Obrony gildiowe - przemyslane i ciekawe

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Obrony gildiowe - przemyslane i ciekawe

Post autor: Terenes »

Witam chcialbym spytac sie czy wizowie sa zainteresowani pelnym, szczegolowym i przemyslanym projektem obron gildiowych.

Jako, ze na forum zagladaja osoby pomyslowe, chcialbym go najpierw poddac do ogolnej dyskusji w tym dziale.

Nie wiem jednak czy taki projekt wogole jest potrzebny i jesli jest to czy podanie go do publicznej wiadomosci go nie zdyskwalifikuje.
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Obrony gildiowe - przemyslane i ciekawe

Post autor: Miuosh »

Dawaj, chętnie przeczytam i podyskutuję ;)
Ogre!
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Obrony gildiowe - przemyslane i ciekawe

Post autor: Rafgart »

Wklej, moze jakies pomysl bedzie dobry.
Akurat dzialanie obron gildii powinno byc dla wszystkich jasne, wiec tu nie ma miejsca na tajemnice.
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Obrony gildiowe - przemyslane i ciekawe

Post autor: Terenes »

System Obron Gildiowych:

1) Założenia
- Wszystkie obrony powinny mieć ten sam potencjał i działać na tej samej zasadzie.
- Zdobywanie wrogiej gildii jest opłacalne.
- Zdobywanie przypadkowej gildii jest mało opłacalne.
- Żadna gildia nie broni się sama przed liczną drużyną graczy.
- Zdobywanie gildii nie jest natychmiastowe.
- Bronienie gildii przez graczy wyraźnie podnosi jej potencjał.
- Przygotowywanie gildii do obrony tez jest formą zabawy.
- Mechanizmy obrony gildii nie mogą powodować "nagłej śmierci" (z rannego na epiku czy cokolwiek) lub wpływać na całą drużynę jednym eventem.
- Mechanizmy obrony gildii mogą (i powinny) czynić walkę inną niż zwykła.
- Żadna gildia nie jest zdobywalna przez stosunkowo niewielką drużynę o dziwnej porze.
- System obrony gildii umożliwia grę przy właściwie dowolnej ilości graczy na Arkadii.

2) Obrona składa się z:
- Pierwszej grupy 8 NPCów szkolonych na bramie zewnętrznej
- Drugiej grupy 8 NPCów szkolonych na bramie wewnętrznej
- NPCa głównego z obstawą paru NPCy szkolonych przy kufrze
- Dwóch koniecznych do wyważenia kłodą bram, do których wyważenia potrzeba około 50 uderzeń, przy czym każde zabiera postaci 5 sekund i jest
opisane. Na raz może uderzać tylko jedna osoba (ze względu na brak miejsca pod bramą). W przypadku np. komanda jest to barykada przecinana toporem o dokładnie takim samym ograniczniku czasowym itp.
- Zrzucanych przez graczy (a zgromadzonych wcześniej) z nad bramy belek/kamieni/oleju o działaniu wspierającym obronę. Przedmiot ten nie może zabić ani zranić a jedynie: oślepić, ogłuszyć, wytrącić broń, wyrzucić z szyku POJEDYNCZĄ postać.
- Jeśli gildia nie ma bramy, przedmioty te są zastępowane przez pułapki o
dokładnie takim samym działaniu (odpalane z sąsiedniej lokacji przez gracza, wywołujące takie same efekty)
- Jeśli gildia rości sobie prawa do kontroli nad większym terytorium, zalecane są poza systemowe patrole/NPCe opłacane oddzielnie o niewielkiej
sile bojowej. NPCe te jednak nie mogą mieć prawa wstępu na teren gildii (tzn nie mogą się nakładać z prawdziwą obroną).
- Jeśli w siedzibie gildiowej wg klimatu powinny znajdować się inne
uzbrojone NPCe powinny być one nieruchome i stanowić jedynie symboliczną (acz niezerową) siłę bojową.

3) Korzyści:
- Wyszkolone NPCe wroga wracaja do wersji podstawowej
- Można oproznic kufer ale nie skarbiec pokonanej gildii
- Za pokonanie NPCa głównego zdobywcy dostają etat na normalnej zasadzie (z takim samym ograniczeniem czasowym) pod warunkiem że:
zdobyta gildia jest umieszczona na liście wrogich gildii
ORAZ gildia zdobywana określiła się jako gildia bitewna
ORAZ gildia zdobywajaca etat okreslila sie jako gildia bitewna
- Zabicie kogoś na lokacji z walczącą obroną gildii daje pewną dodatkową
ilość expa.

4) Status gildii bitewnej jest ustalany przez władze gildii po wprowadzeniu reformy i może być zmieniony tylko petycją do MG.
Daje on możliwość zdobywania etatów na wrogich bitewnych gildiach
(co jest korzyścią) lecz daje przeciwnikowi możliwość zdobycia etatu
na twojej gildii (co czyni twoją gildię bardziej łakomym kąskiem).

W przyszłości status gildii bitewnej może dawać dostęp do bardziej zaawansowanych form PVP takich jak wywieszanie sztandarów na zdobytych miastach itp (king of the hill, take and hold, capture the flag)

5) NPCe szkolone są domyślnie w każdym rodzaju broni, zasłanianiu, parowaniu oraz unikach. Maja tez podstawowy slaby blok. Mogą przyjąć dodatkowe 200 pktów szkoleń w następujących dziedzinach:

-blokowanie drogi ucieczki (podczas walki), ogluszanie, wytracanie, spec x2, walka dwiema bronmi, tarczownictwo, walka w szyku.

-Wraz z przyjmowaniem szkoleń mogą zmieniać swój wygląd.
-NPCe mają cechy i umy z przewagą tych defensywnych.
-NPCe starają się zasłaniać siebie oraz graczy z gildii.
-NPCe reagują na komendy członków gildii:
*"odwrot" (każdorazowo o jedną lokację w stronę kolejnej liniii obrony gildii nie mogąc jednak na nią wejść)
*"na stanowisko" (każdorazowo w stronę pierwotnej linii obrony na której stał)
W ten sposób gracz może wycofywać ranne NPCe by nie ginęły na marne - jednak musi tam być.
- NPCe gdy nie walczą mają lekko zwiększoną prędkość regeneracji HP.
- NPCe mają cechy proporcjonalne do maksymalnej ilości zalogowanych
graczy w przeciągu ostatnich 24h.
I tak na przykład:
Jeśli w ciągu dnia pik wyniósł 80 postaci na MUDzie, niewyszkolona obrona jest w stanie poradzić sobie z 8 graczami. Jeśli pik wyniósł 200 osób to z 15-20.
- NPCe wybiegają przed bramę dopiero po próbie jej wyważenia lub na komendę członka gildii, co uniemożliwia szpiegostwo secondowe.
- NPCe po respawnie mają bronie charakterystyczne dla danej gildii o srednio-slabej jakosci i moga przyjmowac dowolna wskazana przez graczy konfiguracje sprzetu.
- Za podstawową wersje NPCa płacić nie trzeba.
- Wyszkolony NPC zyje az do smierci.

Dodatkowo jeśli będzie system questów gildiowych:

- Robienie ewentualnych questow gildiowych może:
* Dodać wirtualne pieniądze na szkolenia npców
* Zwiększyć liczbe NPCów obrony właściwej
* Umożliwić wykupienie pewnej liczby patroli wspomnianych w punkcie 2, a więc nie-obrony.
* Nie robienie obowiązkowych questów-gildiowych powoduje że NPCe zapominają swych umiejętności.

6) NPC główny:
NPCe główne strzegą kufra gildii. Są mocniejsze od zwykłych NPCy i
porównywalne z NPCami od magików. Nie przyjmują dodatkowego sprzętu.
Ich dokładny kształt wygląd i umiejętności zależą od klimatu danej gildii.
Stanowią ostatnią i najsłabszą linię obrony jednak to one dają etat (jeśli spełnione to co wyżej). Powinny posiadać naturalnie wysokie AC oraz rozmaite umiejętności defensywne (w tym np odpornosc na niemagiczne bronie) oraz przeciętnie średni ofens.

7) Inne zabezpieczenia:
- Szefostwo gildii ma dostarczane raporty o probach ataku/wywazania bram
wraz godzina.
- Aktywni (zalogowani) czlonkowie gildii dostaja od NPCa gildiowego list/golebia gdy padnie pierwszy z NPCy obrony gildiowej.
- Zaprawde nie wiem co zrobic z gildiami ktore mozna spalic do szczetu (korsarze, KG)
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Obrony gildiowe - przemyslane i ciekawe

Post autor: Coronius »

Lekko zmodyfikowany standard imperialny.

Do tego: co to są 'dziwne pory'? Jedni grają rankiem, inni w środku dnia, jeszcze kolejni nocami.
Awatar użytkownika
Sivlaryan
Posty: 255
Rejestracja: 13 lut 2009 19:03
Lokalizacja: Reykjavik

Re: Obrony gildiowe - przemyslane i ciekawe

Post autor: Sivlaryan »

Ale większość gra w dzień, wieczorami a nie nocą. Dlatego w dzień mamy 60-80 osób online a w nocy 15. Siedziby powinno się atakować tylko w godzinach powiedzmy 16-23. Ludzie będą po pracy itp.

Siv.
POWER OF FRIENDSHIP
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Obrony gildiowe - przemyslane i ciekawe

Post autor: Coronius »

No właśnie nie. Spora część ataków/obron, w których brałem udział miała miejsce po 23-ej, bo wtedy już wszyscy byli po pracy/kolacji/uśpili małżonka.
Gość

Re: Obrony gildiowe - przemyslane i ciekawe

Post autor: Gość »

To ja do podsumowania Terenesa dołożę swoje:

- chęć ataku na obronę trzeba zgłosić z wyprzedzeniem (jakoś rozsądnie ustalonym - typu między 12 a 24 h) - wtedy te ataki na siedziby są grubymi eventami - obie strony mają czas na przygotowania;
- do takich zgłoszeń musi istnieć jaki obiekt lub enpec w pobliżu siedziby, która miałaby być zdobywana i dokonać go mogą tylko uprzywilejowane osoby ze stowarzyszeń (a więc nie bezgildiowi);
- obrońcy dostają informacje typu: "Zwiadowcy wypatrzyli zwiększoną aktywność Wiewiórek, chyba szykują się do ataku" albo "Agenci w Imperium donoszą, że rycerstwo zakonne zbiera siły do szturmu na Świątynię." - na podstawie stowarzyszenia tej postaci, która zgłosiła atak. Oczywiście przyłączyć się mogą dowolni sojusznicy;
- informację dostaje też stowarzyszenie agresora oraz ewentualnie sojusznicy jednej i drugiej strony;
- nie można zgłaszać ataku za często (coś na kształt etatów). Chodzi o to, żeby nie dało się gnębić jakiegoś słabego stowarzyszenia, np. by siedziba nie była zdobywana co dwa dni, bo to oznacza utratę reputacji, a co za tym idzie jej żmudne odbudowywanie;
- jeżeli nie dojdzie do zapowiedzianego ataku albo zostanie odparty na bardzo wczesnym stadium (wystarczy jakiś strażnik, którego zabicie lub nie determinuje czy atak się odbył), to okres blokady na następne ogłoszenie zdobywania jest krótszy, ale jest - żeby jakieś chytruski nie zgłaszały co chwilę bez zamiaru faktycznego atakowania. Przykładowo był atak - następny najwcześniej za 2 tygodnie, do ataku nie doszło - następny najwcześniej za tydzień;

- Ponadto nie uważam, że wszystko musi być idealnie identycznie u wszystkich. Tzn sam trzon powinien być taki sam, ale dobrze, gdyby każda obrona gildiowa miała swoje "smaczki".
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Obrony gildiowe - przemyslane i ciekawe

Post autor: Miuosh »

Bardzo mi się podoba to co napisał Terenes.
Najbardziej fragment:
- Wyszkolony NPC zyje az do smierci.
:D
Ale poważnie, bardzo dobre to jest. Pomysł Mimiego o konieczności zgłaszania chęci na atak już mi tak nie leży, ale może coś w tym jest i trza by to tylko jakoś inaczej rozwiązać.
A Coronius jak zwykle szuka dziury w całym i czepia się na siłę ;)
Ogre!
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Obrony gildiowe - przemyslane i ciekawe

Post autor: Rafgart »

Problemy ze zdobywaniem siedzib to w skrocie:
- nie wszystkie byly otwarte
- roznice w kodzie
- ataki, kiedy nie ma zalogowanych obroncow, czesto druga w nocy lub 5 rano w niedziele
- atakujacy nic nie zyskuja jak zdobeda
- obroncy nic nie traca jak nie obronia (wrecz traca tylko jak bronia, go gina)
Rozwiazywanie jednego z tych problemow czestwo zwieksza pozostale - na przyklad jak atakujacy beda cos zyskiwac, to beda atakowac kogo sie da, bez powodu (albo dwie sojusznicze gildie beda sie atakowac 'na niby').

Z pomyslem Mimiego radze sie jakos pogodzic, bo nie ma od tego ucieczki. Podobnie jak ze stalym okienkiem czasowym na zdobywanie.
Podzial na gildie bitewne i niebitewne mialby sens, gdyby te drugie w ogole nie mogly brac udzialu w atakach. Inaczej bedzie ich w skladzie 95% i jedna osoba z bitewnej do dobicia co trzeba.
Etat nie jest w tej chwili zbyt wielka nagroda. Nie sadze, zeby aktywne gildie mialy tu jakies niedobory.
ODPOWIEDZ