Regulowanie stopnia agresywności w walce.

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Svala
Posty: 47
Rejestracja: 18 sty 2017 14:11

Regulowanie stopnia agresywności w walce.

Post autor: Svala »

Cześć, naszedł mnie dzisiaj prosty w realizacji pomysł, a jednocześnie taki, który wprowadziłby spore urozmaicenie w walkach PvP i PvE.

Proste jak drut i istniejące w ADOM-ie - za pomocą opcji regulujemy stopień agresywności w walce.

Najwyższa agresywność - znacznie zwiększone obrażenia kosztem celności, defensów i ilości otrzymywanych obrażeń.

Agresywny - zwiększone obrażenia kosztem defensów i ilości otrzymywanych obrażeń.

Normalne zachowanie w walce - obecne przeliczniki.

Defensywny - zmniejszone obrażenia kosztem zwiększonych defensów.

Bardzo defensywny - znacznie zmniejszone obrażenia i celność kosztem zwiększonych defensów.

Otwiera to mnóstwo możliwości taktycznych, balansuje wszystkie ekspowiska i wprowadza ogromnie dużo pozytywnej konfuzji i życia do Arkadii.

Nie wprowadzałabym osobiście ograniczeń w częstotliwości zmiany stylu walki, im częściej gracz będzie mógł aktywnie zmienić coś w przebiegu walki i jakkolwiek wpłynać na jej przebieg, tym lepiej dla tej gry uważam.

Co myślicie?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017 01:10 przez Svala, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Ysar
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2016 08:29

Re: Regulowanie stopnia agresywności w walce.

Post autor: Ysar »

Na Barsawii i na NIghtalu (chyba, nie pamiętam już) były tzw. "szyki bojowe" - można było prowadzić drużynkę defensywnie/ofensywnie i chyba było też coś na łażenie traktem. Bardzo fajna sprawa jak i pomysł. Formacji w walce brakuje, a często drużyny przypominają małe armie ;)
Amargein
Posty: 61
Rejestracja: 28 sty 2015 19:23

Re: Regulowanie stopnia agresywności w walce.

Post autor: Amargein »

Nie wprowadzałabym osobiście ograniczeń w częstotliwości zmiany stylu walki, im częściej gracz będzie mógł aktywnie zmienić coś w przebiegu walki i jakkolwiek wpłynać na jej przebieg, tym lepiej dla tej gry uważam.
W drużynie dwóch nożowników / partyzantów wykonujesz atak z zaskoczenia na moba w trybie berserker, korzystając z dobrodziejstwa znacznie zwiększonych obrażeń, i natychmiast zmieniasz tryb na defensywny, żeby nie dostać w plecy przy wycofywaniu się. Powtarzasz do skutku.

Tryby takie byłyby w porządku, gdyby ich zmienianie działało jak tryby walki u nożownika - trwa to dość długo i kosztuje około jednego poziomu many.

Bardzo wątpię, żeby coś takiego zostało wprowadzone - to globalna zmiana, wymagałaby balansu wielu miejsc pod nią. :(

Poza tym - ADOM! <3
ODPOWIEDZ