Strona 1 z 2
Plaszcze
: 01 lip 2019 21:16
autor: Eldakar
Czolem.
Otulenie jakimkolwiek plaszczem z kapturem *mogloby* ukrywac wyglad, dokladnie tak samo jak jeden taki plaszcz...
Kod: Zaznacz cały
> obejrzyj siebie
Jestes porywczym jednookim elfem ...
> otul sie plaszczem
Naciagasz na glowe kaptur i otulasz sie szczelnie dlugim czarnym plaszczem.
> oberzyj siebie
Jestes zakapturzonym jednookim elfem ...
Teraz:
Kod: Zaznacz cały
Na drugim nabrzezu.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: zachod i wschod.
Czarnooki postawny mezczyzna, agresywny postawny mezczyzna i ciemnooki rosly mezczyzna.
Po zmianie:
Kod: Zaznacz cały
Na drugim nabrzezu.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: zachod i wschod.
Dwaj zakapturzeni postawni mezczyzni i zakapturzony rosly mezczyzna.
Kod: Zaznacz cały
opcje imie
gildia - zakapturzony widoczny z imienia w gildii
sojusznicy
gildia, sojusznicy
wszyscy
Eld
Re: Plaszcze
: 02 lip 2019 12:20
autor: Rork
Kod: Zaznacz cały
Pieciu otulonych plaszczem mezczyzn przybywa.
Tak to ma wygladac? Watpie, by cos takiego przeszlo, skoro nawet kij, ktory dodawal 'xxx przybywa z poludnia wspierajac sie na ciezkim kiju.' (jesli dobrze pamietam) zostal obciety.
Re: Plaszcze
: 02 lip 2019 12:21
autor: Eldakar
Rzeczywiscie, tak by bylo ladniej
Pamietaj ze w GMCP masz kazdy obiekt oddzielnie.
A co do kija, nie rozumiem zwiazku. Wyjasnisz?
Re: Plaszcze
: 02 lip 2019 14:12
autor: Lumen
Otulony/a płaszczem spoko tylko, że... Nie każdy nosi płaszcz, są peleryny i inne dziwactwa posiadające kaptur oraz możliwość otulenia. Zmiana byłaby fajna ale raczej na zasadzie zastąpienia jednego przymiotnika z shorta postaci słowem "zakapturzony/zakapturzona" w przypadku postaci otulonej płaszczem. Wtedy nie wpada ci na lokacje pięciu zakapturzonych krasnoludów tylko zakapturzony jakiś krasnolud, jakiś zakapturzony krasnolud itp itd.
Re: Plaszcze
: 02 lip 2019 14:21
autor: Eldakar
Jasne, nie bylem zbyt dokladny ze slowem plaszcz: czesc ubrania z kapturem.
Odnosnie zakapturzony <jakistam> krasnolud, super pomysl.
Re: Plaszcze
: 02 lip 2019 14:41
autor: Lumen
Zakapturzony jest zwyczajnie latwiejszy, chociaz...
Np mozna by pojsc krok dalej z tym co ty zaproponowales z plaszczami i po otuleniu sie postac zyskiwalaby shorta zwiazanego z plaszczem:
Otulona dlugim czarnym plaszczem/szata/peleryna/czymstamjeszcze kobieta
Tylko w przypadku "pieciu otulonych czarnym plaszczem kobiet" przybywajacych z polnocy system musialby dokonac odmiany na "piec otulonych czarnymi plaszczami" kobiet przybywa z polnocy
Nie wiem jak bardzo upierdliwe to do zakodowania.
Re: Plaszcze
: 02 lip 2019 14:52
autor: Eldakar
Wydaje mi sie, ze ten aggregator odmian juz istnieje (piec xx yy goblinow, szesc xx zz trolli) - i w tym przypadku plec jest poprostu innym typem.
Odnosnie rodzajow plaszczy, sadze, ze najlepiej zostawic 3-czlonowe shorty - tak jak jest teraz. (dla mnie juz xx yy czarny ork jest problematyczny :>>)
Re: Plaszcze
: 02 lip 2019 15:12
autor: Lumen
Zakapturzony + 1 przymiotnik shorta i jest ok. W koncu ten kaptur faktycznie byloby widac i mialby inny cel niz tylko oszukiwanie npcow
Re: Plaszcze
: 02 lip 2019 15:51
autor: Eldakar
Poprawilem przyklady w pierwszym poscie.
Ten pomysl wplywa na kilka rzeczy:
1. bazy graczy, beda dzialaly, tylko jesli ktos nie jest zakapturzony
2. efekt uboczny - ktos moze specjalnie atakowac ludzi na trakcie, zeby wywolac zdjecie kaptura - loteria - moze byc ciekawe
I jeszcze wracajac do mechaniki: teraz mozna byc nieotulonym ale w kapturze (czysto rpgowo) - komenda do zaciagniecia kaptura powinna wywolywac ten sam rezultat co otulenie
Re: Plaszcze
: 02 lip 2019 16:03
autor: Lumen
To z bazami to ogromny plus, osobiscie mnie irytuje, ze postac jest w kazdej mozliwej ogolnie dostepnej dla wszystkich bazie. Rozumiem bazy wlasne, loklane na potrzeby wlasne ale nie te ogolne. No ale ludzie robia takie skrypty i ludzie z nich korzystaja. Zakapturzenie dla wszystkich troche by ta patologie wyrownalo. A ataki... Watpie... W koncu bez powodu nie mozna niby. Moze zwyczajnie wszyscy zaczna ze soba rozmawiac