Bronie półmagiczne

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Chivasso
Posty: 32
Rejestracja: 16 cze 2018 22:37

Bronie półmagiczne

Post autor: Chivasso » 18 cze 2019 16:33

Pomysł na coś pośredniego między zwykłą bronią a typowym magikiem.

Działanie i wygląd:
Zwykła broń (można wprowadzić ograniczenia, żeby nie pojawiły się magiczne sztachety z płotu i butelki) z nałożonymi magicznymi runami. Ich działanie byłoby rozpoznawane przez osoby mające jakąś wiedzę o magii oraz o kategorii stworów, której dotyczą runy.
A runy mogłyby dotyczyć tylko jednej z kategorii stworów (nieumarli, pająkowate, wampiry itd - tak jak kategorie wiedzy). Broń przeciw tym stworom byłaby efektywnie silniejsza o jedną kategorię zarówno wyważenia jak i skuteczności, a dodatkowo działałaby jak srebrna. Wobec innych stworzeń i postaci działałaby normalnie.

Zużycie broni - jak zwykłych egzemplarzy, przy czym nałożenie run (patrz niżej) odbierałoby nieco wytrzymałości.

Zdobywanie:
Dowolną broń można pokryć runami (tylko raz) u odpowiedniego specjalisty - szamana, kowala, czarownicy. Specjalistów powinno być niewielu (2-3), ukrytych w miejscach mało dostępnych, ale z założenia nie wymagających dużej drużyny - w głębi bagien, lasów, w górach. Dokłądna lokalizacja zmieniałaby się co apokalipsę.
Pokrycie runami polegałoby na przekazaniu specjaliście wybranej broni, opłaceniu z góry usługi (powinno to kosztować niemało, powiedzmy 1 mt), a potem zdobyciu i przyniesieniu pewnych komponentów. Komponenty byłyby losowane z szerokiego zakresu spośród ziół, fragmentów stworów, ewentualnie innych (kamienie półszlachetne, metale, materiały typu spirytus, sól, olej). Na dostarczenie 2-3 takich komponentów byłby ograniczony czas - powiedzmy 3 doby arkadyjskie - po którym proces trzeba byłoby zaczynać na nowo, z nową bezzwrotną opłatą.
Po dostarczeniu komponentów broń byłaby dostępna po kilku arkadyjskich godzinach.

Inny rodzaj run mógłby nie modyfikować parametrów broni, a jedynie spowalniać jej zużycie.
Pozdrawia Chivasso z Tilei

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Bronie półmagiczne

Post autor: Tercoral » 18 cze 2019 23:16

Teoretycznie pomysl fajny, ale jakos dupy nie urywa.

Fajniej, by bylo zeby byl crafting trucizn, run, czy czego tam jeszcze. Chociaz wydaje mi sie ze tego juz na arkadi sie nie doczekamy.
Tęczowe serce... :oops:

Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 144
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: Bronie półmagiczne

Post autor: Gritta » 18 cze 2019 23:57

Krafting jest - ma go SGW.
Trucizny są - zioła i bron.
Inskrypcje też są, i można erpegować, że to runa. I tatuaże run. I nawet niektóre itemki same z siebie są runiczne!
Łuki też są, co z tego, że gracze nie mogą sobie strzelać. Kto by tam chciał grać łucznikiem, to elfickie.
Konie też przecież mamy, mało to npc na nich jeździ/koni luzem biega/w opisach lokacji widać?
I magia jest. Da się nawet erpegować wiedźmę.
A co najważniejsze - są ziemniaki!

A na poważnie - Chivasso, pomysł ciekawy. Napisz opisy i próbuj szczęścia. :D
Rafgart pisze: Pomasturbowac sie do wspanialej przeszlosci mozna w Placzach do Czarodziejow.

ODPOWIEDZ