Niedozwolone mechaniki w klientach

Forum techniczne Arkadii.
Jahir
Posty: 24
Rejestracja: 05 kwie 2017 09:23

Niedozwolone mechaniki w klientach

Post autor: Jahir »

Nasze klienty mudowe oferują ogromne możliwości i podczas pisania skryptów łatwo można przekroczyć granicę tego co dozwolone. Dlatego chciałbym prosić o interpretację/stanowisko Administracji w kilku kwestiach.

1. Stosowanie timerów
Czy jest dozwolone uruchomienie komendą timera, który po upływie X czasu wykona podaną przez gracza komendę Y (np. chowając broń po walce uruchamiam timer aby za 30 sekund wysłać komendę 'otul sie plaszczem')?

2. Stosowanie tras w mapperach
Czy dozwolone jest stosowanie komendy typu 'wroc do gildii', która na podstawie bieżącej pozycji gracza utworzy trasę do celu i wyśle odpowiednie komendy do muda (np. n e ne e e s).

3. Wysłanie komendy przez gracza, który nie patrzy w ekran.
Wielu z nas gra w pracy i czasem trzeba ukryć okno arki przed szefem/kolegami. Czy jest dozwolone świadome wysłanie komend do muda przez gracza, który nie widzi tego co się dzieje na ekranie, a reaguje np. na dźwięki generowane przez triggery.

Pozdrawiam,
Jahir.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Niedozwolone mechaniki w klientach

Post autor: Rafgart »

$2 Arkadia przeznaczona jest dla ludzi, nie botow. Gracz musi miec pelna
swiadomosc faktu wyslania oraz dokladnej tresci kazdej wykonanej na
mudzie komendy. Arkadia udostepnia komendy, ktore pozwalaja na pewna
automatyzacje gry (takie jak 'wykonaj' czy 'idz'), ale moga byc one
uzywane tylko pod kontrola i przy pelnej swiadomosci gracza.
1. Nie jestes swiadomy faktu wyslania komendy.
2. Nie jestes swiadomy dokladnej tresci komendy.
3. Jesli jestes swiadomy dokladnej tresci komendy (czyli nie generuje jej srypt), to ok.
Drumelt
Posty: 1
Rejestracja: 30 paź 2017 17:16

Re: Niedozwolone mechaniki w klientach

Post autor: Drumelt »

Na "wykonaj;" mozna to samo zrobic; zakladanie plaszcza a potem umieszczanie zwierzaka , czyli arka zawiera w sobie nielegalne skrypty? :P
"wykonaj otul sie plaszczem ,,,,,,,,,,,,,,,,,umiesc zwierze na prawym ramieniu
>
Wykonuje: otul sie plaszczem
Juz jestes otulony plaszczem.
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje:
Wykonuje: umiesc zwierze na prawym ramieniu
Przeciez juz umiesciles ognistopiora dorodna cudowronke na prawym ramieniu.
Wykonywanie sekwencji zakonczone."

Dalej prosze o sprecyzowanie czy dozwolony byly by timery 0.1 zamiast ; (np. takie do 1 sekundy) co moze odciazyc arke i nie tworzyc (nawet)kilkusekundowych lagow.

Dodaje przyklad:


tempTimer(0.1, [[ send("wez wszystko z wozu") ]] )
tempTimer(0.2, [[ send("wloz wszystko do kupieckiej torby") ]] )
tempTimer(0.3, [[ send("wloz wszystko do wozu") ]] )

Zaleta:
Wieksza plynnosc i naturalnosc odgrywania postaci. ( nie ze jestem jak flesh i laduje wszystko w czasie 0 )
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Niedozwolone mechaniki w klientach

Post autor: Rafgart »

Wykonujesz komende 'wykonaj otul sie plaszczem ,,,,,,,,,,,,,,,,,umiesc zwierze na prawym ramieniu'. Jestes swiadomy faktu jej wyslania i jej tresci.
Jakiekolwiek timery po stronie klienta sa niedozwolone.
ODPOWIEDZ