Zamiana złota na doświadczenie

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Yardruk
Posty: 11
Rejestracja: 25 lip 2019 09:50

Zamiana złota na doświadczenie

Post autor: Yardruk »

Najprostszy i najtańszy w wizogodzinach pomysł jaki mi przyszedł do głowy, aby w arkadii można było rozwijać postać pacyfistyczną tak samo jak bojową. Utworzenie 4 lokacji gdzie można zamienić monety na doświadczenie, po jednej w Nuln i Novigradzie i po jednym miejscu poza miastami w Imperium i Ishtar, bo nie każdy może grać w miastach.

RPGowo proste rozwiązanie to płacę jakiejś organizacji za istotne informacje, większe wpływy, sławę, treningi. Właściwie nie jest to pomysł rewolucyjny, bo w obecnym systemie Arkadii największy wpływ na rozwój postaci mają treningi za monety, a nie rzeczywisty exp. Cały pomysł można by rozszerzyć mechanicznie o wiele rzeczy, ale prostota wydaje mi się tu istotna, bo ta jedna w rzeczywistości mała zmiana otwiera wszystkim graczom drogę do odgrywania i rozwijania postaci niebojowych, które mogą nawet nigdy miecza nie dobyć.

Zalety rozwiązania:
- Prostota i mały nakład pracy czarodziei
- Jedna zmienna do zbalansowania - przelicznik monet na expa.
- Zawody niebojowe oraz wszelkie inne czynności w grze dające monety realnie wpływają na rozwój naszej postaci, bez konieczności grindowania inteligencji na potworach.
- Stały i ogromny odpływ monet ze świata, pieniądz będzie miał większą wartość.
- Możliwość zdobywania doświadczenia postaci za RPG!

Exp dokładnie taki sam jak za potwory, również z istniejącymi dławikami, skokami na odpowiednim poziomie itp. Nie znam się na tym jak wygląda sprawa na wysokich poziomach gdzie zarabia się ogromne sumy, więc powiem tylko że raczej spoko by było na niskich poziomach gdyby równowartość tego co można zdobyć z najlepszych paczek (1 - 2 mithryle na godzinę jak nie ma ruchu i posiadając dalekie paczki we wszystkich miejscach?) równało się biciu goblinów. Czyli coś tam można ugrać na paczkach, może podexpić do wiele przeszedł (albo nie, bo będzie jeszcze większy ruch), a potem trzeba kombinować coś lepszego. Podejrzewam, że największy zysk był by z wartościowych usług dla innych graczy, czyli RPG, wiedza o świecie itp.

Pomysł jest prosty i drastycznie zmienił by Arkadię. Pewnie są jakieś zagrożenia o których nie pomyślałem, więc zachęcam do dyskusji. :)

Edit: Usunąłem zdanie o legendach, bo triggeruje niektórych graczy.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2019 16:54 przez Yardruk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nahaan
Posty: 79
Rejestracja: 14 gru 2017 22:41
Lokalizacja: Trzecie wyrko z lewej

Re: Zamiana złota na doświadczenie

Post autor: Nahaan »

Tak moim osobistym zdaniem rozpatrz taką sytuację: grasz załóżmy rok. Nazbierałeś powiedzmy 1000 mithryli (realne i wykonalne), wyidlowałeś sobie zawód, tu poginąłeś x-dziesiąt razy, tu poodrabiałeś zgony, grasz "zdrową" ilość czasu (powiedzmy po 3h dziennie). Jesteś na przykład na "ktoś kto wiele przeszedł". Idziesz sobie jednego dnia do depozytu po kasę, idziesz do takiej lokacji, płacisz, wychodzisz jako "owiany legendą". Zmierzam do tego że byłby w bardzo krótkim czasie wysyp legend, wszyscy to "wyjadacze", bez szansy dla nowych postaci. Rozwarstwienie i to spore. Jeśli masz "miliard monet" to co za problem zmienić zawód z bojowego na niebojowy, zamienić kasę na expa, wrócić do bojowego?

To mialoby sens gdyby dotyczyło tylko zawodów niebojowych (tia, obu.). Zwłaszcza że mojej postaci zdarzyło się słyszeć od innych "czemu muszę zabijać potwory jeśli ja tylko uczę języków?". I jeśli przy zmianie zawodu ten "wykupiony exp" znikałby razem z umiejętnościami.
".....mam gdzieś w wysłanych maila którego zacząłem od "Ceadmil". w sensie... służbowego..."
Yardruk
Posty: 11
Rejestracja: 25 lip 2019 09:50

Re: Zamiana złota na doświadczenie

Post autor: Yardruk »

Kasę możesz uzbierać tak samo jak expa i kwestia czy 1000 mithryli powinno wystarczyć na wspomnianą legendę (moim zdaniem nie, bo wydaje mi się że łatwiej zdobyć 1000 mithryli niż nabić na potworach wymaganego expa) to już jest kwestia zbalansowania tego przelicznika złoto -> exp. Tak na prawdę nie musi to być nawet licznik konkurencyjny dla grindowania potworów, żeby spełnił założenia graniem postaciami niebojowymi.

Druga sprawa w związku z wysypem legend, tudzież po prostu osiąganiem jakiegoś wysokiego poziomu w relatywnie krótkim czasie. Arkadia ma już 20 lat, bez resetów postaci czy złota. Czy wyścig szczurów po legendę lub cokolwiek jest później wciąż istnieje? Poziomu nikt już nie widzi. Koncept postaci "owianej legendą" już w grze chyba nie istnieje?
Awatar użytkownika
Nahaan
Posty: 79
Rejestracja: 14 gru 2017 22:41
Lokalizacja: Trzecie wyrko z lewej

Re: Zamiana złota na doświadczenie

Post autor: Nahaan »

Istnieje niejawnie, pewnie, jest to schowane, nie widać jak kogoś oglądasz, ale "widać" jak pomedytujesz i wrzucisz w licznik cech. I dalej się przekłada na różnice między postaciami - dalej X jest silniejszy od Y, a Z mniej zręczny od X. W myśl tego wyścig po "legendę" dalej będzie, bo każdy chce mieć przewagę nad innymi. W mojej ocenie "kasa na expa" tylko to ułatwi, dlatego jestem zdania żeby to działało dla zawodów niebojowych i działało podobnie jak umiejętności zawodowe. Ba, z miejsca wskażę najmniej 3 postacie które się ucieszą z takiego rozwiązania.
".....mam gdzieś w wysłanych maila którego zacząłem od "Ceadmil". w sensie... służbowego..."
Yardruk
Posty: 11
Rejestracja: 25 lip 2019 09:50

Re: Zamiana złota na doświadczenie

Post autor: Yardruk »

Wydaje mi się że Arkadia nie ma górnego limitu expa, więc ktoś kto gra dłużej i więcej zawsze będzie miał przewagę nad pozostałymi graczami, niezależnie od ilości źródeł expa jakie są w grze. Realnie dogonić kogoś można chyba tylko jak przestanie grać.

Opcja w której było by to dostępne dla wszystkich wydaje mi się ciekawsza, bo gracze którzy dzisiaj z automatu lecą na expowisko mogli by podjąć się innego działania i wciąż rozwijać postać. Nawet pomiędzy zawodami bojowymi nie ma balansu jeżeli chodzi o szybkość zdobywania doświadczenia, ale niektóre profesje nadały by się lepiej do roli jakiegoś ochroniarza, zwiadowcy, zbierania informacji i innych usług za które mogli by zdobywać monety i doświadczenie od graczy lub stowarzyszeń.
Thalon
Posty: 65
Rejestracja: 14 lut 2009 04:50

Re: Zamiana złota na doświadczenie

Post autor: Thalon »

A po co prosicie o cos tak skomplikowanego?
Nie lepiej poprosic, zeby wszyscy mieli odrazu legende?
Pierwsze kroki juz poczyniono, by wszyscy mieli rowno.
Proscie, placzcie...wizowe teraz tacy, ze napewno wszystko wyrownaja i bedzie milo i sprawiedliwe.
Yardruk
Posty: 11
Rejestracja: 25 lip 2019 09:50

Re: Zamiana złota na doświadczenie

Post autor: Yardruk »

Thalonie zmiana jest bardzo prosta, a legend już nie ma w grze - zostały tylko w mentalności graczy.
Miło by było jakbyś odniósł się do samego pomysłu, którego celem jest alternatywny sposób rozwoju postaci promujący grę niebojową.
Awatar użytkownika
Chivasso
Posty: 69
Rejestracja: 16 cze 2018 22:37

Re: Zamiana złota na doświadczenie

Post autor: Chivasso »

Pójdę jeszcze dalej, niż Nahaan: to ma sens tylko dla kupców. Poszliby do świątyni, odbyli odpowiedni ceremoniał ze składaniem monet/kosztowności w ofierze, byliby bardziej doświadczeni.
Dla odkrywców analogiczny mechanizm mógłby być oparty na kodzie wziętym z Klubu Obieżyświatów, a dla zawodów bojowych - jak jest teraz, ewentualnie z lekkimi modyfikacjami (np. większy exp ze zwierząt dla myśliwych).
Pozdrawia Chivasso z Tilei
Yardruk
Posty: 11
Rejestracja: 25 lip 2019 09:50

Re: Zamiana złota na doświadczenie

Post autor: Yardruk »

Chivasso, dla kupców pewnie ma największy sens, ale myślę że nie tylko. Przykładowego odkrywcy nie szufladkowałbym jako samotnego obieżyświata. To może być zawód który poznaje świat i oferuje usługi bezpieczniejszego transportu innym graczom za monety do trudno dostępnych miejsc jak np. Val'Kare, czy przemyt do Athel Loren. Co więcej mógłby być bliżej powiązany z wiedzą którą nabywa w licznych bibliotekach, oferować różne usługi w celu przekazania wiedzy związanej z lokacjami. Im bardziej przydatna usługa tym więcej pieniędzy i w efekcie też więcej doświadczenia, przez co odkrywca może przetrwać w jeszcze trudniejszych miejscach i w ten sposób się rozwijać.

Pójdę jeszcze dalej i dodam argumenty dlaczego warto by nie było to powiązane z żadnym zawodem. Otworzyło by to drogę do rozwijania ogromnej ilości zawodów wymyślonych przez graczy bez dodatkowego wsparcia kodowego, jak na przykład: żebrak, tragarz, zielarz, górnik, pocztylion, gladiator (taki co rzeczywiście chce walczyć na arenie na pokaz), truwer, skryba, najemnik, ochroniarz, wynalazca, szpieg, kapłan dowolnej wiary i pewnie wiele innych. Co więcej umożliwiło by to zdobywanie doświadczenia poprzez zadania dawane przez innych graczy.

Jeżeli ktoś się obawia grać z legendarnymi żebrakami, to pewnie wystarczy jak by taki mógł dojść do wielce, lub widział i doświadczył po kilku latach świetnej RPGowej gry.
Vaynhard
Posty: 3
Rejestracja: 08 sie 2019 17:42

Re: Zamiana złota na doświadczenie

Post autor: Vaynhard »

Pójdę jeszcze dalej. Zdobywanie expa i monet to czas. A jak wiadomo czas to pieniądz. Więc proponuję płatne smsy za doświadczenie.
ODPOWIEDZ