Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Ingrid
Posty: 32
Rejestracja: 26 wrz 2020 09:20

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Ingrid » 17 paź 2020 19:46

Podmienia w zaleznosci od ustawien
Jakie to ustawienia?

Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 157
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Kregan » 18 paź 2020 16:57

Kod: Zaznacz cały

/baza 
Help do obsugi bazy. Reszta ustawien do wyswietlania jest w pliku postaci albo w nowej konfiguracji. Zaleznie ktorej wersji skryptow uzywasz.
Pierwsza zasada podróżnika "Nie sztuka gdzieś wleźć, sztuką jest wyleźć".
Druga zasada podróżnika "Gdziekolwiek wleziesz zawsze znajdzie się tam jakieś wyjście, na przykład przez zaświaty".

Awatar użytkownika
Adventicus
Posty: 218
Rejestracja: 17 sty 2017 23:00

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Adventicus » 19 paź 2020 04:44

Czy można poprosić o instrukcje dla humanisty jak to updatowac z skrypty 3.16e do tych nowych 4 cuś. Jak daje /aktualizuj_skrypty to mi paczke skrypty3.html wywala i nic nie działa. Nie coby mi to bardzo przeszkadzało ale mam problemy z mapperem (np Quen) gubiącym lokalizacje.

Awatar użytkownika
Ingrid
Posty: 32
Rejestracja: 26 wrz 2020 09:20

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Ingrid » 19 paź 2020 20:38

Kregan pisze:
18 paź 2020 16:57
Help do obsugi bazy. Reszta ustawien do wyswietlania jest w pliku postaci albo w nowej konfiguracji. Zaleznie ktorej wersji skryptow uzywasz.
W "/baza" nie ma nic o podswietalniu.
Mam plik postaci ale nie wiem jakie ustawienia tam dodac zeby sie zaczelo podswietlac/podstawiac.

Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 157
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Kregan » 19 paź 2020 20:54

Ingrid pisze:
19 paź 2020 20:38
Kregan pisze:
18 paź 2020 16:57
Help do obsugi bazy. Reszta ustawien do wyswietlania jest w pliku postaci albo w nowej konfiguracji. Zaleznie ktorej wersji skryptow uzywasz.
W "/baza" nie ma nic o podswietalniu.
Mam plik postaci ale nie wiem jakie ustawienia tam dodac zeby sie zaczelo podswietlac/podstawiac.
Przejrzyj plik, jest tam cala sekcja dotyczaca bazy postaci. Wystarczy wpisac odpowiednie ustawienia jakie sa tam podane do zmiany. Jesli nic sie nie zmienilo to bedzie tam cos takiego.

Kod: Zaznacz cały

-- Domyslna opcja do BAZY POSTACI czy ma pokazywac imiona/gildie przy nieznajomych
-- (nie dotyczy wrogow, wrogowie sa zawsze pokazywani)
--
-- Dozwolone wartosci:
-- false - nie bedzie pokazywal
-- true - bedzie pokazywal
scripts.people["showing_names"] = true
By pokazywalo imiona i gildie mijanych. Nalezy zapisac plik po zmianach i zrestartowac mudleta, bo samo przeladowanie skryptow moze odnosnie bazy nie zadzialac.
Pierwsza zasada podróżnika "Nie sztuka gdzieś wleźć, sztuką jest wyleźć".
Druga zasada podróżnika "Gdziekolwiek wleziesz zawsze znajdzie się tam jakieś wyjście, na przykład przez zaświaty".

Xorik
Posty: 3
Rejestracja: 19 paź 2020 23:57

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Xorik » 19 paź 2020 23:59

Dzien dobry!

Chciałem zapytać o update mapy...
Otóż - okolice Quelelele... sie pozmieniały.
Czy jest jakaś komenda która pobierze do "dobrze" ustawionej mapy nowe dane GMCP?

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen » 20 paź 2020 07:04

Xorik pisze:
19 paź 2020 23:59
Dzien dobry!

Chciałem zapytać o update mapy...
Otóż - okolice Quelelele... sie pozmieniały.
Czy jest jakaś komenda która pobierze do "dobrze" ustawionej mapy nowe dane GMCP?
Czesc,

Wykonaj polecenie "/pobierz_mape" - to mapa zaktualizowana jakis czas temu dzieki uprzejmosci jednego z graczy.

Xorik
Posty: 3
Rejestracja: 19 paź 2020 23:57

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Xorik » 20 paź 2020 22:56

Adremen pisze:
20 paź 2020 07:04
Xorik pisze:
19 paź 2020 23:59
Dzien dobry!

Chciałem zapytać o update mapy...
Otóż - okolice Quelelele... sie pozmieniały.
Czy jest jakaś komenda która pobierze do "dobrze" ustawionej mapy nowe dane GMCP?
Czesc,

Wykonaj polecenie "/pobierz_mape" - to mapa zaktualizowana jakis czas temu dzieki uprzejmosci jednego z graczy.
Ruszasz niespiesznie na polnoc.
Trakt do Bretonii.
W gestych ciemnosciach dostrzegasz trakt wiodacy na poludnie i polnoc.

/zlok
(mapper): Nie moge Cie zlokalizowac na podstawie tych koordynatow (prawdopodobnie lokacja z tymi
koordynatami nie istnieje)
/pobierz_mape
[ OK ] - Map loaded successfully (0s).
[ ALERT ] - At least one thing was detected during that last map operation
that it is recommended that you review the most recent report in
the file:
"C:/Users/***/.config/mudlet/profiles/Arkadia/log/errors.txt"
- look for the (last) report with the title:
"Loading map(1) "C:/Users/***/.config/mudlet/profiles/Arkadia/map_master3.dat" at
2020-10-20T22:49:11 report".
(skrypty): Mapa zaladowana
[1] Z glosnym terkotem przybywa zielony pedzacy dylizans.
/zlok
(mapper): Nie moge Cie zlokalizowac na podstawie tych koordynatow (prawdopodobnie lokacja z tymi
koordynatami nie istnieje)


Niestety - nie działa (klienta całego instalowałem 2-3dni temu więc raczej wszystko świeże.)
Co do error loga to:
[spoiler]
================================== Map issues ==================================
[ INFO ] - Reading map (format version:16) file: "C:/Users/***/.config/mudlet/profiles/Arkadia/map_master3.dat".
[ INFO ] - Successfully read the map file (0.14s), checking some consistency details...
[ ALERT ] - an area was detected as missing in map: adding it in. Look for further messsages related to the rooms that are supposed to be in this area...

60 ==> "Unnamed Area"
[ INFO ] - Area id numbering is satisfactory.
[ INFO ] - Room id numbering is satisfactory.
[ OK ] - Auditing of map completed (0.14s). Enjoy your game...
================================= Area issues =================================
-------------------------- Area id: 60 "Unnamed Area" --------------------------
[ ALERT ] - Area with this id expected but not found, will be created.
[ INFO ] - In this area there were 2 rooms missing from those it should be recorded as possessing. They are: 11267, 14420. They have been added.
================================= Room issues =================================
----------------------------- Room id: 2835 "2835" -----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: schody.
---------------------- Room id: 5517 "Mlyn, Campogrotta" ----------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: wejdz za paki.
----------------------------- Room id: 5522 "5522" -----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: wcisnij cegle.
----------------------- Room id: 5818 "Zielarz, Viadaza" -----------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: przejdz na zaplecze.
----------------------------- Room id: 6478 "6478" -----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: schody.
----------------------------- Room id: 6486 "6486" -----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: schody.
-------------------------------- Room id: 11267 --------------------------------
[ INFO ] - This room claims to be in area id: 60, but that did not have a record of it. The area has been updated to include this room.
---------------------------- Room id: 11916 "11916" ----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: wejdz na gore.
-------------------------------- Room id: 14420 --------------------------------
[ INFO ] - This room claims to be in area id: 60, but that did not have a record of it. The area has been updated to include this room.
---------------------------- Room id: 15121 "15121" ----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: zejdz na dol.
---------------------------- Room id: 15228 "15228" ----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: zejdz na dol.
---------------------------- Room id: 15451 "15451" ----------------------------
[ INFO ] - Room had one or more surplus custom line elements that were removed: przeplyn na poludnie.
################################ End of report ################################
[/spoiler]

Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 157
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Kregan » 20 paź 2020 23:31

Spróbuj pobrac mape z tego linka i zaladowac ja przez preferencje Mudleta, zakladka Mapper.
https://megadrive.pl/#/view/file/a1fdq1 ... aster3.dat

Przed daniem /zlok mozesz jeszcze klepnac /ustaw 1

Jakies dziwne bledy u cebie w z mapą w formacie 16 (ten jest przestarzały), chyba ze uzywasz jekiego starego mudleta ponizej 3.15. W nowych defaultowy format to 20 (zobacz w preferencjach jak masz ustawione),

Jak zaladujesz mape idz do Quenelles i sprawdz czy poprawnie lokalizuje, jak bedzie wszystko ok wykonaj /zapisz_mape
Pierwsza zasada podróżnika "Nie sztuka gdzieś wleźć, sztuką jest wyleźć".
Druga zasada podróżnika "Gdziekolwiek wleziesz zawsze znajdzie się tam jakieś wyjście, na przykład przez zaświaty".

Xorik
Posty: 3
Rejestracja: 19 paź 2020 23:57

Re: Mudlet 4.* - skrypty + mapper

Post autor: Xorik » 21 paź 2020 00:20

Hej,
Wszystko świeże - mudlet 4.9.1.

Do Arki wróciłem parę dni temu i to moje nowe starcie z klientami (kiedyś cmud).

Co do preferencji i tego formatu "16"... nie znalazłem tego.
Jednak wgranie mapy z tego linka raczej pomogło - jestem daleko ale widzę, że Quenelles ma dobre wyjście już.
Dwa nie pojawił się error po zaladowaniu.

Dziękuję bardzo!

ODPOWIEDZ