Nowe gildie z opcja zdobywania

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Mloro
Posty: 23
Rejestracja: 09 lis 2014 16:34

Re: Nowe gildie z opcja zdobywania

Post autor: Mloro » 20 sty 2015 13:38

Ależ przecież od dawna nie ma gildii Gladiatorów z Nuln...

Awatar użytkownika
Enefghar
Posty: 200
Rejestracja: 12 lut 2009 21:42
Lokalizacja: Actiontown

Re: Nowe gildie z opcja zdobywania

Post autor: Enefghar » 20 sty 2015 15:16

Po co kasowac wszystkie gildie. Wystarczy pokasowac PK'owcow... Albo przynajmniej umiescic ich w jakims rezerwacie. :twisted:

A odkladajac sarkazm na bok: Nie wszyscy chca sie bawic w wasze podchody.
Polelfka namysla sie nad czyms, cichutko szumiac.

Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Nowe gildie z opcja zdobywania

Post autor: Huggo » 17 lut 2015 11:45

Może nie tyle co kasować co zmienić system "buntu", tak by w efekcie wymuszał rywalizacje, oraz był dostępny dla takiej grupy z zewnątrz. Mniej roboty, wycięcie gildii które już istnieją ujęło by arce klimatu do którego jesteśmy przyzwyczajeni. No gdyby tak uniezależnić warstwę organizacyjną grupy od budynków, było by to ciekawe. Tak myślę co z siedzibami gildii rasowych - więc by nie ująć klimatowi, musiała by być też możliwość zakładania grup rasowych. Myślę że było by to wielostronnie motywujące do gry, a i może znalazło by się wtedy miejsce na jakieś nowe mini siedziby.

Gdyby tak dać możliwość:

- Stworzenia grupy
- Organizacji grupy w sposób hierarchiczny
- Wymiany wiadomości "grupowych" np. poprzez zwierzaka wybieranego w momencie tworzenia grupy.
- Dostępu do współdzielonej "skrzyni" na zasadzie depozytu w banku, np. w magazynach miejskich.

Gdzie grupa była by podstawą "buntowania" siedzib na swoją korzyść, mogło by mieć to pozytywny wpływ na grę, poprzez zwiększenie sensowności którą można zobaczyć w rozgrywce - utrzymać stołek, czy mieć nadzieje na przyszłe jego przejęcie - to mogło by być motywujące.

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1356
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nowe gildie z opcja zdobywania

Post autor: Werbat » 17 lut 2015 12:04

Stowarzyszenia nie mogą zdobywać siedzib innych stowarzyszeń, a Ty chcesz żeby 'nieformalne grupy graczy' zdobywały gildie? To się nie trzyma kupy.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Nowe gildie z opcja zdobywania

Post autor: Huggo » 17 lut 2015 23:26

Zakładam Werbat, że w tematach trzymania się kupy jesteś nie mniejszym specjalistą niż jeżeli chodzi sprawy języka polskiego, tędy nawet nie śmiem podważać jak zwykle błyskotliwego spostrzeżenia.

Jednak z całą skromnością chciałem się pokornie wytłumaczyć. Chodziło mnie o to, by w myśl funkcjonalności wynikłej z pomysłu Tercorala, nie kasować dotychczasowych siedzib, a jedynie odkleić stowarzyszenie od siedziby, gdzie obecnie stowarzyszeni byli by takimi "nieformalnymi" grupami, dalej rezydując w swoich siedzibach. Z tym że tak samo uprzywilejowaną kodowo grupę mógł by założyć każdy, a grupa taka miała by szanse "ubiegania" się o przejęcie siedziby.

Taką funkcjonalność miał spełniać bunt, ale jak to działa wiemy chyba wszyscy. Nowi gracze mają praktycznie zerowe szanse na przejęcie w ten sposób gildii, jako że muszą być jej członkami, a osoby o odmiennych poglądach z gildii można przecież usunąć.

Jako że znany mi system buntu działał obustronnie, tzn. można było być za lub przeciw, to trzymając się tego, po wprowadzeniu możliwości obalenia rezydentów przez zewnętrzne ugrupowanie, co zakładam przysporzyło by więcej takich prób, zmotywowało by owych do opierania się takim próbą. A młodym postacią pozwoliło by marzyć o tym by spełnić swoje ambicje, przejmując np. siedzibę mafji.

Na pewno dobrze zarządzane stowarzyszenia by na tym nie ucierpiały, natomiast atut można by dostrzec w sytuacji gdzie, tworzą się grupki (naprawdę nowych - nie wiem czy coś takiego ma miejsce) nowych graczy, umiały by ze stowarzyszenia zrobić lepszy użytek, nacieszyć się nim i przeżyć tam jakoś swoje arkadyjskie przygody, a stara pierdoła logująca się raz na kilka tygodni, odcina praktycznie możliwość przynależności do danego stowarzyszenia przed śmiercią z nudów.

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1356
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nowe gildie z opcja zdobywania

Post autor: Werbat » 18 lut 2015 11:55

A, ok, Lineage. Nie.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: Nowe gildie z opcja zdobywania

Post autor: Dorien » 23 lut 2015 11:07

muszę przyznać tecza ze pomysł dobry i moim zdaniem lepszy do napisania, zabijanie innych zamieniło by się w zdobywaniem checkpointów, a kluby/stowarzyszenia napisało by się tylko raz i jeden ten sam kod obsługiwał by wszystkie stowarzyszenia jednakowo, nie trzeba by pisać każdego stowarzyszenia z osobna tylko wszystkie na raz jednym kodem.

jedyny minus byłby z zestawem emotów odpowiednim do stowarzyszenia i trzeba by zapobiec w jakiś sposób przejęcia świata przez jedno ugrupowanie, np określić maksymalna liczbę "domków" jakie może zdobyć drużyna

generalnie +1

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Nowe gildie z opcja zdobywania

Post autor: Tercoral » 23 lut 2015 11:15

W zamysle mialo byc jedno, ale mialem jeszcze taki pomysl, ze:

W domku jest 10 "miejsc"

wlasna kuznia - 3 miejsca
safelock - 1 miejsce
Stolowka - 2 miejsca
Zielarnia (do przechowywania ziol) - 3 miejsca
Salonik z fotelami i darmowymi cygarami i nalewka - 1 miejsce.
...
itp itd

Ale to juz jeszcze inny pomysl.



A i kurde jest jedna sprawa. Ktora jest zla w tym pomysle bo nie wiem czy by sie dalo zakodowac rozne opcje zarzadzania klubem. Tzn jej wladza.

Kiedys w mc bylo takie cos ze kazdy mogl przejac czempa zabijajac starego i to mialo bardzo fajny klimat. Ale juz w polelfach to bym sobie takiego czegos nie wyobrazal. Wiec niewiem. Sposob wybierania wladzy to tez smaczek stowarzyszenia.
Tęczowe serce... :oops:

Narmaniel

Re: Nowe gildie z opcja zdobywania

Post autor: Narmaniel » 23 lut 2015 12:48

Czy jakikolwiek Czarodziej powiedział, że tak da się zrobić i zrobi to, jak dostanie sensowny projekt? Czy tak akademicko to rozważacie?

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Nowe gildie z opcja zdobywania

Post autor: Tercoral » 23 lut 2015 12:57

A co tu projektowac? Tu wiecej kodu niz projektu.

Tak sobie gadamy na luzie. Pytasz, bo chcesz zabic czas czy poprostu jestes wredny? :P
Tęczowe serce... :oops:

ODPOWIEDZ