Aktorstwo i charakteryzacja

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Vinzt
Posty: 132
Rejestracja: 25 mar 2009 14:42

Aktorstwo i charakteryzacja

Post autor: Vinzt »

Tak sobie przegladam te wszystkie komentarze raz jeszcze.. I stwierdzam powoli, ze chyba moj pomysl nie zostal do konca zrozumiany.

Chodzilo mi o to, ze umiejetnosci te dawalyby mozliwosc czasowej zmiany wygladu/imienia. Czas ten nie bylby na pewno tak dlugi, jak daja przedmioty ktore mozemy znalezc. Na przyklad taka charakteryzjacje wygladu moznaby bylo ograniczyc dniem arkowym - znaczy sie te nasze 48 minut wygladalibysmy inaczej.
Koszt potrzebnych specyfikow, ich wyrob w teatrze, zniesienie potrzebnych (?ziol?kruszcow?) rzeczy, by osiagnac jakas zmiane nie powinien zachecac do ciaglej zmiany wygladu.
Co do zmian imienia - to temat dosc delikatny, wcale nie musi byc czescia planu.
Gwardia mialaby szanse rozpoznania takich przebranych - jesli byliby na listach. (oczywiscie gracze rowniez - glownie zaleznosc spostrzegawczosci i mentali)
Umiejetnosc charakteryzacji zas nie moglaby istniec bez aktorstwa, poniewaz jak wiemy - watly ktos, kto z siebie muskularnego zrobi i bedzie sie dalej zachowywal strachliwie - nie jest wiarygodny. Tutaj chodzi mi glownie o to, ze postaci o shortach z dwiema cechami wygladu jest wiecej niz wyglad/charakter albo nawet dwoch cech charakteru - tak wynika z mojego doswiadczenia.
Tutaj tez uklonila by sie do nas nieszczesna odwaga, ktora moglaby modyfikowac test na zimna krew, podczas naszych "wystepow" w przebraniu.

Przeklejam wiec jeszcze raz pomysl tutaj... Moze jakies nowe komentarze sie znajda.
A ja mam trochę inny pomysł...
Od pewnego czasu siedzi to nade mną i biję się z sobą gdzie i czy w ogóle to umieszczać przed oczami świadków...
Ale - dzięki naszemu nowemu koledze powstał temat adekwatny, więc umieszczam.

Znamy prawdopodobnie wszyscy powszechny problem wymuszania komendy 'przedstaw sie' - wiadomo, że wypowiedzenie imienia poprzez powiedz - choćby najprawdziwszą prawdą było - nie zadziała. Znamy pewnie też powód tej całej akcji - dzięki temu możemy: zapamiętać potencjalnego wroga, ewentualnie wpisać go poprzez malutki zbiorek triggerów i list do bazy danych, która nam delikwenta zapisze i sprawi, że można go z łatwością podbindować/rozpoznać czy zrobić z tym imieniem coś innego - zgodnego z powszechnie istniejącym zboczeniem wymuszania tej komendy.

Wiem również - z własnego doświadczenia - ile zabawy zabiera to, gdy osoba którą pierwszy raz w życiu widzisz wymawia twoje imię... (cudowna baza TF'a). Prawdopodobnie zaraz mnie wszyscy zjedzą za poruszenie tego tematu, ale...:

Proponuję, by wprowadzić dwie nowe umiejętności, znane i lubiane przez wszystkich sympatyków młotka, czyli: aktorstwo i charakteryzacja.
Fakt, że druga umiejętność - przynajmniej na początku raczej byłaby martwą umiejętnością (tak jak to jest z alchemią do tej pory...), jednak pierwsza - wydaje mi się - w prosty sposób mogłaby konkretnie zamieszać w naszym świecie - a dzięki temu - ułatwić grę wielu osobom - przede wszystkim początkującym.

Aktorstwo z założenia: Powinno umożliwić bez żadnych skrupułów podać fałszywe imię oraz (to już raczej dalsza kwestia) okresowo dać możliwość zmiany części shorta odpowiedzialnej za cechy charakteru (porywczy, nerwowy, spokojny etc etc).
Wiadomo, że trzeba byłoby wtedy zmodyfikować trochę wzór przedstawienia się, np. (dla udanego oszustwa lub prawdziwej odpowiedzi): Dziwny pokrecony czlowiek z duma w glosie przedstawia sie jako Szturmix, (przy fiasko): Dziwny pokrecony czlowiek, z pewna obawa w glosie przedstawia sie jako Szturmix. - to takie propozycje wymyślone na poczekaniu.
Charakteryzacja z założenia: Powinna umożliwić czasową zmianę cechy wyglądu zewnętrznego - części shorta odpowiedzialnej za wygląd (bezzębny, jasnowłosy etc etc)

Jakkolwiek zmiany shorta są mocno - na dzień dzisiejszy - nierealne, to jednak możliwość posiadania szansy na podanie fałszywego imienia wydaje mi się realna i nawet prosta kodowo. Mamy w końcu generator imion, który można byłoby pod tą umiejętność podpiąć oraz proste procenty na sukces/fiasko zależne od wysokości wytrenowania posiadanej umiejętności.
Sądzę, że taka możliwość dała by szanse na zachowanie odrobiny prywatności przede wszystkim młodym graczom.

Uznałem, że najlepszym miejscem na trenowanie takich umiejętności byłby teatr, który też gdzieś po moich zakurzonych szufladach leży sobie nieskończony. Mam tam rozpoczęte również opisy rzeczy, które mogłyby być potrzebne do zmiany wyglądu - wszelkie barwniki, masy do modelowania etc etc.

Pomysł jednak leży już trochę przykurzony.

Jeśli ktoś będzie zainteresowany, to chętnie i z dziką przyjemnością go odkurzę i zacznę dalszą pracę.

Jeśli jednak sprawa jest tak nudna/nieważna, że nikt nie podejmie się jej pociągnąć sądzę, że sam teatr - jako lokacja mógłby być ciekawy, dając np. możliwość wystawiania własnych sztuk takim grupom jak choćby truwerzy. Z połączeniem z nowo powstałym Hagge i tamtejszymi maskami powinno takie miejsce dać mnóstwo możliwości, a tym samym oryginalny i niecodzienny sposób na zarobienie jakiejś tam kupki monet. Sądzę, że sam teatr nie powinien być problemem, skoro mamy npcowe teatry w namiotach.

edit: Może np. tutaj odwaga mogłaby mieć swoje znaczenie :D - ale nie do końca wiem w jaki sposób - bo to nadal miałoby zastosowanie tylko na wyższych poziomach......

Ot - taka drobna kwestia.

edit: Wiecie.. Temat mi sie przypomnial, gdy w magiczny sposob znalazlem sie imieniem i nazwiskiem na bilansie :D. Dlatego tez jednak imiona tez bym zostawil na tablicy - i raczej akurat w temacie imion rozsadniejsze bylyby komentarze, ktore jakos kierunkuja pomysl dalej a nie go blokuja ;) Kwestie minusow juz mamy pieknie wypisana w watku Waznych i Madrych Pomyslow - teraz moze poszukajmy sposobu na wyeliminowanie/ograniczenie mozliwosci przekretow - na pewno da sie zrobic :)
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Aktorstwo i charakteryzacja

Post autor: Pulp »

Na pewno ciekawe... fajna sciezka niebojowego rozwoju. Np. sredni aktor moze zmienic sobie jeden przymiotnik a tylko najlepsi oba na raz.
Niestety wydaje mi sie, ze mialoby to sens jedynie gdyby kazdy gracz mogl miec tylko jedna postac, inaczej to strata wizogodzin. Po prostu cos takiego powinno byc dostepne tylko dla postaci niebojowych, a to niestety oznacza glownie sekondy i przegiecia, a nie faktyczne zaangazowanie w nieszablonowa postac.

PS.
Poza tym ciezko wymyslic system umozliwiajacy szpiegowanie, oszustawa i rozne takie intrygi, ktory nie rozbilby sie o mechanike literkowego swiata.
Awatar użytkownika
Eve
Posty: 270
Rejestracja: 24 lut 2009 18:39

Re: Aktorstwo i charakteryzacja

Post autor: Eve »

Głównym problemem w tego typu pomysłach jest to, że żyjesz.. ;) poza grą.
Na arce postać jest ograniczona, tutaj - nie jesteś ograniczony a wiedza zwykle jest o wiele większa niż Twojej postaci, którą odgrywasz. No chyba, że ktoś nie umie sobie założyć, że postać z racji tego jaka jest nie powinna wiedzieć o pewnych sprawach.

Bardzo podoba mi się pomysł zmiany przymiotników, niekoniecznie imienia - zawsze można się przedstawić imieniem kogoś innego i przez to ściągnąć na niego niezły pasztet/bigos.

if przedstaw sie imieniem eve
then Nie mozesz przedstawić się takim imieniem (imię jest już wykorzystywane/podobny system jak przy zakładaniu postaci)

if przedstaw sie imieniem Puchatek
then Przedstawiasz sie imieniem Puchatek.

Łobuzujesz.

Nowa_żółtek_ zakłada postać Puchatek (bo system pozwoli bo nie ma takiego imienia zarejestrowanego) i na wstepie ma.. ;)
I gdzie tu ułatwienia dla żółtków o które tak krzyczycie?
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Aktorstwo i charakteryzacja

Post autor: Rafgart »

Mozliwosc czasowej zmiany przymiotnikow nie prowadzi do przekretow. Co wiecej, daje szanse, ze 0.0001% osob korzystajacych z sekonkow do szpiegowania, zacznie to robic firstem.

Jednak niestety ilosc zmian w swiecie, ktore byloby konieczne do wprowadzenia takiej mozliwosci, wpada miedzy kategorie ilosciowe 'znaczna' a 'przerazajaca'.

Na te chwile, to ja bym bardzo chetnie zobaczyl w BO opisy teatru w stylu szekspirowskim. Na pewno taki projekt mialby duza szanse na realizacje.
ODPOWIEDZ