Exp dla zawodów niebojowych - pomysły

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Astida
Posty: 44
Rejestracja: 26 lut 2017 15:09

Re: Exp dla zawodów niebojowych - pomysły

Post autor: Astida » 29 kwie 2018 19:52

Wracając do tematu expa, może dobrym pomysłem by było zachęcić drużyny do posiadania niebojowych etatów w swojej drużynie.

Czyli drużyna z kupcem zdobywa nieznacznie więcej pieniążków z pokonanego przeciwnika, z myśliwy szybciej regeneruje hp a z odkrywca szybciej odnawia się zmęczenie.

Oczywiście im wyższy staż w zawodzie to bonus większy.

Nie mówię tutaj o ogromnych wartościach ale o nieznacznym wpływie na walkę w party.

Rpgowo też da się to wytłumaczyć.

Można przedyskutować taki pomysł?

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Exp dla zawodów niebojowych - pomysły

Post autor: Tercoral » 30 kwie 2018 09:32

Można. Takie "aury" byly by calkiem fajne ... Pod warunkiem z zrzeraja mane.
Tęczowe serce... :oops:

Owen
Posty: 4
Rejestracja: 24 paź 2017 16:23

Re: Exp dla zawodów niebojowych - pomysły

Post autor: Owen » 30 kwie 2018 12:41

Moja propozycja to taki luźny pomysł wrzucenie kilku randomowo losowanych, powtarzalnych eventów/questów odpalających się gdzieś w świecie które dały by możliwość zdobywania expa, oraz zarabiania gotówki bez walki jako forma nagrody za pomoc. Nie wpływamy tutaj w żaden sposób na obecny system a dajemy pewną alternatywę chyba niewielkim nakładem pracy.

Dla przykładu, okoliczny władca wszem i wobec ogłasza że jego najstarsza córka, księżniczka Pryszczylla zaręczyła się z księciem pochodzącym z sąsiedniego kraju. W związku z zaślubinami młodej księżniczki, trzeba dostarczyć ogromną masę listów z zaproszeniami na przyszłe zaślubiny w prawie każde miejsce na śmiecie (wszyscy co lubią nosić paczki), kolejna sprawa to kuchnie pałacowe które już planują menu i mają potrzebę zakupienia ogromnych ilości jedzenia, różnych odmian mięs, ryb i innych przysmaków (tu się realizują myśliwi, wędkarze i podróżnicy dostarczający egzotyczne specjały z karczm np. w Val'Kyre, Baccali, Tilei itp.). Kolejna potrzeba to skup wszelakich kwiatów niezbędnych do stworzenia dekoracji i przyozdobienia imprezy (realizują się tutaj wszyscy zielarze). Wszystko musi być dostarczone w odpowiednich ilościach, przed konkretną datą.

Awatar użytkownika
Artak
Posty: 246
Rejestracja: 15 kwie 2015 16:40
Kontakt:

Re: Exp dla zawodów niebojowych - pomysły

Post autor: Artak » 30 kwie 2018 23:04

Owen pisze:Moja propozycja to taki luźny pomysł wrzucenie kilku randomowo losowanych, powtarzalnych eventów/questów odpalających się gdzieś w świecie które dały by możliwość zdobywania expa, oraz zarabiania gotówki bez walki jako forma nagrody za pomoc. Nie wpływamy tutaj w żaden sposób na obecny system a dajemy pewną alternatywę chyba niewielkim nakładem pracy.

Dla przykładu, okoliczny władca wszem i wobec ogłasza że jego najstarsza córka, księżniczka Pryszczylla zaręczyła się z księciem pochodzącym z sąsiedniego kraju. W związku z zaślubinami młodej księżniczki, trzeba dostarczyć ogromną masę listów z zaproszeniami na przyszłe zaślubiny w prawie każde miejsce na śmiecie (wszyscy co lubią nosić paczki), kolejna sprawa to kuchnie pałacowe które już planują menu i mają potrzebę zakupienia ogromnych ilości jedzenia, różnych odmian mięs, ryb i innych przysmaków (tu się realizują myśliwi, wędkarze i podróżnicy dostarczający egzotyczne specjały z karczm np. w Val'Kyre, Baccali, Tilei itp.). Kolejna potrzeba to skup wszelakich kwiatów niezbędnych do stworzenia dekoracji i przyozdobienia imprezy (realizują się tutaj wszyscy zielarze). Wszystko musi być dostarczone w odpowiednich ilościach, przed konkretną datą.
Super, tylko ile taki "władca" ma takich córek? :) Bo jak raz na apokalipse wydaje córkę za mąż to ... rpgowo dziwne się robi :)
Ale ogólnie pomysł fajny (jak większość na forum, których i tak nie ma kto zakodować :D)

Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 226
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Exp dla zawodów niebojowych - pomysły

Post autor: Airhil » 05 maja 2018 14:23

Artak pisze:
Owen pisze:Moja propozycja to taki luźny pomysł wrzucenie kilku randomowo losowanych, powtarzalnych eventów/questów odpalających się gdzieś w świecie które dały by możliwość zdobywania expa, oraz zarabiania gotówki bez walki jako forma nagrody za pomoc. Nie wpływamy tutaj w żaden sposób na obecny system a dajemy pewną alternatywę chyba niewielkim nakładem pracy.

Dla przykładu, okoliczny władca wszem i wobec ogłasza że jego najstarsza córka, księżniczka Pryszczylla zaręczyła się z księciem pochodzącym z sąsiedniego kraju. W związku z zaślubinami młodej księżniczki, trzeba dostarczyć ogromną masę listów z zaproszeniami na przyszłe zaślubiny w prawie każde miejsce na śmiecie (wszyscy co lubią nosić paczki), kolejna sprawa to kuchnie pałacowe które już planują menu i mają potrzebę zakupienia ogromnych ilości jedzenia, różnych odmian mięs, ryb i innych przysmaków (tu się realizują myśliwi, wędkarze i podróżnicy dostarczający egzotyczne specjały z karczm np. w Val'Kyre, Baccali, Tilei itp.). Kolejna potrzeba to skup wszelakich kwiatów niezbędnych do stworzenia dekoracji i przyozdobienia imprezy (realizują się tutaj wszyscy zielarze). Wszystko musi być dostarczone w odpowiednich ilościach, przed konkretną datą.
Super, tylko ile taki "władca" ma takich córek? :) Bo jak raz na apokalipse wydaje córkę za mąż to ... rpgowo dziwne się robi :)
Ale ogólnie pomysł fajny (jak większość na forum, których i tak nie ma kto zakodować :D)
A jak się raz na jakiś czas pokonuje wielkiego władcę ciemności czy odczarowuje/zabija strzygę to jest już całkiem zgodne z RPG, prawda? ;)
Miau.

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Exp dla zawodów niebojowych - pomysły

Post autor: Werbat » 07 maja 2018 13:44

Oj no, może typ ma wadę genetyczną, ale jest nadzwyczajnie jurny, więc mu się co 9 miesięcy strzygi rodzą. Albo częściej, jak ma dużo bab do rodzenia. Nie wiem, z czego problemy robisz.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Owen
Posty: 4
Rejestracja: 24 paź 2017 16:23

Re: Exp dla zawodów niebojowych - pomysły

Post autor: Owen » 13 maja 2018 06:47

Chodzi mi raczej o zasadę, a event z zaślubinami to przykład, może być także organizowany np. turniej rycerski (dostarczamy oręż i zbroje dla kupców chcących zarobić na turnieju, rudy metali i kamienie szlachetne dla kowali i płatnerzy, zioła lecznicze dla medyka, paszę dla koni dla stajennych, drewno do zbudowania szrank itp.), święto danego boga w bogatej świątyni (np. Farnanga w Novigradzie), narodziny królewskiego syna i następcy tronu, rozbudowa murów miejskich w jednym z wielkich miast (dostarczanie kamieni, drewna, siekier, itp.).

Zawsze można by zdobyć exp za robienie takich eventów bez walki, legendy na tym nie wyorasz a da pewną alternatywę i wszystkich którzy z jakiegoś powodu nie chcą bić mobów.

W sumie to miłe było by też spotkać takie eventy pełne walki jak np:
- towarzystwo kartograficzne organizuje wyprawę na jakieś odlegle zadupie (np. błąkanie się po pustyni w poszukiwaniu zaginionych starożytnych ruin których jak się okaże strzeże starożytna klątwa i kilka porządnych stron bestiariusza ze szczególnym uwzględnieniem mumii, szkieletów, upiorów itp.).

albo rvr w stylu

- krasnoludy chaosu budują na dalekich pustkowiach demoniczne działo, mutanci mogą im pomóc dostarczając kolejne dusze i ciała niezbędne do zaklęcia broni (mutanci dostarczają ciała, każdy przeciwny chaosowi może pokonać chaośniczych inżynierów i przeszkodzić w planie niszcząc działo (tym trudniej zniszczyć im więcej ciał dostarczono - coś jak stara obrona gildii np u mutantów im więcej płomieni się rozpaliło tym lepsza była straż), gdy uda się działo zbudować krasnoludy chaosu wraz z nim ruszają do ataku na kislewickie forty, krasnoludzkie Imperium itp. Ot taki substytut zdobywania gildii, dałby pretekst do klepania się na pvp.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Exp dla zawodów niebojowych - pomysły

Post autor: Tercoral » 13 maja 2018 09:04

ja mysle ze jak ktos zorganizuje taki prawdziwy bal dla ksiezniczki to zasluguje na legende
Tęczowe serce... :oops:

Intia
Posty: 12
Rejestracja: 07 lut 2016 23:45

Re: Exp dla zawodów niebojowych - pomysły

Post autor: Intia » 10 cze 2018 12:37

A wypowiem się, bo WIEM.

Mam trochę doświadczenia grania zarówno odkrywcą jak i kupcem, do kompletu brakuje mi tylko myśliwego (acz odniosłam wrażenie, że w stosunku do wymienionych całkiem nieźle radzi sobie bojowo). Przeczytawszy cały wątek, naszło mnie kilka myśli, którymi postanowiłam się podzielić.

Długo ubolewałam nad tym, że jako postać niebojowa muszę rozwijać intelekt poprzez walkę. W moich oczach to nieerpegowy paradoks (zwłaszcza, gdy chcemy użyć 'gzprotest' gwałtownie sprzeciwiając się rozlewowi krwi - tu szczególne pozdrowienia dla Wtajemniczonych Odkrywców). Czas jednak i różne próby pokazały, że poza tą małą niedorzecznością nie ma nad czym ubolewać.

Płakanie nad tym, że trudno jest zdobyć doświadczenie postacią niebojową uważam za wyolbrzymioną bzdurę. Odkrywcą, a przede wszystkim kupcem naprawdę fajnie expi się solo, moim skromnym zdaniem dużo lepiej, niż zawodami bojowymi, które zdążyłam przetestować (tu kolejne pozdrowienia dla Pewnego Kupca, który pomógł mi to zrozumieć :) ). Inna sprawa, że są niemalże bezużyteczne w drużynie, ale chyba nie próbujemy dążyć do tego, żeby mentaliści dorównywali siłą bojowym zawodom?

Problemem może być jedynie to, że niektórzy (w tym ja) po prostu nie lubią samotnie orać gobliny, a znaleźć kogoś chętnego do drużyny jest ciężej, niż w przypadku, gdy ma się do zaoferowania szereg umiejętności drużynowych (dla przeciwwagi tutaj muszę wspomnieć, że dobre mentale super sprawdzają się przy rozkazach, co jest małym plusem w tej tragicznej sytuacji ;) ). To sprawia, że granie niebojówką w gildii staje się trudne, czasem nawet przykre, ale wybór i zawodu, i stowarzyszenia jest świadomy, powinno się po prostu brać to pod uwagę. Niestety Arkadia opiera się na walce i żaden dodatkowy system expienia tego nie zmieni. Ale... fajnie jest przecież być w tej mniejszości i współtworzyć niewielki światek elitarnej inteligencji? :)


Pokrótce o "ożywianiu zawodu odkrywcy": Owszem, odkrywca jest odkrywcą z nazwy, ale z powodzeniem można odgrywać zapalonego obieżyświata i zamiast tworzyć nowe lokacje, po prostu odkrywać te, które już są.

Awatar użytkownika
Agis
Posty: 64
Rejestracja: 05 kwie 2016 12:38
Lokalizacja: Nuln

Re: Exp dla zawodów niebojowych - pomysły

Post autor: Agis » 18 cze 2018 08:46

Zastanówmy się w takim razie czego chcemy od Arki.
Czy expa i bicia mobków drużynowo czy expa solo.

Bo nie raz był poruszany temat typu : 'dajcie expa dla drużyny bo nie ma bla bla bla'. Gdy niektórze miejsca do polowań zostały zmienione to teraz płacz o zawody nie bojowe. Bo ciężko wyexpić - przypominam ,że ŻADEN zawód nie jest narzucany z góry, tym bardziej rozstaw cech.
Nikt nie każde wybierać zawodu nie bojowego gdzie pakujesz w mentale. Jak znam osoby grające z reguły przekładają wagę RPGa nad poziomy postaci wybierając te zawody.

Tak więc nie widzę sensu płaczu o zmienianie czegokolwiek w expie dla GP'ków czy zawodów 'nie'bojowych. :)

Zresztą jak widzicie tego zwiększonego czy poprawionego expa dla GP/zawodów nie bojowych? Wyexpisz się, dołączysz do gildii bojowej i zmienisz zawód na bojowy . Przeciez to kompletnie bez sensu.

PS. Wywoła to wielka wrzawe, ale nawet jestem za tym by GP miało max. 50% um a nawet i mniej. Zachęciło by to ludzi by dołączać do gildii. Wyboru nie ma małego.
"Odważny umiera raz, a tchórz ginie tysiące razy."

ODPOWIEDZ