Strona 1 z 4

Garsc pomyslow drobnych

: 16 lip 2009 14:04
autor: Pulp
1. Koniecznosc potwierdzenia ataku w przypadku gdy znamy imie jest dosc bezsensowna. Mysle ze duzo lepszym rozwiazaniem byloby:
- koniecznosc potwierdzenia ataku gdy cel jest w naszej druzynie
- zamiana komunikatu "Ok." na "Atakujesz Czeslawa." zeby od razu bylo widac co sie dzieje nim jeszcze zadamy cios

2. Zmienić: opcje przyjmowanie +/-
na: opcje przyjmowanie od nikogo/druzyny/wszystkich

3. Dodac opcje ping +/-
Gdy wlaczona, arkadia zerwie linka w przypadku nieaktywnosci 3-minutowej lub dluzszej. Zeby postac nie stala na trakcie pol godziny czekajac na zgona, gdy komuś umrze łącze a arka tego nie zauwazy.

Re: Garsc pomyslow drobnych

: 16 lip 2009 15:27
autor: Eve
Pulp pisze:1. Koniecznosc potwierdzenia ataku w przypadku gdy znamy imie jest dosc bezsensowna. Mysle ze duzo lepszym rozwiazaniem byloby:
- koniecznosc potwierdzenia ataku gdy cel jest w naszej druzynie
.
Jestem za, tylko jesli dajesz "zabij lysego ogra" a tym lysym ogrem jest Twój Czesiek?

Zabij lysego ogra
Atakujesz Czeslawa.


edit:
Oczywiście Czesiu nie jest z Toba w drużynie tylko stoi sobie obok.

Re: Garsc pomyslow drobnych

: 16 lip 2009 16:19
autor: Pulp
Sama sobie odpowiedzialas. Poprawiony komunikat pozwoli od razu zauwazyc pomylke. Obecne zabezpieczenie jest w 90% przypadkow tylko irytujacym pytaniem czy na pewno zaatakowac wlasciwa osobe, przez co wiekszosc osob z gory atakuje 2 razy ignarujac ten badziew.

Re: Garsc pomyslow drobnych

: 16 lip 2009 16:58
autor: Eve
A, dobrze. W ten sposób.

Re: Garsc pomyslow drobnych

: 16 lip 2009 20:59
autor: Rafgart
Pulp pisze:1. Koniecznosc potwierdzenia ataku w przypadku gdy znamy imie jest dosc bezsensowna. Mysle ze duzo lepszym rozwiazaniem byloby:
- koniecznosc potwierdzenia ataku gdy cel jest w naszej druzynie
- zamiana komunikatu "Ok." na "Atakujesz Czeslawa." zeby od razu bylo widac co sie dzieje nim jeszcze zadamy cios

2. Zmienić: opcje przyjmowanie +/-
na: opcje przyjmowanie od nikogo/druzyny/wszystkich

3. Dodac opcje ping +/-
Gdy wlaczona, arkadia zerwie linka w przypadku nieaktywnosci 3-minutowej lub dluzszej. Zeby postac nie stala na trakcie pol godziny czekajac na zgona, gdy komuś umrze łącze a arka tego nie zauwazy.
1. Masz racje co do bezsensownosci. Wymog potwierdzenia do ataku na:
- czlonka druzyny
- absolutnego nooba (choc tu jest obawa, ze gracza potraktuja to tak, ze osobe, ktora sie atakuje bez potwierdzenia juz mozna bez ograniczen zabijac)
- czlonka gildii (najpierw jednak chcialbym, zeby wszyscy czlonkowie gildii zawsze znali swoje imiona, choc tu jest problem ukrytych czlonkow i roznych snobow, co lecza kompleksy nie przedstawiajac sie; nie chce wprowadzania na sile kolejnej opcji)
2. To juz chyba postulowane od dawna i dosc jasne.
3. Calkowicie niegrywalne i bez sensu. Mozemy po prostu skrocic czas, po ktorym postac jest wywalana z gry za idla, ale to bylaby tragedia dla idlerow.

Re: Garsc pomyslow drobnych

: 16 lip 2009 22:57
autor: Pulp
Rafgart pisze:3. Calkowicie niegrywalne i bez sensu. Mozemy po prostu skrocic czas, po ktorym postac jest wywalana z gry za idla, ale to bylaby tragedia dla idlerow.
Sens: unikniecie zgonow w sytuacji gdy padnie lacze, ale postac zostanie w swiecie, czesto bardzo dlugi czas, czekajac bezbronna na wroga.

Hmm.. Gdzie widzisz jakąś niegrywalność?

Jezeli mam dobre lacze lub chce poidlowac pod tablica to daje 'opcje ping -' i nic sie nie zmienia w stosunku do stanu obecnego.
Ale jesli mam zamiar GRAĆ, to postac raczej nigdy nie osiaga 3 minut idla wiec chetnie wlaczylbym sobie takie zabezpieczenie. A nawet gdybym po prostu sie zagapil na 3 minuty, to postac nie zostalaby wylogowana(co byloby dosc klopotliwe), tylko "tracila kontakt z rzeczywistoscia" dokladnie tak, jak wtedy gdy sam zerwe połączenie, czyli reconnect i nic wielkiego sie nie stało.

Re: Garsc pomyslow drobnych

: 16 lip 2009 23:08
autor: Rafgart
Prowadzacy cie ciagnie dlugim traktem, zagapiasz sie na 3 minuty, wywala cie na jakies losowej lokacji, ty nie wiesz gdzie, prowadzacy tez...
Piszesz list/podanie, za dlugo sie zastanawiasz...
Czekasz na statek, wywala cie, akurat wtedy statek przyplywa i go nie zauwazasz...
I tak dalej.

Gracz nie moze nie miec kontroli nad czyms tak podstawowym. Efektem by bylo, ze albo nikt by nie mial tego wlaczonego, albo wszystkich by to irytowalo/mielibysmy przepelnienie lokacji ze statuami.

Re: Garsc pomyslow drobnych

: 17 lip 2009 01:34
autor: Pulp
Rafgart pisze:Prowadzacy cie ciagnie dlugim traktem, zagapiasz sie na 3 minuty, wywala cie na jakies losowej lokacji, ty nie wiesz gdzie, prowadzacy tez...
Wiem gdzie, bo widze na kliencie gdzie sie urwał film. Kazdy szanujacy sie prowadzacy tez zobaczy, bo ma kolorek na "traci kontak z rzeczywistoscia", bo przeciez to sie zdarza nierzadko. Ale przede wszystkim nie każdy musi mieć to włączone! To ma byc opcja właśnie dla tego prowadzacego, ktorego nikt nie wyciagnie jak mu padnie łącze, albo dla osob ktore duzo graja solo.
Piszesz list/podanie, za dlugo sie zastanawiasz...
Do pisania listu mozna wylaczyc opcje, tak jak wylacza sie aliasy zeby nie zabijac powazaniem. Malo tego, mozna to zakodowac inteligentnie - tak ze zamo sie wylaczy/nie zerwie w czasie pisania poematow.
Czekasz na statek, wywala cie, akurat wtedy statek przyplywa i go nie zauwazasz...
Jeżeli nie zauwazyłem komunikatu w stylu "Zbyt dluga nieaktywnosc - zamykam sesje." i ze polaczenie zostalo zerwane to i statku bym nie zauwazyl. Czyli nie patrze na muda. Czyli lepiej dla mnie zeby przenioslo mi postac do lokacji ze statuami. Jeżeli ktoś pobiegł w pośpiechy gasić pożar albo usnął czekając na statek to również lepiej żeby zerwało.
I tak dalej.

Gracz nie moze nie miec kontroli nad czyms tak podstawowym. Efektem by bylo, ze albo nikt by nie mial tego wlaczonego, albo wszystkich by to irytowalo/mielibysmy przepelnienie lokacji ze statuami.
Jeżeli wychodzić z założenia, że czego by nie dać graczowi, to sie tym zabije :mrgreen: , to sądze, że o wiele większą krzywde można sobie zrobić opcją 'uciekaj przy', która na domyślnych ustawieniach jest dość zabójcza.

Re: Garsc pomyslow drobnych

: 17 lip 2009 08:37
autor: Eve
Rafgart napisał(a):
Prowadzacy cie ciagnie dlugim traktem, zagapiasz sie na 3 minuty, wywala cie na jakies losowej lokacji, ty nie wiesz gdzie, prowadzacy tez...
Wiem gdzie, bo widze na kliencie gdzie sie urwał film. Kazdy szanujacy sie prowadzacy tez zobaczy, bo ma kolorek na "traci kontak z rzeczywistoscia", bo przeciez to sie zdarza nierzadko. Ale przede wszystkim nie każdy musi mieć to włączone! To ma byc opcja właśnie dla tego prowadzacego, ktorego nikt nie wyciagnie jak mu padnie łącze, albo dla osob ktore duzo graja solo.
Zakładając, że każdy jest szanujący się i ma takioe skrypty/klienta.
A jestem przekonana, że nie (np. ja nie mam, ale co tam;) ).

I swoją drogą piszecie o dwóch sprawach.
Pulp o "zerwaniu linka" czyli mozna "odnowić kontakt z rzeczywistością" w tym samym punkcie itp.
Rafgart o wylogowaniu. Wtedy to by było zupełnie bez sensu.
Swoją drogą bez opcji, że się chce mieć coś takiego włączonego też sie to mija z celem przez własnie wyżej wymienione rzeczy typu ide za prowadzacym i 3 min nie klepie "i" ;).

Pytanie tylko czy 1) to coś trudnego do zrobienia, bo ja nie wiem jak to wygląda i 2) czy warto teraz zaczynać kolejną sprawę skoro zdecydowana większość jest za załataniem starego, żeby było na czym siać :mrgreen: .

Re: Garsc pomyslow drobnych

: 17 lip 2009 10:01
autor: Ovidus
Wg mnie to Pulpowi raczej chodzi o to o czym wlasnie Rafgart pisze. Wylogowanie z systemu Arkadii przez brak pinga. Czyli jedna i ta sama sprawa.

Ale moge sie mylic...
Pozdrawiam.