Kieszonkowcy

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Bam
Posty: 262
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Kieszonkowcy

Post autor: Bam » 25 lut 2013 18:12

Usuwając na bok to czy istnieją wśród nas gracze czy nie potrafiący dobrze odgrywać zbója - pewne jest to, że zbóje nie są mile widziani, gdyż to podobno oni podczas konfliktów pierwsi wpisują komendę 'zabij' i podobno napędzają pk. Zapoznałem się też z postem Rafgarta, który pisał, że ogłuszenie jeszcze bardziej napędziłoby atakowanie graczy i ograbianie ich z ich dóbr, co dla niektórych gorsze byłoby niż poniesienie śmierci.

W chwili obecnej, gdy strach jest odgrywać zbója, bo bardzo łatwo można się za to narazić wizom (płacze setek pokrzywdzonych robią zawsze swoje) naprawdę ciężko spotkać takiego na trakcie (nie spotkałem ani nie słyszałem ostatnio o żadnym, mimo, że kiedyś były ich dziesiątki). Jeśli nie ma tych złych - misja tych dobrych teoretycznie przestaje mieć sens, mam tu na myśli Straż Krain. Gdyby mieli za kim ganiać pewnie mogliby istnieć w większym grającym gronie i tworzyć swoją historię na poczet np. przyszłego podania np. do Zakonu Sigmara. Z tego wniosek, że odgrywanie Strażnika Krain sprowadzałoby się bardziej do prac polowych niż biurowych.

Moim pomysłem jest wdrożenie umiejętności, która kiedyś była możliwa do trenowania w KZ. Chciałbym aby ta umiejętność dawała możliwość przeszukania osoby stojącej na tej samej lokacji w sposób zauważalny dla niej i możliwy do przerwania przez wyjście z lokacji lub atak. Tak jak tutaj chociażby:

Kod: Zaznacz cały

Nieduzy zaropialy zombi.
> Zaczynasz przeszukiwac nieduzego zaropialego zombiego.
> Nieduzy zaropialy zombi jeczy potepienczo.
Nieduzy zaropialy zombi atakuje cie!
Nie jestes w stanie przeszukiwac cokolwiek w czasie walki.
Jeśli ktoś zostawiłby postać idlującą w grze mógłby stracić np. 10-15% monet które ma przy sobie podczas jednorazowego przeszukania. No i teraz tak:
- 10-15% za chwilę nieuwagi to nie jest wielka strata
- zyskujemy erpegowo zbója, który nikogo nie zabił, żeby okraść
- jeśli zostanie zaatakowany przez pokrzywdzonego to może uciekać lub walczyć do końca, spór rozwiąże walka
- Straż Krain ma za kim biegać
- szybkość przeszukania mogłaby być podobna do szybkości tropienia w zależności od tego jak wysoko wytrenowana jest umiejętność
- umiejętność byłaby jak kiedyś dostępna dla wszystkich, ale niektóre zawody szczególnie aj zbója, zbój, aj nożownika czy nożownik mogłyby mieć ją znacznie wyżej

Możliwe, że nie napisałem czegoś oczywistego, ale po powrocie po paru latach zmartwiło mnie, że na moje oko w sferze postaci GP nic się nie dzieje oprócz zarabiania na umy i expienia aby dostać się do gildii, a jedyna wizja czarnego charakteru to ogr z OK lub postać w MC.
Endless learning the basics...
Obrazek

Deli
Posty: 349
Rejestracja: 12 lut 2009 22:28

Re: Kieszonkowcy

Post autor: Deli » 25 lut 2013 19:58

Zawodu zboja juz nie ma :) a nozownik to bardziej skrytobojca niz zlodziejaszek :)
Populacja graczy arkadyjskich nie dorasta - gracze z reguły się tylko starzeją.

Awatar użytkownika
Bam
Posty: 262
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Kieszonkowcy

Post autor: Bam » 25 lut 2013 20:22

Deli pisze:Zawodu zboja juz nie ma :) a nozownik to bardziej skrytobojca niz zlodziejaszek :)
Człowiek wraca po paru latach do gry, chce dobrze, a wiatr mu ciągle w oczy :(

To skoro już nie ma tego zawodu, to może jednak chociaż to złodziejstwo jako umiejętność pomogłoby rozwinąć trochę tą ciemną stronę mocy wśród nowych/małych graczy inną komendą niż zabij...

Może niech by ta umiejętność była dostępna dla wszystkich, a nowe małe ciemne charaktery chcące odgrywać tych "złych" w ten sposób zdobywałyby sławę i uznanie w swojej ulicznej hierarchii złodziejaszków...
Wiadomo, że wytrenować mógłby każdy, ale nie każdemu wypadałoby tej umiejętności używać, tak samo jak nie wypada używać niektórych itemów itp itd.
Endless learning the basics...
Obrazek

Augustin
Posty: 52
Rejestracja: 03 cze 2012 21:56

Re: Kieszonkowcy

Post autor: Augustin » 28 lut 2013 11:18

W sumie nie takie głupie...

ukryj sie;
okradnij babe

Okradasz przekupę z targu na 15 srebrnych monet i masz minus do mentali.

Jak się nie uda to gwardia ściga.

Mogło, by to być umiejętnością praktyczną coś jak górnictwo, ale potrzeba jakiegoś manekina z dzwoneczkami żeby się nauczyć, a o ile mi wiadomo na arce nie ma gildii złodzieji.

Buluar
Posty: 607
Rejestracja: 12 lut 2009 21:49

Re: Kieszonkowcy

Post autor: Buluar » 28 lut 2013 11:49

Deli pisze:Zawodu zboja juz nie ma :) a nozownik to bardziej skrytobojca niz zlodziejaszek :)
Zawsze mozna zawod dorobic. Cos jak mysliwy: slaba wartosc bojowa, ale alternatywny system do zarabiania. Dodatkowo mozna by taki zawod uzbroic w nieco szpiegowskie umiejetnosci, np.: podsluchiwanie, ktore umozliwialoby slyszec co szeptaja postaci, odpowiedni poziom otwierania zamkow itp. itd. .
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.

Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Bam
Posty: 262
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Kieszonkowcy

Post autor: Bam » 28 lut 2013 21:02

Zerknąłem do KZ i umiejętność kieszonkowstwo jest wciąż do trenowania, a komenda 'przeszukaj xxx' wciąż działa, kwestia tylko wcielenia tego w życie.
Endless learning the basics...
Obrazek

Ghardrim
Posty: 39
Rejestracja: 05 mar 2012 00:44

Re: Kieszonkowcy

Post autor: Ghardrim » 01 mar 2013 14:06

Przeszukaj kogoś?
A to kiedyś nie było to w stylu "podejrzyj xxx" ?? Chyba że to na barsawii było, na innych mudach nie grywałem.

Bugal
Posty: 6
Rejestracja: 20 sty 2013 12:39

Re: Kieszonkowcy

Post autor: Bugal » 12 maja 2013 00:04

Ciekawy pomysł, wreszcie umiejętności złodziejskie do czegoś by się przydały.

Złapany przez gwardzistów złodziejaszek w zależności od wagi przestępstw mógłby zostać pozbawiony wszystkich posiadanych monet i trafić do więzienia, co wiązałoby się z zablokowaniem postaci na jakiś czas.
W przypadku notorycznych złodziei, mogłoby wchodzić w grę wyczyszczenie konta bankowego.


...i dodatkowe emoty jak dyskretne przecinanie dna sakiewki jakimś maleńkim, ostrym nożykiem.
Sukces okradania zależałby zarówno od spostrzegawczości okradanego jak umów złodziejskich okradającego.

Awatar użytkownika
Bam
Posty: 262
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Kieszonkowcy

Post autor: Bam » 11 sie 2013 23:22

Dla mnie to przede wszystkim ożywienie gry dla tych bez speca, dla tych małych złośliwych, dla tych małych praworządnych, i ubarwienie trochę życia ;) Bo nie trzeba kogoś zabić, żeby mu troszkę zepsuć humor ;)
Endless learning the basics...
Obrazek

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Kieszonkowcy

Post autor: Tercoral » 15 sie 2013 21:23

Chciałem tylko zwrocic uwage, że zawod nozownika jak i lotrzyka posiada umiejetnosc "otwieranie zamkow" ktora, wedle mojej wiedzy, nie przydaje sie nigdzie w swiecie Arkadii.
Tęczowe serce... :oops:

ODPOWIEDZ