Spaczeń

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Ysar
Posty: 147
Rejestracja: 14 lis 2016 08:29

Re: Spaczeń

Post autor: Ysar » 30 paź 2017 20:36

Airhilu
Za znajomość Mrocznej Mowy - drastyczne obcięcie odporności oraz nieintencjonalne (niezależne od woli gracza) posługiwanie się Mroczną Mową podczas Geheimnisnacht i podczas nowiu Mannslieba.
Nie pisze o tym, ze za znajomość nie jest mutacja tylko stale obcięcie odporności (Wpisz sobie na mudzie odporności, będziesz wiedział o czym mowa.) + przykra konieczność mówienia w Mrocznej Mowie podczas jakiś 40 lub 20 minut (zależy czy byłby to cały dzien i noc, czy tylko noc), raz na arkowy rok, bardzo konkretnego dnia. W propozycji dodałam też nowie, jednak nie są one koniecznie. Sama Noc Tajemnicy styknie, zwłaszcza gdy byłaby połączona ze zjawiskami w stylu Ishtarowego gonu. Jedyna rzecz Airhilu nad jaką "płaczę" to patologie, pomiędzy którymi jedzenie spacznia to wierzchołek góry i szukam złotego środka bez personalnych wyjazdów oraz zaczynania jęków jak to ktoś ma dobrze. Doskonale wiem jak dobrze i jak źle ma dobra strona, wiem też jak źle/dobrze ma druga strona. I naprawdę odechciało mi się już tłumaczenie z polskiego na nasze tego co napisałam, ale raz jeszcze powtórzę, bo każdy zamiast przeczytać: OBNIŻENIE ODPORNOŚCI A CO ZA TYM IDZIE SZYBSZE MUTOWANIE W SZCZEGÓLNYCH OKOLICZNOŚCIACH widzi AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA DOSTANE MUTACJE OD ZARAZ AAAAAAAAAA. Padła propozycja, nikt jej nawet nie przeczytał albo przeczytał to co powyżej. Dyskutować merytorycznie nikt nie chce, wiec projekcik prędzej czy później napiszę, wyśle, pojawi się to będzie, nie pojawi się to nie będzie.

Ktoś napisał, że zakony biły za chorobliwie bladą skorę, czy czerwone oczy. Ciekawe dlaczego? Bo to wygląda jak choroba, nie jak mutacja. O mutacji można mówić gdy jest zaawansowana.

Z pomysłem Constantina, żeby dostawać mutacje na dzień dobry za dotknięcie spacznia się nie zgadzam. Może to dotyczyć jedynie POTĘŻNYCH artefaktów, ale nie byle czego. Ale to też już pisałam... Otulanie się plaszczem porządne w burzach, chusty, minimalizacja styczności z pyłem mogłby np odporność na spaczeń podnosić albo zatrzymywać jego spadek. Można tutaj tak wiele podyskutować. Ale nie. Każdy widzi tylko bonusy o ktorych NIKT nawet słowem nie wspomniał.
I EOT, bo tak wyglądajaca dyskusja nie jest warta niczego.

Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 225
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Spaczeń

Post autor: Airhil » 30 paź 2017 21:02

No dobrze, ale jak to połączysz z drugą domeną? Bo jednak kalendarz imperialny obowiązuje tylko w Starym Świecie, czyli można by to spokojnie obejść spędzając te 20 czy 40 minut w Ishtar i minąć się z wszelkimi konsekwencjami.

Podoba mi się pomysł ze zwiększonym działaniem, siłą Chaosu w tych dniach (czy nocach, whatever) i obniżaniem odporności czy większym ryzykiem mutacji. Ale mówienie w losowych momentach w mrocznej mowie... Może w obecności mutanta, na Ziemiach Czaszki, Pustkowiach, w pobliżu spaczenia... cokolwiek, co miałoby sens to wywołać, mieć wpływ na naszą postać na tyle silny, że faktycznie miałoby to sens. Spójrz na to tak - jestem w Tilei od rana, popijam kawę, i nagle zamiast po elficku zaczynam świergolić w Mrocznej Mowie.

Zakon mógł spokojnie palić za takie rzeczy. Czemu nie? Są w jakiś sposób autorytetem w walce z Chaosem, prawda? I są jakby nie patrzeć inkwizycją tego świata. Możemy na to spojrzeć jak na polowanie na czarownice - wystarczyło podejrzenie, niechęć, przekupienie i kończyło się na stosie czy torturach. W ten sam sposób - prowadzeni WIEDZĄ i doświadczeniem zakonnicy mogą pod byle pretekstem kogoś zabić.

I nie mów, że merytorycznej dyskusji nie ma. Patrzymy na to jednak nieco szerzej biorąc pod uwagę i inne rzeczy z tym związane lub skutki, jakie by to mogło za sobą ponieść, niż tylko ścisłe "język i wiedza związane z Chaosem są be, więc powinny mieć be konsekwencje".

A randomowe mówienie w Mrocznej można naprawdę łatwo i prosto wytłumaczyć, nie ponosząc za to większych (żadnych) konsekwencji.
Miau.

Awatar użytkownika
Ysar
Posty: 147
Rejestracja: 14 lis 2016 08:29

Re: Spaczeń

Post autor: Ysar » 30 paź 2017 21:29

O i teraz to wygląda jak dyskusja ;)
Zatem:
W drugiej domenie to nie obowiązuje chyba, że masz przy sobie spaczeń (czy to czysty czy to item).
Może w obecności mutanta, na Ziemiach Czaszki, Pustkowiach, w pobliżu spaczenia... cokolwiek, co miałoby sens to wywołać, mieć wpływ na naszą postać na tyle silny, że faktycznie miałoby to sens.
Dokładnie o to chodzi - w momencie kiedy coś ma wpływ na postać, nie samo z siebie - może być w obecności muta, ZC, Pustkach, spacznia, miejscu kultu itp. W przypadku Nocy Tajemnic wpływ na Twoją postać ma Morrslieb (stąd w ogóle propozycja) - chaotyczny księżyc będący w pełni równocześnie z pełnią Mannslieba - to taka bardzo wyjątkowa noc. Drugą wyjątkową nocą gdy oba księżyce są w pełni jest Hexensnacht - wtedy jednak silniejszą moc mają nieumarli. Ale, można to zrobić też tak - jeśli jesteś "pod dachem" to nie wpływu, jeśli jesteś na trakcie czyli pod "światłem" księżyca to wpływ już jest.

I Zakon może palić jeśli tylko zechce, w każdej chwili, w końcu to jakby fanatycy walczący z chaosem i jego przejawami - mową, myślą i uczynkiem ;)

Bargian
Posty: 49
Rejestracja: 11 lis 2015 00:02

Re: Spaczeń

Post autor: Bargian » 30 paź 2017 23:42

Pamietam z literatury to osoby uprawiajace czarna magie, majace konakt z chaosem dostawaly znamiona chaosu, po tym sie poznawalo, nie po mutacjach bo to juz zaawansowana sprawa. Szczerze mowiac nie pamietam jak te znamiona wygladaly, ale mozna je bylo bez problemu ukryc pod ubraniem.

Co do wplywu ksiezyca...
kultysci zbierali sie, robili swoje rytualy itp ale w normalnych warunkach na normalnych ludzi nie wplywal za bardzo, moze w poblizu wezlow mocy... no jak te 'kamienie' ktore kierunkowaly wiatry magi sie nazywaly?

Jezeli chcesz podciagnac znajomosc mrocznej mowy pod wplyw ksiezyca, to ja prosze o to, aby w czasie swiat ku czci Grungniego ("glowny" Bog krasnoludzkiego panteonu) wszyscy ktorzy znaja khazalid i sa pod ziemia niech mowia w khazalidzie, dla mutantow bonus - lada broda na czas trwania swieta!
Arka to gra mmo, nie wszystko mozna a tym bardziej nie powinno sie wymagac od kodu. Szczegolnie ze tak na dobra sprawe te dni i miesiace leca tak szybko ze czasem nie wiadomo kiedy zima minela i juz kolejna przyszla. Ciezko by bylo co chwile 'czas' wpisywac i sprawdzac kiedy to mam sie chowac bo znam mroczna mowe.

Jezeli chcecie zwiekszyc wplyw spaczenia - ok, czemu nie. Ale pod warunkiem ze nie bedzie szansy na przypadkowa interakcje dla osob trzecich.

Awatar użytkownika
Adventicus
Posty: 178
Rejestracja: 17 sty 2017 23:00

Re: Spaczeń

Post autor: Adventicus » 31 paź 2017 00:09

Ja się jedynie zapytam Kto wam to wszystko zakoduje? Pomysły ładne piękne itd, ale ile z tego jest możliwe biorąc pod rozwage kod arki :D

Awatar użytkownika
Ysar
Posty: 147
Rejestracja: 14 lis 2016 08:29

Re: Spaczeń

Post autor: Ysar » 31 paź 2017 00:41

Arka to gra mmo, nie wszystko mozna a tym bardziej nie powinno sie wymagac od kodu. Szczegolnie ze tak na dobra sprawe te dni i miesiace leca tak szybko ze czasem nie wiadomo kiedy zima minela i juz kolejna przyszla. Ciezko by bylo co chwile 'czas' wpisywac i sprawdzac kiedy to mam sie chowac bo znam mroczna mowe.
Ja się nauczyłam sprawdzać czas na mudzie, oglądać niebo - konsekwentnie, grać według kalendarza, sporo fajnych rzeczy, niesamowitych smaczków można wyłapać, tylko dzięki znajomości czasu i uważam, że warto to pociągnąć dalej mają do dyspozycji takie rzeczy jak księżyce ;) A tutaj pare słów o tym jak wyglądają Noc Tajemnic i Wiedźm http://warhammerfantasy.wikia.com/wiki/Morrslieb Jeszcze inna rzecz - nadejście Nocy Tajemnic mogą akcentować unikalne eventy typu - Ludzie przemykaja po ulicach by jak najszybciej skryc sie przed nadchodzaca pelnia. Ktos w tlumie glosno przeklina zblizajaca sie, przekleta noc. Nadejscie nocy moze byc unikalne np: Ostatnie promienie slonca gasna jednak ciemnosci nie nadchodza, swiat bowiem rozswietla upiorny blask Mannslieba i Morrslieba bedacych w pelni. Bla bla bla. Ot pierwsze lepsze przyklady, dla tych, ktorzy nie chca wpisywac "czas".
Jezeli chcecie zwiekszyc wplyw spaczenia - ok, czemu nie. Ale pod warunkiem ze nie bedzie szansy na przypadkowa interakcje dla osob trzecich
Temu właśnie warto pogadać co jest fajne, a co groźne, punkt po punkcie tak by się ludzie przypadkiem i głupio nie pomutowali ale też jednocześnie czuli klimat i fakt, że żyją w takim a nie innym świecie. W Ishtar czuć konflikt, w Imperium niestety slabo.

A co do kodu... To kalendarz jest, działa, Mannslieb jest ;) Nie ma tylko Morrslieba, jednak to jest chaotyczny ksieżyc i pojawia się na niebie dość randomowo. Sama Noc Tajemnic czy Wiedźm to kwestia dodania eventów i npc npców ala gon. W najprostszej formie. Problemy zaczynają się chyba w chwili gdy dochodzimy do grzebania w odpornościach, chociaż z drugiej strony są zioła i magiki na nie działające więc i "dzien w kalendarzu" może być "magikiem" ;)

Awatar użytkownika
Gianna
Posty: 84
Rejestracja: 02 kwie 2015 11:23
Lokalizacja: Luccini

Re: Spaczeń

Post autor: Gianna » 31 paź 2017 02:25

Jak na mój gust: rękawice przy macaniu spaczenia tak, większa moc spaczenia tak, potrzeba otulania się płaszczem w burzy Chaosu tak (bez tego niech męczy, rani, oślepia na chwilę albo coś, a najlepiej po prostu myli kierunki jak pustynia przy Val'Kare), Geheimnisnacht i Hexensnacht ze specjalnymi eventami jak najbardziej tak. Może być obniżenie odporności na spaczeń za znajomość Mrocznej Mowy i ksiąg, bo w ten sposób każdy poniekąd wystawia się na wpływ Chaosu, acz przy zachowaniu ostrożności nadal nie sprawiałoby to, że niespodziewanie komuś "dobremu" wyrośnie trzecia ręka...
Natomiast nie dla spontanicznego mówienia Mroczną Mową. Jak widać chociażby po postach w tym temacie i po mudowej popularności tego języka u nauczycieli, większość osób na pewnym poziomie już ten język zna i nie chce się go oduczać. Powody są zapewne głównie graczowe (kompletowanie wszystkich języków, chęć podsłuchania, co tam to MC gada), ale zwykle postacie uzasadniają to mówiąc, że "trzeba znać język wroga". Nie planuję tutaj rozważać czy to dobrze, czy źle, jest to jakaś specyfika Arkadii. Zmierzam do tego, że jeśli ta część pomysłu zostanie wprowadzona to może rzeczywiście wszyscy postanowią pozbyć się tego języka ze swojego repertuaru, a może jednak skończy się tak, że wtrącanie czegoś w Mrocznej Mowie stanie się tak powszechne, że po prostu każdy będzie przymykać na to oko.
Maly zezowaty kurczak piszczy: Zostawilem Giannie dobre auto, ale zgubila.

"Najlepsza Gianna to martwa Gianna." Werbat

Obrazki

Torgen
Posty: 380
Rejestracja: 13 lut 2009 12:23

Re: Spaczeń

Post autor: Torgen » 30 lis 2017 08:16

Zgadzam sie z tym co pisze Ysar. Za wszystkie takie kontakty ze spaczeniem mroczna mowa itd powinno mutowac szybciej. Do tego uwazam ze po uzyskaniu pierwszej mutacji delikwent taki powinien byc atakowany wszedzie poza swoja siedziba przez npcy. Np w Kadrin nie byloby juz mozliwosci ukrycia swojej mutacji w jakikolwiek sposob. Tak samo w kazdym miescie. Wchodzisz na wlasna odpowiedzialnosc bez gwarancji ze wyjdziesz bo zaslonisz druga glowe. Chcecie plusy do spacenia i mutacji? To od razu przygotujcie tez minusy bo tak to naprawde wychodzi ze chcecie sobie ogrodzic teren do wlasnych potrzeb.

Awatar użytkownika
Ysar
Posty: 147
Rejestracja: 14 lis 2016 08:29

Re: Spaczeń

Post autor: Ysar » 30 lis 2017 11:33

Trogenie przejrzales mistyczny plan mutantow z przejeciem wladzy nad swiatem. GJ! A na powaznie ukazuje jak bardzo nie masz pojecia o tym o czym piszesz. Druga glowa to najwyzsza mutacja. Owszem ciezko by ja bylo schowac ;P Ale cala reszte, pod kapturkiem, rekawiczkami itp bez problemu. Po to chyba te kapturki powstaly, zeby kazdy mogl wejsc do miasta i POGRAC ;) No chyba, ze mutanci mieliby swoj wlasny rezerwat, wlasnymi miastami, uslugami i grali we wlasna gre we wlasnym gronie itp. To spoko ;) Zreszta nawet templarka zaslania mutacje i nie pozwala mutantom ich eksponowac.

I przykro mi jesli cie rozczaruje ale w calym temaciku chodzi raczej o to, ze można bezkarnie obcować ze spaczniem i chaosniczymi sprawkami i tyle. Nie mam nic przeciwko ze ktoś wiekszosc swojej gry spedza idlujac na pustkowich i polujac mutantow albo expiac na ZCj, jesli chce to jego sprawa ale niech sie liczy z tym, ze od czestego i dlugotrwalego spogladania w otchlan moze cos zaczac rosnac i a odchlan moze "odspojrzec". Tylko tyle.

Torgen
Posty: 380
Rejestracja: 13 lut 2009 12:23

Re: Spaczeń

Post autor: Torgen » 30 lis 2017 12:33

Czy uwazas zatem ze w ogole jest realen patrzac na swiat warhammera ze taki odmieniec jak Wy z gildi MC mozecie sobie wejsc do jakiegokolwiek miasta oslonieci rekawiczkami i plaszczami nierozpoznani? Bo z jednej strony wykladasz mocne podstawy rpga mutowanie od spaczenia, od wiedzy mrocznej itd, a z drugiej walisz mechanika ze po to to cos zostalo zakodowan. Albo tak albo tak.

ODPOWIEDZ