Strona 1 z 1

Regulowanie stopnia agresywności w walce.

: 29 sty 2017 21:06
autor: Svala
Cześć, naszedł mnie dzisiaj prosty w realizacji pomysł, a jednocześnie taki, który wprowadziłby spore urozmaicenie w walkach PvP i PvE.

Proste jak drut i istniejące w ADOM-ie - za pomocą opcji regulujemy stopień agresywności w walce.

Najwyższa agresywność - znacznie zwiększone obrażenia kosztem celności, defensów i ilości otrzymywanych obrażeń.

Agresywny - zwiększone obrażenia kosztem defensów i ilości otrzymywanych obrażeń.

Normalne zachowanie w walce - obecne przeliczniki.

Defensywny - zmniejszone obrażenia kosztem zwiększonych defensów.

Bardzo defensywny - znacznie zmniejszone obrażenia i celność kosztem zwiększonych defensów.

Otwiera to mnóstwo możliwości taktycznych, balansuje wszystkie ekspowiska i wprowadza ogromnie dużo pozytywnej konfuzji i życia do Arkadii.

Nie wprowadzałabym osobiście ograniczeń w częstotliwości zmiany stylu walki, im częściej gracz będzie mógł aktywnie zmienić coś w przebiegu walki i jakkolwiek wpłynać na jej przebieg, tym lepiej dla tej gry uważam.

Co myślicie?

Re: Regulowanie stopnia agresywności w walce.

: 29 sty 2017 23:54
autor: Ysar
Na Barsawii i na NIghtalu (chyba, nie pamiętam już) były tzw. "szyki bojowe" - można było prowadzić drużynkę defensywnie/ofensywnie i chyba było też coś na łażenie traktem. Bardzo fajna sprawa jak i pomysł. Formacji w walce brakuje, a często drużyny przypominają małe armie ;)

Re: Regulowanie stopnia agresywności w walce.

: 30 sty 2017 10:15
autor: Amargein
Nie wprowadzałabym osobiście ograniczeń w częstotliwości zmiany stylu walki, im częściej gracz będzie mógł aktywnie zmienić coś w przebiegu walki i jakkolwiek wpłynać na jej przebieg, tym lepiej dla tej gry uważam.
W drużynie dwóch nożowników / partyzantów wykonujesz atak z zaskoczenia na moba w trybie berserker, korzystając z dobrodziejstwa znacznie zwiększonych obrażeń, i natychmiast zmieniasz tryb na defensywny, żeby nie dostać w plecy przy wycofywaniu się. Powtarzasz do skutku.

Tryby takie byłyby w porządku, gdyby ich zmienianie działało jak tryby walki u nożownika - trwa to dość długo i kosztuje około jednego poziomu many.

Bardzo wątpię, żeby coś takiego zostało wprowadzone - to globalna zmiana, wymagałaby balansu wielu miejsc pod nią. :(

Poza tym - ADOM! <3