku przez kladke podaza sie z dwoch stron "kladki" ze wschodu na zachod, oraz z zachodu na wschod. Zwykly trigger poprostu glupieje. Warto wiec rozwiazac to w nieco inny sposob:

1 - Wklepac trigger w "room script" konkretnej lokacji.
lub:
2 - Trigger sprawdza na ktorej lokacji stales ostatnio (%roomnum) i jesli stales w lokacji "A" to przesuwa cie na lokacje "B", jesli zas w lokacji "B" przesuwa Cie na "A".


Bianik
Jest pewne rozwiazanie dotyczace problemu ktory opisujesz, niestety niedoskonale.
W "Room Exits Configuration"
Dopilnuj bys nie mial wlaczonych opcji "Exit line contains key" oraz "Exit after keyword"
Oraz by "Exit line keyword" nie zawieral zadnego znaku nawet spacji.
Mapke tworzysz z kazdym krokiem, nawet jesli nie widac zadnych wyjsc.

Wada rozwiazania:

Zmud wylapuje samotne literki np "W" (west) "U" (up) i rozumie je jako kierunek wyjsc (lapie w shorcie lokacji) i kiedy znajdziemy sie w przykladowej lokacji
"Karczma w lesie u Zdzicha"
"Jest tu jedno widoczne wyjscie: polnoc."
To na maperze zaznaczy ci wyjscia "West oraz Up" a zignoruje juz pozostale linie tekstu w ktorym znajduje sie kierunek "North"

Rozpoznawanie nazw lokacji...
Czasami mapper sie gubi (czego pewnie nie raz doswiadczyles), znalezc miejsce w ktorym stoisz jest prostsze gdy wystarczy jedna procedurka czy klikniecie jednego klawisza by znalezc cie wedle nazwy lokacji w ktorej stoisz.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
ODPOWIEDZ