Strona 1 z 1

Rozszerzenie komendy spojrz

: 19 wrz 2012 16:49
autor: Pulp
spojrz <kierunek>

Wyswietla to co zerknij dla sasiedniej lokacji w danym kierunku, opcjonalnie z ujemnym modyfikatorem do spostrzegawczości. Ponadto od tej pory dostajemy komunikaty z tamtej lokacji w formie:

> spojrz s
Przestronna komnata.
Trfog i Pulp.
>
Na poludniu: Pulp uderza Trfoga w leb swa wielka lapa.
Na poludniu: Trfog mowi: Aua.

Wydanie komendy spojrz bez parametru lub komendy kierunku anuluje otrzymywanie komunikatow z sasiedniej lokacji.

Umożliwiłoby to improwizowanie różnego rodzaju scen czy aren. Ponadto zdecydowanie brakuje możliwości obejrzenia sasiedniej lokacji bez wchodzenia na nia, bo w niektórych miejscach np. wrócić już sie nie da.

Re: Rozszerzenie komendy spojrz

: 19 wrz 2012 17:54
autor: Ralandil
Pulp: Coś podobnego funkcjonowało na Barsawii. Można było sobie zobaczyć kto np. stoi na poczcie, nie wchodząc do niej.

Otrzymywanie komunikatów to jednak przesada. Wystarczy sam widok np. po 3 sekundach. Bez możliwości zobaczenia osób ukrytych.
> Spojrz na s
Spogladasz na poludnie.
Wielki Plac Targowy w Nuln.
Jest tutaj osiem widocznych wyjsc: xxxxxxx
Wiekowa tablica ogloszeniowa.
Oszalaly zablizniony mezczyzna.

Re: Rozszerzenie komendy spojrz

: 20 wrz 2012 02:37
autor: Sivlaryan
Na Arkadii nie ma ustalanych stałych odległości (np. lokacja to 4 metry kwadratowe) i określonych jakoś szczególnie typów lokacji poza tymi najbardziej podstawowymi (las, góry, trakt, pomieszczenie itp.). Ciężko jest więc zobaczyć lokacje na północ w gęstym lesie, zatłoczonej ulicy w Nuln czy spojrzeć na jakiś plac manewrowy z parteru wieży, bo ta pozwala wyjść na północny-wschód. Za dużo roboty, żeby to fajnie działało a korzyści jakieś niewielkie.

Re: Rozszerzenie komendy spojrz

: 25 wrz 2012 13:33
autor: Hasp
Mi tego bardzo brakuje na arce. Mozna dodac ja tylko np. w miastach, albo lokacjach ktore pod miasto sa podpiete. Tam odleglsoci sa (nie znam wyjatkow) male i wytlumaczenie silvaryana nijak sie ma do nie dodania tej komendy.

Re: Rozszerzenie komendy spojrz

: 25 wrz 2012 17:26
autor: Iluandile
No i mogłoby być tak, że jak widzisz kogoś na tej innej lokacji, to nie rozpoznajesz po imieniu/szorcie. Tylko widzisz np. kilka osob.

Re: Rozszerzenie komendy spojrz

: 25 wrz 2012 19:03
autor: Sivlaryan
Hasp pisze:Mi tego bardzo brakuje na arce. Mozna dodac ja tylko np. w miastach, albo lokacjach ktore pod miasto sa podpiete. Tam odleglsoci sa (nie znam wyjatkow) male i wytlumaczenie silvaryana nijak sie ma do nie dodania tej komendy.
Wydawało mi się, że czegoś oczywistego nie trzeba tłumaczyć, ale dla Ciebie zrobię wyjątek: Nie zobaczysz malutkiego chudego gnoma na placu głównym w Nuln, ponieważ jest tam za dużo osób. Ta komenda po prostu nie ma sensu z powodów, które już wymieniłem.

Być może po jakimś głębszym przemyśleniu pomysł Iluandile mógłby przejść.

Re: Rozszerzenie komendy spojrz

: 26 wrz 2012 09:45
autor: Hasp
Po to mam spostrzegawczosc na doskonale, zeby jednak tego gnoma zobaczyc. ;)

Re: Rozszerzenie komendy spojrz

: 26 wrz 2012 12:10
autor: Iluandile
Hasp pisze:Po to mam spostrzegawczosc na doskonale, zeby jednak tego gnoma zobaczyc. ;)
Zatem zobaczysz rasę, a nie zobaczysz, kto to jest konkretnie.