Spaczeń

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Constantin
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2017 01:28

Spaczeń

Post autor: Constantin »

W obecnych realiach arkadii zeby dostac jakas mutacje trzeba sie bardzo postarac. Wedlug mnie to samo zagrozenie tym, ze mozna dostac jakiejs mutacji to bardzo dobry aspekt. Tez nie wiem jaka wizje gry maja Wizowie, ale aktualnie to wyglada tak, ze ryzyko ze strony spaczenia jest zerowe (bylbym bardzo wdzieczny za odpowiedz czemu tak jest).

No, ale przechodzac do sedna myslalem, ze dobra opcja byloby, dodanie mechaniki, ze gdy nie ma sie ochrony na dloni - rekawiczki, czesci zbroi na dlonie to jest szansa na natychamistowa mutacje 1 stopnia na radnomowej czesci ciala. 80% szans przy wzieciu czystego spaczenia, no i z 40% przy wzieciu broni, innych rzeczy spaczonych.

Zapraszam do dyskusji czy wedlug Was spaczen tez ma duzo za mala role w aktualnym swiecie gry czy jest dobrze jak jest.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Spaczeń

Post autor: Tercoral »

Mozna by cos ze spaczeniem zrobic, ale napewno nie mimowolna mutacje na dotyk. Pol arkadi by chodzilo z rasa mutant, az w koncu przestalo by to kogokolwiek dziwic. A to nie zgodne z podrecznikami do mlotka. Trzeba tez pamietac ze to GRA i wybor bycia mutantem nalezy do gracza a nie do systemu.
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Constantin
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2017 01:28

Re: Spaczeń

Post autor: Constantin »

Tercoral pisze:Mozna by cos ze spaczeniem zrobic, ale napewno nie mimowolna mutacje na dotyk. Pol arkadi by chodzilo z rasa mutant, az w koncu przestalo by to kogokolwiek dziwic. A to nie zgodne z podrecznikami do mlotka. Trzeba tez pamietac ze to GRA i wybor bycia mutantem nalezy do gracza a nie do systemu.
Wiesz jak w ogole dzialaja mutacje i status mutant? Zeby byc mutantem trzeba miec mutacje 5 stopnia. Ja pisze o mutacji 1 stopnia ktora zwykle wyglada jak objawy jakies choroby lub zmeczenia.
Awatar użytkownika
Ysar
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2016 08:29

Re: Spaczeń

Post autor: Ysar »

Ogólnie rzecz biorąc w Imperium trzeba się bardzo mocno postarać, żeby zmutować i większość kontaktu z chaosniczymi sprawkami gwarantuje bezkarność. I tak - można sobie nosić spaczeń przez chwile i na dobrą sprawę nie dzieje się nic, można znać Mroczna Mowę, można łaźić w burzy na Ziemiach Czaszki jakby to był spacer po łące, można godzinami idlować w obozach i kopalni spacznia, można do woli zgłębiać wiedzę o chaosie i jego tworach, można kupować i czytać księgi chaośnicze, można bezkarnie oglądać rytuały, można swobodnie chodzić w świetle Morrslieba w pełni (chociaż święta gdy jest on w pełni są), ba nawet można zostać mutantem i w powiedzmy 15 minut przestać nim być. Można wszystko, zagrożenie jest zerowe. A w końcu przed tym chaosem i ryzykiem mutacji się jednak w WH drżało.

Propozycja:

Każda z ras postaci ma określoną odporność na spaczeń. Determinuje ona tempo mutacji (a przynajmniej powinna). W praktyce jest raczej mało istotna bo czy elf czy ludź i tak jest w sytuacji opisanej wyżej. A co jeśli... Każda z ryzykownych kontaktów w chaosem (miejsce, rzecz, światło, woda, powietrze, pożywienie) obniża trwale lub okresowo stopniowo wrodzoną odporność na spaczeń i zwiększa przy tym ryzyko mutuacji?

I tak:
Za znajomość Mrocznej Mowy - drastyczne obcięcie odporności oraz nieintencjonalne (niezależne od woli gracza) posługiwanie się Mroczną Mową podczas Geheimnisnacht i podczas nowiu Mannslieba. Tak jest to dość mocne ograniczenie, jednak w sytuacji, gdy gracze sami tego nie regulują i nie respektuja, w sytuacji gdy każdy jeden "dobry" jest spaczony znajomością mowy to powinno być to stosownie regulowane kodem. Każdy wtedy sobie podejmie decyzje, czy chce się nagle odezwać w Mrocznej mowie w obecności tych, którzy z chaosem walczą.
Długotrwale przebywanie na lokacjach gdzie jest spaczen, przebywanie na Pustkowiach i kopalniach, burze - wdychanie pylu itp - powolne stopniowe obcinanie odporności i coraz szybsze mutowanie,
Zgłębianie wiedzy z ksiąg, bibliotek - obniżenie odporności na czas kontaktu z księgą, w miejscu gdzie jest wiedza o chaosie albo potwory dające wiedze, ścigane raczej eregowo niż kodowo, bo nie wyobrażam sobie jak można by kogoś karać mechanicznie, za to, że np bije potwory, albo ma wiedze z eksploracji.
Geheimnisnacht in the Empire and Winter's Eve in Bretonnia; it is Twilight's Tide to the Elves, and Ar'Uzkul to the Dwarfs. (pomiędzy miesiącami Vorgeheim i Nachgeheim) jednoczesna pełnia Morrslieba i Mannslieba http://warhammerfantasy.wikia.com/wiki/Geheimnistag granice pomiędzy światem rzeczywistym a domeną Chaosem zacierają się, wiatry magii są wyjątkowo silne, zaś wpływ chaosu najmocniejszy - na całą dobę (40 minut realnego czasu) obniżenie odporności do zera - ryzyko przyspieszonej mutacji podczas zgłębiania wiedzy, obecności w miejscach ze spaczniem, wiedza o chaosie, istotach chaosu, broni, kamieni, proszkow, zbroi, graczy mutantów itp. Z nieba spadają meteoryt spacznia (w końcu Morrslieb to księżyc z niego ponoć zbudowany i wedle legend, z niego na ziemie spada spaczeń), klimatyczne eventy globalne wprowadzające niepokój (albo euforie - zależy czy jest się mutantem czy nie), dodanie "rajdów" npców chaosu - coś ala Dziki Gon w Ishtar, występujące raz na imperialny rok.
Hexensnacht - podobnie Morrslieb i Mannslieb w pełni jednak większy wpływ na świat maja nieumarli więc tutaj bym już Chaosu nie wprowadzała ale można by na podobnej zasadzie wprowadzić jakieś widma, upiory i niepokojące eventy snujące się po świecie i przenikające przez granice. http://warhammerfantasy.wikia.com/wiki/Witching_Night
Dzień Sigmara - zwiększenie odporności na spaczeń
Nowie Mannslieba - gdy tylko Morrslieb jest wyczuwalny - lekkie obniżenie odporności na spaczeń w miejscach i obecnosci przedmiotow nacechowanych Chaosem.

Ogólnie to zajmuję się - powoli - rozpisaniem tych świąt w małym projekcie, jeśli ktoś ma pomysły, sugestie, chce pomóc (mi to idzie wolno ;P), by wspolnie przedstawić pomysł i opracowane opisy wizom to zapraszam.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2017 16:37 przez Ysar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Spaczeń

Post autor: Tercoral »

Gdyby byl jakis klub 'brzydkich' ewentualnie 'pieknych' i opisy mutacji i zabiegow kosmetycznych, by sie mieszaly do pewnego momentu to mialo by to sens co piszesz a tak mutant jest mutant nie wazne jaki stopien mutacji.

Mlotek to dark heroic fantasy nie bardzo jest tu miejsce na negocjacje i zastanawianie sie czy to juz mutant czy jeszcze nie. Szczegolnie w dobie bazy mutacji. I po czasach elitarnego zakonu bijacego za napuchniete oczy. To tak jakby odwlekac w czasie decyzje o tym czy ktos jest czy nie jest. Wiec w sumie mozna cos zakodowac tylko po co? Mozliwosci rpga to zbyt nie poszerzy.

Wizzowie zakodowali MC jako zbior wojownikow. Jak na gre internetowa to styka. Kultysci moga sobie byc w papierowym mlotku.

No i co z 2 domena? Tam mutantami byli tylko wiedzmini, a oni nie mieli 4 rak i nie skakali do posagow jakis swoich bogow.
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Ysar
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2016 08:29

Re: Spaczeń

Post autor: Ysar »

Tercoral pisze:Kultysci moga sobie byc w papierowym mlotku.
Poważnie? Bo pierwsze słowa w opisie gry brzmią
Arkadia jest mudem - tekstową grą fabularną,
więc chyba nie do końca, mogą sobie być jedynie w papierowym wydaniu.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2017 16:46 przez Ysar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Spaczeń

Post autor: Tercoral »

Ysar graj mutanta w grze, a nie na forum....
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Constantin
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2017 01:28

Re: Spaczeń

Post autor: Constantin »

Tercoral pisze:Gdyby byl jakis klub 'brzydkich' ewentualnie 'pieknych' i opisy mutacji i zabiegow kosmetycznych, by sie mieszaly do pewnego momentu to mialo by to sens co piszesz a tak mutant jest mutant nie wazne jaki stopien mutacji.

Mlotek to dark heroic fantasy nie bardzo jest tu miejsce na negocjacje i zastanawianie sie czy to juz mutant czy jeszcze nie. Szczegolnie w dobie bazy mutacji. I po czasach elitarnego zakonu bijacego za napuchniete oczy. To tak jakby odwlekac w czasie decyzje o tym czy ktos jest czy nie jest. Wiec w sumie mozna cos zakodowac tylko po co? Mozliwosci rpga to zbyt nie poszerzy.

Wizzowie zakodowali MC jako zbior wojownikow. Jak na gre internetowa to styka. Kultysci moga sobie byc w papierowym mlotku.

No i co z 2 domena? Tam mutantami byli tylko wiedzmini, a oni nie mieli 4 rak i nie skakali do posagow jakis swoich bogow.
Nie wiem kompletnie o czym piszesz. Ale jesli ty grajac widzisz, ze ktos ma np. luszczaca sie skore i atakujesz go, bo wiesz pozamudowo, ze to 1 stopien mutacji mimo, ze ktos erpeguje chorobe to moze powinienes przemyslec granie dalej w ta gre.

I jak nie poszerzy, ludzie ktorzy przypadkowo sie zmutuja i probuja sie z tych mutacji uleczyc, przeciez to jest masa pomyslow na rpg. I co ma do tego MC?!
Awatar użytkownika
Ysar
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2016 08:29

Re: Spaczeń

Post autor: Ysar »

Tercoralu dziękuję za Twoją wiele wnoszącą uwagę i podobnie jak C. nie mam pojęcia o czym piszesz...
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Spaczeń

Post autor: Tercoral »

Ja rozumiem was jako dwa postulaty:
- wiecej mutacji
- gadajmy z mutantami, bo moze nie sa zli

W tym jak ta gre rozumiem to... chyba jakas wymowka zeby gracze juz nawet nie dobrowolnie a przymusowo szli zasilac armie chaosu...

Wychodze z dyskusji. Bawcie sie dobrze.
Tęczowe serce... :oops:
ODPOWIEDZ