Czyli podsumowujac. Fajnie by było gdyby:
1. byla wieksza kontrola bram w miastach (posiadajacych bramy - nie dotyczy wiosek i miasteczek ze swobodnym wejsciem) - okazjonalna albo tez np zwiazana z kalendarzem? Dniem tygodnia? Patrole npcow zwiazanych z glownymi wyznaniowkami:
- Dzien Swiateczny Festag, Dzien Sigmara po miastach roiloby sie od fanatykow Sigmara, Lowcow Czarownic
- Geheimnisnacht, Hexentag to samo co wyzej + jacys kaplani Morra
-Mitterfruhl, Sonnstill, Mittherbst - Thaal + sigmaryci + Dawna Wiara
- Monstille - Thaal, sigmaryci + ulrykowcy
- 33. Pflugzeit, 33. Vorgeheim 33. Brauzeit 33. Vorhexen na terenach krasnoludzkich swieta zwiazane z Grugnim
- Bretonczycy cos tam tez maja ale nie pamietam w tej chwili i nie mam jak poszukac.
Rzeczy do dodania/poprawy w tym temacie: okolicznościowa zmiana bram, nowe npce + eventy swiateczne i zwiazane z kalendarzem.
2. Geheimnisnacht, Hexentag wieksza aktywnosc chaosu i spadek odpornosci na spaczen ze wzgledu na rownoczesne pelnie ksiezycow.
Rzeczy do dodania/poprawy w tym temacie: dododanie Morrslieba, nowe npce + eventy swiateczne zwiazane z chaosem
Wprowadzenie tych dwoch zmian daje nam: wieksza zabawe w zdobywanie/obrone miast bo z jednej strony silniejszy wplyw chaosu, z drugiej lepiej bronione miasta i utrudniony dostep.
3. To co proponowala Astida - wlaczenie wiedzy o chaosie do "codziennego zycia".
Jeżeli posiadamy odpowiedni poziom wiedzy o chaosie dostajemy wyraźny komunikat o tym że wyczuwalny jest wpływ chaosu na twoje ciało, brak wiedzy = enigmatyczny komunikat.
4. Jakies kary za dotkniecie "gola" reka szczegolnie poteznego artefaktu zwiazanego z chaosem - typu spaczone magiki? Koniecznosc ciezkich rekawic. Cos typu szansy zmutowania o jeden poziom - jednorazowe, zeby nie bylo naduzywane z ograniczeniem ze postac sama musi przedmiot "wziac" nie mozna go jej "podlozyc" do ekwipunku ani podac po dobroci.
5. Permanentne obnizenie odpornosci na spaczen za znajomosc mrocznej mowy.
6.
WH nie byl swiatem jak i sredniowiecze przyjaznym osobom z wrodzonymi wadami.
Zdecydowanie nie byl, ale byl tez swiatem podobnie jak Średniowiecze pelnym ludzikow z "wadami" bez zebow, z bliznami po chorobach, pokrzywionych konczynach, garbach. Zwlaszcza w klasach nizszych. Umiarkowanie piekni i bogaci to byly niskie procenty spoleczenstwa. Tutaj wiec fajnie by bylo zeby nastapila zmiana w "mentalnosci" graczy i zaprzestanie wykorzystywania wiedzy gracza o tym, ze "zaczerwienione oczy, czy niezdrowy, blady kolor skory" to jest MUTACJA!"
Rownie dobrze to moze byc katar. Nieufnosc jak najbardziej wskazana, zwlaszcza ze strony "dobrych" ale bez kategorycznych akcji.