Oflagowanie NON-PVP, kara za zgon, kamienie życia

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Strideo
Posty: 79
Rejestracja: 04 sie 2017 22:02

Oflagowanie NON-PVP, kara za zgon, kamienie życia

Post autor: Strideo »

Widze, ze zaczyna pojawiac sie coraz wiecej pomyslow, analiz, drog rozwiazania problemow a mniej przepychanek i prania brudow ze swojego podworka, wiec dorzuce swoje trzy grosze a nie chce zasmiecac juz i tak rozbudowanych tematow.
A co powiecie na taki luzny pomysl?
Nie jest to moze lek na cale zlo i droga do zbawienia swiata, ale kto wie. Moze cos sie spodoba, albo podsunie komus dalsze pomysly.
Zainteresowal mnie pomysl z oflagowaniem graczy. Ponizsze wartosci sa przykladowe i zalozylem dla uproszczenia, ze obecna kara 10% zostaje utrzymana i pozostale wartosci odnosza sie do tych procent.

1. Zakladajac postac lub juz na obecnej postaci ustawiamy flage non-pvp lub nie. Ustawienie flagi skutkuje jakims tam dodatkowym opisem przy ocenianiu typu "Osoba ta wydaje Ci sie, ze brzydzi sie przemoca poza ta nieunikniona" czy cos w ten desen

2. Ustawienie flagi non-pvp za pierwszym razem moze odbyc sie kiedykolwiek na jakimkolwiek poziomie.

3. Jesli ustawimy flage non-pvp przed poziomem np ktos bardzo doswiadczony, expiac jako non-pvp player powyzej tego poziomu a nastepnie chcac zmienic flage swojej postaci, tracimy exp powyzej granicy zero czyli np tej ktos bardzo doswiadczony z racji tego, ze exp na "pokojowej/neutralnej" postaci jest relatywnie "bezpieczniejszy" niz posiadajac wrogow w postaci innych postaci/stowarzyszen.

4. Jesli flaga non-pvp zostala ustawionu juz po przekroczeniu levelu ktos bardzo doswiadczony, ten poziom stanie sie poziomem zero do ktorego bedzie powrot po usunieciu flagi non-pvp

5. Kara za zgon pozostaje bez zmian czyli 10%

6. Wprowadzenie kamieni zycia, kamieni dusz jakkolwiek to nazwac. Juz tlumacze o co mi chodzi. Kamien zycia ma "zmagazynowane" tez 10% expa w kazdej chwili. Postac ginie a na lokacji zostaje po nim ten kamien zycia powiedzmy z czasokresem trwania 24h czasu RL lub do Apoki, no chyba, ze jest to bagno, wtedy czasokres dajmy na to 6min RL, pozniej sie zapada.

7. Jesli postac zginie i sama podniesie swoj utracony kamien zycia w ciagu tych 24h RL straci tylko 2.5% expa zamiast 10% lub proporcjonalnie do czasu podniesienia. Czyli podnoszac w ciagu 1h RL tracimy tylko 2.5%, ale podnoszac np w 23h RL trwania kamienia tracimy 9% itd. (zakres 2.5%-10% z czasem rozpadu 24h RL)

8. Jesli kamien zycia bedzie podniesiony przez czlonka druzyny lub inna postac (np wynajeta do pomocy etc.) i przekazany pechowcowi co padl straci tylko 5% expa zamiast 10% lub jak w punkcie powyzej propocjonalnie do czasu tylko, ze zakres bedzie sie zaczynal od 5% (zakres 5%-10% z czasem rozpadu 24h RL).

9. Jesli w PVP postac padnie, zwycieska druzyna podnosi kamien zycia i zabojca moze uzyc kamien zycia przegranego na sobie zyskujac 10% expa ofiary. Im silniejsza postac dopadniemy, osaczymy i zabijemy, kamien zycia w oczywisty sposob bedzie bardziej "naladowany" i da wiecej punktow. Zabojca moze jednak zamiast uzyc na sobie, zdecydowac, ze rozdzieli punkty na druzyne, wtedy zabojca dostanie 3% expa, pozostali towarzysze po 1.5%. Ofiara oczywiscie traci swoje 10%. Jak najbardziej mozna erpegowo "oddac" kamien zycia ofierze czym straci ona tylko 5% expa lub propocjonalnie do czasu rozpadu i wziac w zamian mithryle, uslugi, fanty (erpegowe pobicie z rabunkiem etc.). Decyzje o rozdzieleniu punktow mozna podjac za zabojce ktos z druzyny np zaraz po podniesieniu kamienia rozdzielic na druzyne. Jesli ktos postronny (obojetnie czy w druzynie agresorow czy przechodzien) podniesie jakis kamien zycia i uzyje go na sobie, a nie byl zabojca, otrzyma 5% expa kamienia.

10. Flaga non-pvp "chroni" kamien zycia. Kamien zycia postaci z flaga non-pvp moze zostac tylko uzyty przez te osobe. Agresorzy nie moga uzyc kamienia na sobie lub druzynie i zyskac punktow expa ofiary. Jesli taki kamien zostanie "zabrany" z lokacji przez agresorow lub osoby postronne, ofiara traci 5% pozostale zalozenia bez zmian, czyli jak sam podniesie to utrata 2.5%, jak ktos przekaze lub zabierze z lokacji i nie odda (i tak go nie moze uzyc) ofiara straci tylko 5%. Taka marchewka tez dla graczy non-pvp, ale nie pelna bezkarnosc, jesli beda sie stawiac lub cos. Zeby nie zrobic kolejnej patologi "nietykalnych" graczy non-pvp.

11. Podniesiony przez kogos kamien zycia pozostaje w ekwipunku z maks okresem trwania 24h RL obojetnie czy ktos jest online czy nie.

12. Zmiana flagi non-pvp lub jej usuniecie moze odbywac sie raz na np 50 dni online w grze danej postaci. Jesli chcemy dokonac zmiany czesciej, niech to kosztuje powiedzmy 10 mithryli. Zmian oflagowania mozna dokonac w medytowniach tak jak ustawia sie wagi cech.

13. Uzycie kamienia zycia przez agresorow lub osoby postronne na sobie lub druzynie skutkuje punktami expa tez propocjonalnie do czasu rozpadu.

14. Osoba bedaca czlonkiem stowa PVP nie moze miec flagi non-pvp, chyba, ze odejdzie ze stowa. Osoby ze stowow non-pvp moga miec tylko flage non-pvp. Osoby GP moga ustawic lub usunac flage non-pvp wedlug wczesniejszych zalozen (czasokres lub mithryle).

15. Punkt wyzej wniesie wymog zdecydowania w stowie czy chcemy byc PVP czy NON-PVP. Pierwsza zmiana flagi stowa jest gratis. Kazda nastepna moze nastapic po 3 miesiacach RL o poprzedniej zmiany i druga lub kazda nastepna zmiana kosztuje 100 mithryli. Zmiana flagi stowa wplywa na jego czlonkow. Czyli jesli stow zdecyduje sie na flage non-pvp to jego czlonkowie dostaja automatycznie taka flage i moment z jakim ta flaga zostanie ustawiona i poziom w jakich ich zastanie bedzie poziomem zero. Zmiana flagi stowa ma te same konsekwencje co zmiany flag dla osob GP, czyli usuniecie flagi non-pvp wymusza z automatu powrot do poziomu zero z momentu ustawienia flagi.

16. Kamien zycia do poziomu ktos doswiadczony nie daje nikomu postronnemu korzysci oprocz ofiary (ochrona slabszych). Zeby nie bylo bezkarnosci, jesli ofiara nie odzyska kamienia traci 5% expa (tylko do tego poziomu).


Co Wy na to gracze i Mistrzowie Gry? Ma to jakis sens i mozliwosci kodowe, czy raczej nierealne?

Tematu powrotu rasizmu i powrotu w strone dark fantasy z cukierkowej fantasy nie poruszam, gdyz poki co chcialem odniesc sie do flagowania non-pvp i kosztu zgonow.


P.S. Stowarzyszenie NON-PVP nie moze ustawic innego stowa jako wroga (nie biore pod uwage indywidualne postacie, gdyz to powinno byc mozliwe) chyba, ze zmieni swoja flage ze wszystkimi tego konsekwencjami i zasadami opisanymi wyzej. Jesli stow PVP ustawi jako wroga stow NON-PVP i wypowie im otwarcie wojne to konsekwencje beda takie jak atak zabojcow na osobe GP non-pvp. Jesli stow PVP nie wypowiedzialby otwarcie wojny stowarzyszeniu NON-PVP, ale cwaniacko po prostu scigal i zabijal jego czlonkow (np 3 fragi i zgloszenie szefa gildii non-pvp) to wtedy caly exp "skradziony" bedzie zabrany agresorom i po rozpatrzeniu przez MG lub z automatu lub cokolwiek innego sie wymysli "zwroci" exp ofiarom. Czasokres dla tych trzech fragow niech nie bedzie za dlugi i powiedzmy wyniesie 1 miesiac RL. Jesli fragi beda w wiekszej rozpietosci czasu to zakladamy z gory, ze to bylo kozaczenie ofiar etc. a nie cwaniakowanie gildii PVP.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Strideo
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Oflagowanie NON-PVP, kara za zgon, kamienie życia

Post autor: Tercoral »

Niepodoba mi sie. Wiecej problemow niz zyskow.
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 227
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Oflagowanie NON-PVP, kara za zgon, kamienie życia

Post autor: Airhil »

Tercoral słusznie już zauważył, że te pomysły to jednak więcej problemów niż zysków. Mnie w oczy rzuciły się przede wszystkim te rzeczy:

Powrót do poziomu zero jest mocno nieprzemyślany, zwłaszcza jeśli chodzi o gildie. Rozumiem to zabezpieczenie, ale co, jeśli zmieni się polityka i ktoś wypowie tej gildii wojnę? Musi wtedy nastąpić zmiana flagi, co będzie skutkowało utratą poziomu, a więc osłabieniem sił jednej ze stron. Taki Cech na przykład. Może zamiast poziomu zero, każdej zmianie towarzyszyłoby jakieś potrącenie po prostu, ale nie poziom(y), który się orało tyle czasu.
Sama flaga poza tym... nie daje nic poza „ta osoba brzydzi się przemocą” w konkretnym przypadku. Poza tym nie daje tak naprawdę nic.

Sprawa z kamieniem także nie wyglada lepiej. Zauważ, że przy śmierci opuszczasz drużynę, więc jak zginiesz przy kimś, kto nie jest zaprzyjaźniony z twoją gildią, to ci tego nie uzna za sprzymierzeńca. Sam kamień natomiast to taki fizyczny dowód, że eksp nie idzie w eter.
Strideo
Posty: 79
Rejestracja: 04 sie 2017 22:02

Re: Oflagowanie NON-PVP, kara za zgon, kamienie życia

Post autor: Strideo »

Jeśli chodzi o gildie non-pvp i wypowiedzenie wojny przez agresora pvp to nie nastepowalaby zmiana flagi w gildii pokojowej.


Pomysł po prostu urodził mi się w głowie czytając aktualne wątki o zmianach. Nie jestem specem od gier i mało w życiu grałem porównując pewnie do niektórych tutaj osób. Wydało mi się, że może nie zabierze to dużo wizogodzin a wprowadzi jakieś dodatkowe urozmaicenie do gry.
Prawda jest taka, że gra jest grywalna i osoby, które grają więcej bo nie mają innego zajęcia tylko Arka, lub expia z pracy czy robienia frytek czy co tam innego robią zawsze będą miały lepiej. Jak w życiu. Poświęcasz na coś czas a w konsekwencji stajesz się w danej dziedzinie bardziej oblatany.
Na PVP nie znam się jak gracze z pierwszej dziesiątki bilansu, ale nawet taki gracz jak ja, który więcej poerpeguje niż expi czy robi pvp dostrzega problem walki na Arkadii. Nikt nie oczekuje, że będziemy konkurować z grami z grafiką czy coś, ale nie może być patologii w stylu bouncing, muskanie się po plecach do usranej śmierci etc.
Rzuciłem luźny pomysł i w ogóle fajnie, że się ktoś wypowiedział.
Z tego co widzę MG i tak mają swoją wizję, ale kto wie, może dzięki tej wiosnie ludów i burzy mózgów urodzi się coś wartego zakodowania czy coś.
Na pewno się zgadzam z tym, że wiele zależy od graczy i wiem, że wiesz sterując swoją postacią Airhilu jak ja gram i na ile staram się erpegowac. Jeśli my gracze wykosimy dużo patologii która tworzymy my sami gracze, to klimat się poprawi i znużenie niektórych osób może minie.

Mam nadzieję, że to co wklepalem na szybko z komórki ma jakiś sens. Idę na obiad. Tym razem bez frytek i talwara :P

Pozdrawiam serdecznie
Strideo
Ethian
Posty: 112
Rejestracja: 13 sty 2017 12:14

Re: Oflagowanie NON-PVP, kara za zgon, kamienie życia

Post autor: Ethian »

A mnie się pomysł z oflagowaniem zupełnie nie podoba.
Na arkadii psotać sama może ustalić sobie relacje z innymi graczami/stowarzyszeniami, dzięki czemu nikt jej nie będzie rusząć. Nie potrzeba do tego kodowych flag - bo coś czuje, że zrodzi to jeszcze więcej patologii niż obecnie (zakładanie seciow non pvp i szpiegowanie expowisk/terenów wroga - będać 100% bezpiecznym). Jeśli natomiast postać, która nie chce się bawić w pk dołączy do jakiegoś stowarzyszenia, to musi się liczyć z polityką tego stowarzyszenia i dzięki temu te relacje jakoś żyją, jak i polityka samych stowarzyszeń. Inaczej to z czasem arkadia podzieli się na non-pvp i pvp, i będą to dwa zupełnie odrębne światy.

Pomysł z kamieniami życia mi się zupelnie nie podoba. Jakieś śmierci, kamienie życia, odzyskiwanie doświadczenia itp itd. Dzielenie się kamieniami, przyswajanie doświadczenia przez wroga itp. Zrodzi to jeszcze większą przepaść między graczami, bo nie dość że mój przeciwnik straci expa, to ja zyskam więcej expa. Ani to nie poprawi sytuacji z ryzykowaniem a wręcz jeszcze bardziej sprawi że wszyscy zaczną uciekać w dobrej.

Podsumowując (z mojej strony):
Oflagowywaniu - NIE
Kamenie życia - NIE

wybacz
Strideo
Posty: 79
Rejestracja: 04 sie 2017 22:02

Re: Oflagowanie NON-PVP, kara za zgon, kamienie życia

Post autor: Strideo »

@Ethian: Brachu, nie ma czego wybaczać. Forum to dyskusja, pomysły, analizy etc. Ja rzuciłem jakiś luźny pomysł co wpadł mi do głowy, Ty się wypowiedziałeś i pięknie. O to chyba w tym wszystkim chodzi.

Odnośnie flag pvp/non-pvp: Uważam, że i tak Arkadia jest podzielona mniej więcej taką oto linią. "Szpiegowanie" seciami? Było, jest i będzie. Tego nic nie zmieni. Chyba, że zabronimy posiadania seciów i będzie zasada jeden gracz - jedna postać, ale to jest i nie realne i chyba bez sensu. Poza tym grając seciem i tak posiadasz jakąś wiedzę, bo nikt mi nie powie, że chodzisz postacią sekondem tak jak swoim firstem kiedy pierwszy raz zawitałeś na MUD'a i odkrywałeś tereny :) Flaga miałaby tylko pomóc zaimplementować "bonusy" z systemem zdobywania expa w czasie pvp.

Kamienie życia, śmierci i inne takie: Chodziło mi o jakąś marchewkę dla pvp oprócz satysfakcji z obicia wroga i uczynienia go słabszym. Poza tym przegrany mając świadomość, że nie tylko stał się słabszy, przegrał, ale także przez to jego wróg stał się w jakimś procencie silniejszy, sprawniejszy. Może byłby to jakiś motywator. Nie wiem. Może :)
Strideo
ODPOWIEDZ