Mapa
: 02 gru 2012 00:55
Hej,
wróciłem sobie po latach na muda i w ramach ponownego poznawania świata zacząłem robić mapę (posiłkując się mapą Wakahiko).
Mapa za założenia ma być w jednym kawałku i zawierać jak najwięcej informacji przydatnych początkującym (i pewnie nie tylko) graczom. Nowością jest podział na warstwy wysokości ale chwilowo nie mam jeszcze pomysłu jak najczytelniej je przedstawić (aktualne działanie można zobaczyć w Novigradzie przy wschodniej bramie, zejście na dół nie jest oznaczone, ale działa). POI i interaktywność pojawią się na końcowym etapie pracy. Planuję umieścić na mapie środki komunikacji (wraz z opłatami), NPC, przeciwników, menu knajp, wyroby kowali, asortyment sklepów (tam gdzie się nie zmienia), nietypowe wejścia i wyjścia z lokacji, miasta i wsie, rzeki i to tyle co mi na obecną chwilę przychodzi do głowy.
Oczywiście wszystko jest kwestią dyskusji, i tu mam do Was prośbę o podzielenie się refleksjami, pomysłami, uwagami jakie przychodzą Wam do głowy.
Mam taką fantazję, że jeśli mój projekt zakończy się zadowalającym efektem to być może będzie szansa na to, by mapa stała się oficjalną aplikacją Arkadii, w związku z czym gorąco zapraszam administratorów do dyskusji.
Cały projekt jest w powijakach, mam przerobione ok 20% Ishtar (łażę postacią i weryfikuję podkład wykonany na podstawie mapy Wakahiko), ale jest już co pokazać. Szata graficzna jest robocza i wali po oczach za co z góry przepraszam, docelowo będzie lepiej.
Na razie na mapie umieściłem tylko 2 poziomy wysokości (w źródle dobijam już do 23) i prawie nic nie działa jeśli chodzi o planowaną interaktywność.
Pokazuję to na tak wczesnym etapie, bo chcę jak najszybciej skonsultować się z użytkownikami i administracją i uwzględniać uwagi na dalszym etapie.
LINK
wróciłem sobie po latach na muda i w ramach ponownego poznawania świata zacząłem robić mapę (posiłkując się mapą Wakahiko).
Mapa za założenia ma być w jednym kawałku i zawierać jak najwięcej informacji przydatnych początkującym (i pewnie nie tylko) graczom. Nowością jest podział na warstwy wysokości ale chwilowo nie mam jeszcze pomysłu jak najczytelniej je przedstawić (aktualne działanie można zobaczyć w Novigradzie przy wschodniej bramie, zejście na dół nie jest oznaczone, ale działa). POI i interaktywność pojawią się na końcowym etapie pracy. Planuję umieścić na mapie środki komunikacji (wraz z opłatami), NPC, przeciwników, menu knajp, wyroby kowali, asortyment sklepów (tam gdzie się nie zmienia), nietypowe wejścia i wyjścia z lokacji, miasta i wsie, rzeki i to tyle co mi na obecną chwilę przychodzi do głowy.
Oczywiście wszystko jest kwestią dyskusji, i tu mam do Was prośbę o podzielenie się refleksjami, pomysłami, uwagami jakie przychodzą Wam do głowy.
Mam taką fantazję, że jeśli mój projekt zakończy się zadowalającym efektem to być może będzie szansa na to, by mapa stała się oficjalną aplikacją Arkadii, w związku z czym gorąco zapraszam administratorów do dyskusji.
Cały projekt jest w powijakach, mam przerobione ok 20% Ishtar (łażę postacią i weryfikuję podkład wykonany na podstawie mapy Wakahiko), ale jest już co pokazać. Szata graficzna jest robocza i wali po oczach za co z góry przepraszam, docelowo będzie lepiej.
Na razie na mapie umieściłem tylko 2 poziomy wysokości (w źródle dobijam już do 23) i prawie nic nie działa jeśli chodzi o planowaną interaktywność.
Pokazuję to na tak wczesnym etapie, bo chcę jak najszybciej skonsultować się z użytkownikami i administracją i uwzględniać uwagi na dalszym etapie.
LINK