Strefy bitewne - punkty kontrolne

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 124
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Eltharis » 14 lut 2017 14:38

Rukhar pisze: Co do kary za zgon to jestem jej przeciwnikiem. Przeciwnikiem tych 10%, a zwolennikiem systemu 1/3. Za dużo legend na arce przez to, a to chyba powinien być poziom mocno niespotykany.
Zgadzam się. Do tego sytuacja, że niebojowe gildie mają średnio większe poziomy od bojowych (bo nie giną w walce i moga expić na full-idlu) wydaje mi się dosyć niezdrowa. Trudno temu zaradzić. Może zwiększyć dławik na expienie na potworach i wprowadzić duży exp za zabijanie graczy z wrogich stowarzyszeń (chociaż to nie ma szans przejść i byłby podatne na intencjonalne podłożenie).

Chyba, że bonus do expa na wrogim terenie. To już by mogło działać - neutralne gildie nie mają wrogów, więc tym samym bonusu.

A co do strażnic to uważam, że nie powinno dać się ich obejść. Skoro gildia zdobyła strażnicę, zainwestowała, to powinna czerpać z tego korzyści. Nie podoba się, to albo próbujesz odbić, albo płacisz haracz za przejście, czy czego tam nie zażądają.

Za to bonus do expa na wrogim terenie w połączeniu ze strażnicami sprawiałby, że bez kontrolowania strażnicy nie byłoby szans na bonus, albo podróż tam byłaby wysoce upierdliwa - zakładając, że strażnice możnaby ominąć.

Abuan
Posty: 102
Rejestracja: 05 sty 2017 13:06

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Abuan » 14 lut 2017 14:44

Oczywiscie ze ma trudniej. Trudniej kogokolwiek zabic jak wchodzisz na gwardie i 4 straznikow wytraca bron i w efekcie lejesz lapami.
Nikt z MC nie narzeka ze jest bity wszedzie i z tego powodu nie da sie grac.
Narzekac mozemy tylko i wylacznie wtedy, kiedy Torgen wpada na gwardie i trzeba kombinowac tak jak tutaj:
http://wklej.org/id/3042387/

Numeron
Posty: 137
Rejestracja: 31 paź 2010 08:30

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Numeron » 14 lut 2017 19:13

Blokowanie przejscia za straznice jest pomyslem zlym, od razu znajdzie sie grupta entuzjastow kimania "gdze popadnie" bo a noz, ktos w czasie ich nieobecnosci przejmie straznice.
Tak jak mowili przedmowcy podzial straznicy na ogolnodostepna czesc, oraz czesc gildiowa+relacje, ale takze dodac straznice jako teren gildiowy aby nie uzerac sie z szpiegami i w kazdej chwili moc wygonic/zabic osoby postronne bez obawy ze zaraz poleci na skarge do mg a z niebios uderzy piorun. Bonusy powinne byc na tyle duze aby warto bylo ruszac tam, a bonusy mozna podzielic na dwa typy stale dla gildii oraz dodatkowe dla tych co zdobyli na np 24h a stale na caly okres trzymania twierdzy. Mozna tez dodac bonusy za udana obrone dla obroncow tez jako bonus czasowy.
@Eltharis: to co mowisz ze w neutralnych gildiach sa wyzsze poziomy niz w gildiach bojowych to jest wierutna bzdura, wrecz jest odwrotnie.

edit.

Dodatkowo tez mozna dodac ostrzezenie dla ciekawskich osob lub osob lubujacych sie na graniu z pracy na pol idlu ze "wchodzac tutaj narazasz swoj tylek", tak jak sa ostrzezenia w gorach Sinych lub przy probie wejscia na fuste.

Gruer
Posty: 116
Rejestracja: 09 lis 2011 19:12

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Gruer » 14 lut 2017 20:05

Po pierwsze : taka strefa nie ma być pociesznym punktem zwiedzania dla "neutralnych" sekondow lub innej maści ekip typu ZH/Kieł/CKN - to ma być odzwierciedlenie konfliktu daleko od neutralnych miast i terenów dla osób niezainteresowanych PK. Prosta sprawa - nie chcesz się angażować - nie ma tam dla ciebie miejsca, chcesz to licz się z tym że są tacy którzy chętnie się ciebie pozbędą z tamtego terenu.
Po drugie : w pierwotnym pomyśle były wykupywane patrole (może i posterunki) ale nie myślałem o żadnych blokadach traktu - to byłoby już raczej przegięcie - myślę że mogłoby to blokować np wejście w góry ale nie trakt jako taki. Oczywiście npc dowodca nie ma być siły etatowej - ma być symboliczny i mocny jak powiedzmy 4 zwykłych obrońców a nie jak jakiś smok. To by była już stanowcza przegina.
Po trzecie: bonus expa to zdecydowanie pomysł zły - zaczerpniety z Wowa itp gier - na arce to nie ma sensu. Bonusy w postaci jak opisywałem czyli wyraźnego zysku finansowego, ciekawy broni zbroi itd może losowo artefaktu, fajnych sklepów, startlocka blisko wroga, kowala z unikatowymi rzeczami to jak najbardziej tak.
Po czwarte i tak jest to tylko takie gadanie dla gadania bo póki nie będzie jakiegoś sygnału że może jednak warto coś takiego napisać to nie ma sensu drążyć.
Pozdrawiam :)

Slain
Posty: 93
Rejestracja: 23 maja 2012 21:05

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Slain » 15 lut 2017 00:41

To może zamiast produkować kolejną bezsensowną notkę zakończoną sakramentalnym "ale póki wizowie nie powiedzą blablabla", skrzykniecie dziewczyny i chłopaków, przedyskutujecie w zwartej grupie, co i jak a następnie uderzycie do wizów z gotowym zarysem i zapleczem w postaci ludzi, którzy będą gotowi robić opisy i pomagać magom w tworzeniu projektu. Hę?

Nobia
Posty: 112
Rejestracja: 14 lis 2011 17:39

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Nobia » 15 lut 2017 10:13

re Slain
Żeby później usłyszeć jak już wszystko będzie nagrane: "nie" ? Nikt nie chce tracić wolnego czasu na darmo. Biorąc pod uwagę, że zdecydowana większość graczy to jakies 25+ więc czasy beztroskiego nawalania w klawiaturę dawno się skończyły.

Jeśli stanowisko wizów będzie jasne osoby się na pewno znajdą. Gwarantuję.

A może przy okazji ankietę czy społeczność chciałaby takie strażnice..?

Garkain
Posty: 36
Rejestracja: 31 sty 2017 19:29

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Garkain » 15 lut 2017 10:34

A może przy okazji ankietę czy społeczność chciałaby takie strażnice..?
Slusznie. Ewentualnie rozszerzyc ankiete na kilka mozliwosci wyboru (+ Tesh bym sie napil) w jakiej formie bysmy to widzieli. Mozna zrobic "male podsumowanie" na poczatku tematu (jest opcja edycji pierwszej notki? ) by bylo nieco bardziej przejrzyste? Wizowie i tak sa zawaleni swoim zyciem i kodowaniem, i niekoniecznie musza miec czas na przewalenie rozrastajacego sie tematu. Zobacza jeszcze ze Abuan znow podpuszcza w jednej z notek Torgena (prosze to potraktowac jako kij w mrowisko, uderzenie w stol, albo przywolanie do tablicy - ale nie dac sie sprowokowac :mrgreen: ) i pomysla ze nie warto :P Moze w ramach porzadkow:
- Wyluskanie szczegolow z poszczegolnych notek autorow ktorzy dorzucili swoje 3 grosze i wrzucenie ich w ankiete np.
* Pomysl Garkaina - neutralne straznice w neutralnych miejscach (nie blokujace traktu) dajace bonusy i targanie drzewa z lasu itd.
* Pomysl Abuana - niewazne czy MC zdobylo straznice czy nie - bonus dla nich w postaci expa 8-)
itp..
Najlepiej kilka roznych wariacji dot. powyzszych rzeczy. Mozna przeciez z czyjegos pomyslu cos wyciagnac, dokleic do innego i powstanie sensowniejszy projekt projektow. Opisami, dopracowaniem zajmiemy sie pozniej :)

Bo na chwile obecna, okiem wizow, wyglada to na dyskusje paru osob uwiklanych w zabawe PK i chcacych ta zabawe sobie rozszerzyc (i w sumie slusznie :) - mentalisci niech podrzuca inny pomysl lub dolacza swoje 3 grosze z mozliwoscia ich wykorzystania. Tworzenie planow ataku/obrony ?
Bez mentalistow mamy straznice z podstawowa obrona, brama. Osoba z wysokimi mentalami tworzy plan (mozna to zawsze zrobic na zamowienie u CKN/SGW czy innych ) ktory umozliwia rozbudowanie bramy/fosy/mostu/rzeczy itd :) - dochodzi opcja nowej Wiedzy - Fortyfikacje (zwiedzanie Bodrogow, Mahakamow i innych) .. Dobra. Rozmarzylem sie :roll:

Czekajac na magiczny i umowiony znak sygnal od wizow, moznaby sie zajac malym podsumowaniem..

Abuan
Posty: 102
Rejestracja: 05 sty 2017 13:06

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Abuan » 15 lut 2017 11:59

Zobacza jeszcze ze Abuan znow podpuszcza w jednej z notek Torgena (prosze to potraktowac jako kij w mrowisko, uderzenie w stol, albo przywolanie do tablicy - ale nie dac sie sprowokowac :mrgreen: ) i pomysla ze nie warto
Drodzy przyjaciele,

Bardzo przepraszam, że poniesiony niepohamowaną skłonnością do szydzenia z pewnych przywar ludzkich, zakłóciłem spokój tego forum. Wiedzcie, że od tego sugestywnego ale i jakże potrzebnego zwrócenia mi uwagi, nie będę już działać na ewentualna niekorzyść czy nawet szkodę tego wątku. Proszę o szanse naprawienia naszych relacji (gracze - ja) tak, abyśmy na nowo mogli wystartować w nową, lepszą przyszłość jako równi rozmówcy.
Jednocześnie jestem pełen podziwu dla kolegi Garkaina, który jako jeden z bardzo nielicznych rozszyfrował mnie od samego startu i potrafił nie ponieść się emocjom i nie dostosował swojej notki do poziomu nieprzystającemu dżentelmenom, którymi z pewnością gdzieś na samym dnie naszego szczerego serca wszyscy jesteśmy.

Wysyłam również bardzo szczere przeprosiny dla kolegi Torgena, którego bardzo szanuje jako gracza i nie chciałbym abyśmy zostali wrogami z powodu mojej dziecinnej nieroztropności.
Torgenie, wybacz mi.


Po wstępie, który naprawde wiele mnie kosztowal chcialbym odniesc sie do wlasciwego tematu:

Exp za posiadanie straznicy: Bonus do expa jest na mudzie calkowicie zbedny. Mamy juz tak wysoka srednia poziomow na mudzie, ze jeszcze ja podnoszac byloby nierozsadnie.

Mam jeszcze jeden calkiem latwy do realizacji pomysl, ktory moznaby umiescic na mudzie na probe:
Zakodujmy dwa posterunki skopiowane z Kaedwen. Jeden przy wejsciu na pustkowia, obsadzony przez npce sprzyjajace mutantom i drugi przy osadzie gorniczej z npcami imperialnymi. Posterunek w Kaedwen nie przepuszcza nikogo kto jest wrogiem oraz nie pozwala przejsc osobom z zakryta twarza.

Nie trzeba chwilowo pisac zadnego kodu, bo jest juz gotowy a opisy z tego co sie orientuje gracze chetnie sami podrzuca.
Co nam da ten tymczasowy pomysl? Zobaczymy jak podejda gracze do kwestii zdobywania tych straznic. Wiele osob spiera sie o to co bedzie albo co ich zdaniem bedzie. Wrzucajac te dwie drobne straznice, ktore w zasadzie nic nie zmieniaja na mudzie zobaczymy jak zachowaja sie gracze. Czy bedzie im sie chcialo przebijac przez npce i czy wywiaze sie jakas walka z graczami? Jesli okaze sie ze pomysl chociaz troche "chwycil" mozna zostawic te straznice jako wlasnie male posterunki bedace czescia calosci a na srodku tego traktu dokodowac glowny punkt atrakcji czyli duza straznice o ktorej wczesniej pisalismy.
Jesli male straznice beda sobie staly w spokoju a wszyscy gracze beda je omijali podrozujac innym traktem po to aby nie tracic czasu na wybijanie glupich npcy to znaczy ze nie ma rowniez sensu tracic sil na to aby cokolwiek wiekszego kodowac.

Gruer
Posty: 116
Rejestracja: 09 lis 2011 19:12

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Gruer » 31 gru 2018 08:04

Abuan : pomysł znakomity z tym skopiowaniem - strażnicy - opisów podejrzewam do npcy gracze dostarczyliby w 1-2 dni od ręki. Myślę że byłaby naprawdę dobra zabawa z tym.

Nadal jestem ciekawy czy to jest realna opcja czy raczej nasze marzenia. Czy kolega Rafgart bądź ktoś z osób "z góry" mogłby się w jakimś stopniu odnieść do pomysłu ?

Zetu
Posty: 90
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: Strefy bitewne - punkty kontrolne

Post autor: Zetu » 05 mar 2019 07:13

Pierwsza strefa bitewna przetestowana.
Trzeba tylko troche dopracowac - SC ewidentnie musi dostac gwizdek, bo jak narazie zeby otworzyc brame w takiej strefie bitewnej, trzeba wolac pozaarkowo i dologowywac sie i zapierdalac z ratunkiem.

Taki gwizdek oznaczalby automatyczne postawienie avatara: KERHENIA PRZYBYWA, kerhenia uderza w brame.


Byloby rpgowo i realnie.


Niepozdrawiam

ODPOWIEDZ