Zmud pomoc

Forum techniczne Arkadii.
Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Zmud pomoc

Post autor: Hunrim » 31 sie 2012 22:30

Rozumiem, że by działało, muszę wstawiać taki znak interpunkcyjny, jaki kończy zdanie w systemie arkadii?

Dogid
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2010 17:48

Re: Zmud pomoc

Post autor: Dogid » 01 wrz 2012 14:05

Tak.
Wzorzec pasuje tylko do

Ktos polegl/polegla.
i
> Ktos polegl/polegla.

Zrób może coś takiego.
#TRIGGER {^{> |}%1 atakuje cie!$} {#gag;#echo WROG: %ansi(white)%1 %ansi(yellow)atakuje cie!!!}

co do pękania
#TRIGGER {{peka!|rozpada sie!}$} {#co red;#beep}

Nie rób za dużo linni na caly ekran (od lewej do prawej). W czasie szybkiej walki będzi 'oczokwik' i jedno wielkie zakolorowanie.

Wenck
Posty: 22
Rejestracja: 25 lut 2011 10:46
Lokalizacja: Lublin

Re: Zmud pomoc

Post autor: Wenck » 06 wrz 2012 15:23

Witam. Jak zrobić żeby kulka na mapperze podążała za prowadzącym również przez niestandardowe przejścia?
Pozdrawiam.

Dogid
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2010 17:48

Re: Zmud pomoc

Post autor: Dogid » 06 wrz 2012 21:06

Triggerem + komendą
#mo
lub
#te jak to jakaś dłuższa podróż.

Awatar użytkownika
Lubomira
Posty: 26
Rejestracja: 15 sie 2012 11:43

Re: Zmud pomoc

Post autor: Lubomira » 09 wrz 2012 16:37

Całkowicie nie znam sie na programowaniu itp.
Chcialabym tylko, żeby wiersz cały jak ktos mowi byl innego koloru niz normalny tekst. Jak to zrobic?

Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Zmud pomoc

Post autor: Haern » 09 wrz 2012 17:07

Sposób pierwszy:
Utwórz trigger (settings -> new/add coś takiego -> trigger).
W polu pattern wklej:
{mowi|syczy|dudni|buczy|bzyczy|spiewa|nuci|bulgocze|burczy}
W polu value (czy tam commands) wklej:
#CO hi,cyan

Sposób drugi:
Wklej w linię komend (tam gdzie wszystko wpisujesz) coś takiego:
#TR {{mowi|syczy|dudni|buczy|bzyczy|spiewa|nuci|bulgocze|burczy}} {#CO hi,cyan}


Nie wiem dokladnie jak wyglada mowa z poziomu halfinki czy niziolki, wiec jesli ktos bedzie mowil jakos inaczej niz w tej liscie powyzej, to po prostu dodaj do niej element kolejny po |.
Kolor hi,cyan to taki jasnoniebieski, mozna operowac 8 kolorami ansi i frazami hi (jasniejszy), under (podkreslony), blink (migajacy). Dodanie drugiego koloru po przecinku dodaje tło, a więc hi,red,green to będzie czerwony na zielonym tle.

Awatar użytkownika
Lubomira
Posty: 26
Rejestracja: 15 sie 2012 11:43

Re: Zmud pomoc

Post autor: Lubomira » 09 wrz 2012 17:31

Dzięki Ci jesteś wielki!

Kurtz

Re: Zmud pomoc

Post autor: Kurtz » 10 wrz 2012 04:09

Witajcie. Znudziła mi się już gra przez telnet i klient w Javie na stronie. Zacząłem oskryptowywać sobie zmuda, i w związku z tym mam do was kilka pytań:

Czy jak zrobię sobie skrypt druzynowy, ktory w przypadku dołączenia będzie triggerem odpalał 'odmien <imię>' to zostanę za to ukarany banem? W związku z powyższym, jeżeli przy dołączeniu kogoś do drużyny dostanę alert i binda "dołączył <imię>! Naciśnij '.' aby odmienić jego imię!" to już nie dostanę bana? Nie wiem czy dobrze rozumiem tą zależność - każda komenda musi zostać wykonana przez gracza klikając guzik (nawet jeżeli to bind po alercie)?

Drugie pytanie, chce zrobić prosty bardzo alias, w którym wpisuje "zab <argumenty>", i który na wyjście wyrzuci

Kod: Zaznacz cały

zabij <argumenty>
wskaż <argumenty>
rozkaz druzynie zabic <argumenty> 
Jakoś nie umiałem sobie z tym poradzić. Pomożecie?

Trzecie pytanie. Mam binda, do zmiennej '@funkcja', ale chciałbym żeby w tej zmiennej były trzy komendy. Oddzielanie średnikiem sprawia, że proste

Kod: Zaznacz cały

przeczytaj tablice;ob tablice;ocen tablice;
zwróci z serwera arkadii "Przeczytaj co?". Gdzieś tam w opcjach zaznaczyłem sobie, że średnik wysyła następną komendę, i z poziomu konsoli mi to działa. Skrypt już niestety nie. Wie ktoś jak rozwiązać ten problem?

Czwarte pytanie:
Wpisujac stan dostajemy kilka linijek, opisujacych poziomy poszczególnych kondycji naszej postaci. Chciałbym to tak zgrabnie zebrać, pokolorować zmieniające się stany i opisać liczbowo. Czyli:
stan
Jestes fizycznie w swietnej kondycji [7/7], zas mentalnie wypompowany jak niedźwiedź [3/10].
Na czym to zrobić? Suby? Concaty? Chciałem użyć %concat właśnie, ale nie do końca rozumiem jak to działa, i czy idę w dobrą stronę... Podpowie ktoś?

Wybaczcie za składnie i błędy, czwarta w nocy a ja się w skrypty bawię. Jak na razie tyle, jak się z tym uporam, to sobie dalej poskryptuje :)

Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Zmud pomoc

Post autor: Haern » 10 wrz 2012 10:08

Nim zacznę odpowiadać, polecam zmudowskiego helpa - dokumentacja jest obszerna i dość dokładna, większość rzeczy można tam znaleźć.

1. Trigger vs bind:
Tak, triggery wysyłające coś automatycznie są nielegalne. Bindy zaś są dozwolone. Aczkolwiek, Administracja nigdy nie raczyła wyrazić jasnego poglądu na ten temat - teoretycznie musisz wiedzieć co takiego wysyłasz do muda. Sprawa jest nie do udowodnienia rzecz jasna, jednak wydaje mi się, że kiedyś parę osób zostało ukarane za tego typu rozwiązania. Wywołało to sporą burzę na forum, bo bindów tego typu używa prawie każdy, i skoro jedni dostali za to karę, to czemu nie reszta? Ergo, używasz na własną odpowiedzialność. Ale nie chcę Cię straszyć - tak jak napisałem, takich rozwiązań używa naprawdę przeważająca większość osób.

2. Alias z argumentami
Rozwiązaniem Twojego problemu jest wyrażenie %-1. Zmud podstawia za %-1 wszystko, co pojawi się po nazwie aliasa przy jego użyciu (dowolna ilość słów). Jeśli argument składa się z kilku słów, można używać %1, %2, itd., żeby odnosić się do kolejnych słów. Jeśli będą po aliasie wyrażenia zamknięte w {}, wtedy %1, %2 odnosić się będą do kolejnych klamr i całej ich zawartości. A więc przykłady:
z = zabij %-1
wpisuję "z glupiego goblina", do Arki leci "zabij glupiego goblina".
x = zabij %1;przelam obrone %2
wpisuję "z mezczyzne mezczyzny", do Arki leci "zabij mezczyzne;przelam obrone mezczyzny"
wpisuję "z {glupiego mezczyzne} {glupiego mezczyzny}, do Arki leci "zabij glupiego mezczyzne;przelam obrone glupiego mezczyzny"
Swoje rozwiązanie osiągniesz podając %-1 po komendach w aliasie.

3. Zmienna z komendami.
Jest kilka sposobów, najprostszy to
#EXEC @funkcja
Nie jestem jednak pewny, czy działa to pod zmudem (nie podałeś, którego dokładnie klienta używasz). Jeśli nie działa, konieczne będzie zastosowanie pętli #FORALL (skrót #FO). Wtedy w zmiennej funkcja komendy oddzielamy nie średnikiem, a znakiem | . Jest to delimiter robiący ze zmiennej listę elementów. I wtedy używamy
#FO @funkcja {#SEND %1}.

4. Kolorowanie i zliczanie stanu:
Rozwiązaniem tego są suby właśnie. Generalnie łapiesz całość, i potem przez funkcję %ismember sprawdzasz, jaka to wartość liczbowa. Podaję przykład [skrypt jest spod CMUDa, ale na 99% działa w zmudzie. Jedyne co możliwe, że trzeba będzie zmienić, to dodanie " " wokół %1, i tyldy ~ przed nawiasami kwadratowymi]

Kod: Zaznacz cały

Zmienna @przeciazenie:
Ciezar twego ekwipunku wadzi ci troche|Ciezar twego ekwipunku daje ci sie we znaki|Ciezar twego ekwipunku jest dosyc klopotliwy|Twoj ekwipunek jest wyjatkowo ciezki|Twoj ekwipunek jest niemilosiernie ciezki|Twoj ekwipunek prawie przygniata cie do ziemi
Pattern:
^({@przeciazenie}){.}$
Value:
#sub {%ansi(hi,cyan,cyan)%1 [%ismember(%1, @przeciazenie)/6].}
Możesz też pokombinować z #PSUB. I ważne - jeden sub na linijkę, dwa mogą się krzaczyć. Więc pierwsza linijka stanu to jeden trigger z jednym subem.

Awatar użytkownika
Dymhard
Posty: 76
Rejestracja: 26 cze 2010 18:12
Lokalizacja: RLS/WJ

Re: Zmud pomoc

Post autor: Dymhard » 11 wrz 2012 21:27

Jakie są kody kolorków w Zmudzie 4.62 ? Wiem że #cw 11 to niebieski ale co dalej ? Chciałbym sobie więcej pokolorować a nie chce mieć wszystkiego na niebiesko.
‘Szukasz ukojenia. Znajdziesz go. Ulżycie sobie w cierpieniu. Ogień was nie strawi.’
‘Bo ty jesteś ogniem.’
‘A on wodą.’

Z rozdziału XXVIII pt. Niebezpieczne wody

ODPOWIEDZ