Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Ingrid
Posty: 32
Rejestracja: 26 wrz 2020 09:20

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Ingrid »

Podmienia w zaleznosci od ustawien
Jakie to ustawienia?
Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 176
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Kregan »

Kod: Zaznacz cały

/baza 
Help do obsugi bazy. Reszta ustawien do wyswietlania jest w pliku postaci albo w nowej konfiguracji. Zaleznie ktorej wersji skryptow uzywasz.
Mowisz do posiwialego wiekowego kruka w Khazalidzie: Co poradzisz jak nic nie uradzisz.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Awatar użytkownika
Adventicus
Posty: 233
Rejestracja: 17 sty 2017 23:00

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Adventicus »

Czy można poprosić o instrukcje dla humanisty jak to updatowac z skrypty 3.16e do tych nowych 4 cuś. Jak daje /aktualizuj_skrypty to mi paczke skrypty3.html wywala i nic nie działa. Nie coby mi to bardzo przeszkadzało ale mam problemy z mapperem (np Quen) gubiącym lokalizacje.
Awatar użytkownika
Ingrid
Posty: 32
Rejestracja: 26 wrz 2020 09:20

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Ingrid »

Kregan pisze: 18 paź 2020 16:57 Help do obsugi bazy. Reszta ustawien do wyswietlania jest w pliku postaci albo w nowej konfiguracji. Zaleznie ktorej wersji skryptow uzywasz.
W "/baza" nie ma nic o podswietalniu.
Mam plik postaci ale nie wiem jakie ustawienia tam dodac zeby sie zaczelo podswietlac/podstawiac.
Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 176
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Kregan »

Ingrid pisze: 19 paź 2020 20:38
Kregan pisze: 18 paź 2020 16:57 Help do obsugi bazy. Reszta ustawien do wyswietlania jest w pliku postaci albo w nowej konfiguracji. Zaleznie ktorej wersji skryptow uzywasz.
W "/baza" nie ma nic o podswietalniu.
Mam plik postaci ale nie wiem jakie ustawienia tam dodac zeby sie zaczelo podswietlac/podstawiac.
Przejrzyj plik, jest tam cala sekcja dotyczaca bazy postaci. Wystarczy wpisac odpowiednie ustawienia jakie sa tam podane do zmiany. Jesli nic sie nie zmienilo to bedzie tam cos takiego.

Kod: Zaznacz cały

-- Domyslna opcja do BAZY POSTACI czy ma pokazywac imiona/gildie przy nieznajomych
-- (nie dotyczy wrogow, wrogowie sa zawsze pokazywani)
--
-- Dozwolone wartosci:
-- false - nie bedzie pokazywal
-- true - bedzie pokazywal
scripts.people["showing_names"] = true
By pokazywalo imiona i gildie mijanych. Nalezy zapisac plik po zmianach i zrestartowac mudleta, bo samo przeladowanie skryptow moze odnosnie bazy nie zadzialac.
Mowisz do posiwialego wiekowego kruka w Khazalidzie: Co poradzisz jak nic nie uradzisz.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Xorik
Posty: 3
Rejestracja: 19 paź 2020 23:57

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Xorik »

Dzien dobry!

Chciałem zapytać o update mapy...
Otóż - okolice Quelelele... sie pozmieniały.
Czy jest jakaś komenda która pobierze do "dobrze" ustawionej mapy nowe dane GMCP?
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Xorik pisze: 19 paź 2020 23:59 Dzien dobry!

Chciałem zapytać o update mapy...
Otóż - okolice Quelelele... sie pozmieniały.
Czy jest jakaś komenda która pobierze do "dobrze" ustawionej mapy nowe dane GMCP?
Czesc,

Wykonaj polecenie "/pobierz_mape" - to mapa zaktualizowana jakis czas temu dzieki uprzejmosci jednego z graczy.
Xorik
Posty: 3
Rejestracja: 19 paź 2020 23:57

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Xorik »

Adremen pisze: 20 paź 2020 07:04
Xorik pisze: 19 paź 2020 23:59 Dzien dobry!

Chciałem zapytać o update mapy...
Otóż - okolice Quelelele... sie pozmieniały.
Czy jest jakaś komenda która pobierze do "dobrze" ustawionej mapy nowe dane GMCP?
Czesc,

Wykonaj polecenie "/pobierz_mape" - to mapa zaktualizowana jakis czas temu dzieki uprzejmosci jednego z graczy.
Ruszasz niespiesznie na polnoc.
Trakt do Bretonii.
W gestych ciemnosciach dostrzegasz trakt wiodacy na poludnie i polnoc.

/zlok
(mapper): Nie moge Cie zlokalizowac na podstawie tych koordynatow (prawdopodobnie lokacja z tymi
koordynatami nie istnieje)
/pobierz_mape
[ OK ] - Map loaded successfully (0s).
[ ALERT ] - At least one thing was detected during that last map operation
that it is recommended that you review the most recent report in
the file:
"C:/Users/***/.config/mudlet/profiles/Arkadia/log/errors.txt"
- look for the (last) report with the title:
"Loading map(1) "C:/Users/***/.config/mudlet/profiles/Arkadia/map_master3.dat" at
2020-10-20T22:49:11 report".
(skrypty): Mapa zaladowana
[1] Z glosnym terkotem przybywa zielony pedzacy dylizans.
/zlok
(mapper): Nie moge Cie zlokalizowac na podstawie tych koordynatow (prawdopodobnie lokacja z tymi
koordynatami nie istnieje)


Niestety - nie działa (klienta całego instalowałem 2-3dni temu więc raczej wszystko świeże.)
Co do error loga to:
[spoiler]
================================== Map issues ==================================
[ INFO ] - Reading map (format version:16) file: "C:/Users/***/.config/mudlet/profiles/Arkadia/map_master3.dat".
[ INFO ] - Successfully read the map file (0.14s), checking some consistency details...
[ ALERT ] - an area was detected as missing in map: adding it in. Look for further messsages related to the rooms that are supposed to be in this area...

60 ==> "Unnamed Area"
[ INFO ] - Area id numbering is satisfactory.
[ INFO ] - Room id numbering is satisfactory.
[ OK ] - Auditing of map completed (0.14s). Enjoy your game...
================================= Area issues =================================
-------------------------- Area id: 60 "Unnamed Area" --------------------------
[ ALERT ] - Area with this id expected but not found, will be created.
[ INFO ] - In this area there were 2 rooms missing from those it should be recorded as possessing. They are: 11267, 14420. They have been added.
================================= Room issues =================================
----------------------------- Room id: 2835 "2835" -----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: schody.
---------------------- Room id: 5517 "Mlyn, Campogrotta" ----------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: wejdz za paki.
----------------------------- Room id: 5522 "5522" -----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: wcisnij cegle.
----------------------- Room id: 5818 "Zielarz, Viadaza" -----------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: przejdz na zaplecze.
----------------------------- Room id: 6478 "6478" -----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: schody.
----------------------------- Room id: 6486 "6486" -----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: schody.
-------------------------------- Room id: 11267 --------------------------------
[ INFO ] - This room claims to be in area id: 60, but that did not have a record of it. The area has been updated to include this room.
---------------------------- Room id: 11916 "11916" ----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: wejdz na gore.
-------------------------------- Room id: 14420 --------------------------------
[ INFO ] - This room claims to be in area id: 60, but that did not have a record of it. The area has been updated to include this room.
---------------------------- Room id: 15121 "15121" ----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: zejdz na dol.
---------------------------- Room id: 15228 "15228" ----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: zejdz na dol.
---------------------------- Room id: 15451 "15451" ----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: przeplyn na poludnie.
################################ End of report ################################
[/spoiler]
Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 176
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Kregan »

Spróbuj pobrac mape z tego linka i zaladowac ja przez preferencje Mudleta, zakladka Mapper.
https://megadrive.pl/#/view/file/a1fdq1 ... aster3.dat

Przed daniem /zlok mozesz jeszcze klepnac /ustaw 1

Jakies dziwne bledy u cebie w z mapą w formacie 16 (ten jest przestarzały), chyba ze uzywasz jekiego starego mudleta ponizej 3.15. W nowych defaultowy format to 20 (zobacz w preferencjach jak masz ustawione),

Jak zaladujesz mape idz do Quenelles i sprawdz czy poprawnie lokalizuje, jak bedzie wszystko ok wykonaj /zapisz_mape
Mowisz do posiwialego wiekowego kruka w Khazalidzie: Co poradzisz jak nic nie uradzisz.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Xorik
Posty: 3
Rejestracja: 19 paź 2020 23:57

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Xorik »

Hej,
Wszystko świeże - mudlet 4.9.1.

Do Arki wróciłem parę dni temu i to moje nowe starcie z klientami (kiedyś cmud).

Co do preferencji i tego formatu "16"... nie znalazłem tego.
Jednak wgranie mapy z tego linka raczej pomogło - jestem daleko ale widzę, że Quenelles ma dobre wyjście już.
Dwa nie pojawił się error po zaladowaniu.

Dziękuję bardzo!
ODPOWIEDZ