Handel na arkadii - kramy \ stragany i inne

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Anvil
Posty: 2
Rejestracja: 22 paź 2014 22:41

Handel na arkadii - kramy \ stragany i inne

Post autor: Anvil »

Cześć,

Ostatnio kołacze mi się po głowie pewien pomysł odnośnie Arkadii, a jako, że odgrywanie postaci na zasadzie podaj--> wyceń--> sprzedaj wydaje mi się dość nudne więc chciałbym przedstawić pewne rozwiązanie:

A co gdyby oddać w ręce graczy możliwość wykupowania własnych ww kramów lub straganów i wystawiania tam przedmiotów? Oczywiście możliwość mieliby jedynie AJ handlarze oraz kupcy, którzy opłacaliby swoje członkostwo w danej gildii lokalnej. Nie mieli by oni (handlarze i kupcy) takich samych możliwości ale o tym może trochę później...

Wiele miast Arkadii posiada place np. targowe, które można by wykorzystać do tego celu. Każde miasto gdzieś w okolicy placu mogłoby mieć swoją lokalną gildię kupiecką, gdzie gracz wykupowałby sobie "punkt handlowy" na placu na pewien określony czas i mógł wystawiać tam przedmioty po wybranej przez siebie cenie. Rozwiązanie to funkcjonuje już na arkadii odnośnie kupców zawodowych i ich sklepów. Co jednak gdyby oddać je także w ręce AJ handlarzy?

Przykładowe rozwiązania:
1. Cena dotyczyła by ilości slotów w danym tzw. punkcie handlowym - oczywiście im więcej slotów tym wyższa cena.
2. Handlarze mogliby mieć limit na ilość slotów (np max 15) albo płacić odpowiednio wyższą cenę niż kupcy za daną ilość slotów, kupcy taniej lub więcej slotów.
3. Można by także uzależnić możliwości wykupowania punktów przez AJ od jakiejś reputacji, żeby zablokować dziwne zagrywki młodych postaci (np. nie mniej niż x dni na arce).

W moim odczuciu otworzyłoby to zupełnie nowe możliwości w grze, sprawiłoby, że granie handlarzem ma sens nawet zanim dostaniemy się do kupców. Nie chodzi o zrównanie statusu kupca i handlarza jednak o to, żebyśmy razem mogli się bawić i w ten sposób bardziej koegzystować w otaczającym świecie. Wydaje mi się, że gra stałaby się ciekawsza i może na początku pojawiłoby się sporo handlarzy ale przy odpowiednim balansie cen i pomocy niewidzialnej ręki rynku można by stworzyć bardzo ciekawe pole do zabawy dla graczy zarówno nastawionych na walkę (sprzedawanie kupcom \ kupowanie od kupców broni i zbroi).

Wyobraźcie sobie stragany z bronią, ubraniami zebranymi po całej grze przez graczy czy też bazarek z halflińskimi ciasteczkami lub woreczkami pełnymi ziół.

Rozwiązań może być mnóstwo, pytanie tylko czy jest nad czym w ogóle się zastanawiać w ogóle? Co myślicie?

Pozdrawiam!
Ulmin
Posty: 2
Rejestracja: 10 paź 2014 15:17

Re: Handel na arkadii - kramy \ stragany i inne

Post autor: Ulmin »

Wg mnie ciekawsze byłoby stworzenie konkurencyjnej gildii kupieckiej w Nuln. Tak by przerwać monopol CKNu i stworzyć alternatywę dla rozwoju postaci graczy zainteresowanych handlem.

Odnośnie "kramów/straganów" - masz dom aukcyjny w Nuln. Chcesz się bawić w zarabianie złota więc dążysz do maksymalizowania zysków. Po co więc będziesz wystawiał dane przedmioty w straganie? Zbyt mała opłata doprowadziłaby do "wysypu" tego typu kramów (w praktyce tylko w głównych miastach -Nuln i Novigrad). Dodatkowo powstanie takich kramów w liczbie powiedzmy 30, doprowadziłoby do sytuacji, w której pojawi się masa podobnych aukcji, więc indywidualny handlarz rzadko coś sprzeda (nie mówiąc już o sprzedaniu wszystkiego). Zapłacisz opłatę, mało co sprzedasz i jesteś w plecy. Ceny w CKN może są i śmieszne w odniesieniu do pewnych jednostkowych rzeczy, ale nie są jakieś wygórowane dla potrafiącej zarabiać postaci - w odniesieniu do niezłej broni/blach. Nie widzę tu po prostu miejsca na zysk, a chyba o to chodzi każdemu handlarzowi/kupcowi. Osobiście nie wyobrażam sobie, bym miał z mojego zysku odprowadzać jakąś opłatę. Jeśli potrafisz się zakręcić, zawsze znajdziesz chętnego do zakupów.

Dodatkowo gra utraciłaby bardzo ciekawy aspekt kontaktów w sferze między graczami. Obecnie chcesz coś sprzedać, ogłaszasz się, korespondujesz z zainteresowanym, spotykasz się z nim, targujesz, finalizujesz. Jest w tym coś przyjemnego. Przynajmniej dla mnie. W Twoim rozwiązaniu - wystawiasz aukcje i cześć. Zero interakcji z kupującymi - chyba nie o to chodzi. Dobra sprzedaż to zadowolony klient, czyli taki, który będzie wracał, będzie chciał Ci pomóc, może nawet zaprosi do drużyny, postawi setkę wódki albo innego soku.

Kolejny aspekt to taki, że część przedmiotów ma znaczący wpływ na rozgrywkę. Wiadomo, że jako handlarz nie patrzysz czy Ktoś jest biały, czarny, czerwony, czy ma pięć nóg, zwracasz przede wszystkim uwagę na kolor zielony (w realiach arkadii mithrylowy). Osobiste preferencje jednak mają wpływ na wybór kontrahentów. Nie lubisz stowarzyszenia A, bo ograbili Cię/pobili Cię/wyśmiewali się z Twojego nosa (niepotrzebne skreślić), więc nie sprzedajesz im. W Twoim rozwiązaniu nie masz wpływy żadnego na to do Kogo trafią itemy. Dodatkowym problemem jest to, że są stowarzyszenia z bardzo zasobnymi kuframi - wpadną na targ, wykupią wszystkie zioła/artefakty/dobre przedmioty i nagle jedno stowarzyszenie będzie miało znaczącą przewagę nad resztą. Zwłaszcza jeśli jest zaangażowane w jakiś konflikt.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Handel na arkadii - kramy \ stragany i inne

Post autor: Rafgart »

Nie tylko kupcy maja wlasne sklepy, rowniez kilka innych stowarzyszen. Starczy sie z ktoryms dogadac.
Jednak tak ogolnie problem jest w bardzo malym rynku zbytu, dlatego nie ma szans na jakies znaczne zmiany w systemie handlu.
Anvil
Posty: 2
Rejestracja: 22 paź 2014 22:41

Re: Handel na arkadii - kramy \ stragany i inne

Post autor: Anvil »

Rozumiem. Szkoda ale dzięki Ci Rafgart za odpowiedź i określenie stanowiska.

Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ