Strona 1 z 1

Tytuły dla klubowiczów

: 24 maja 2012 16:21
autor: Nael
Krotko i zwiezle - proponuje udostepnic mozliwosc posiadania tytulow (wchodzacych w "formulke" przedstawiania sie postaci) wynikajacych z wybranych przez gracza klubow.

Owszem, mozliwosc. Podobnie, jak wystepuje mozliwosc ukrycia pochodzenia czy tytulu w Stowarzyszeniach, tak tytuly z klubow moglyby byc ukryte. Malo tego, niektore - mniej znaczace - kluby, np. Pocztylionow (bez urazy ;)), bylyby domyslnie niewidoczne, by nie doprowadzic do zbyt przydlugich imion graczy. Ponadto - przyda sie ograniczenie na ilosc tytulow wynikajacych z klubow, dwa do trzech powinny wystarczyc do odgrywania postaci, jaka sobie wyobrazilismy.

Czesc klubow moze posiadac troche wiecej tytulow, jezeli ich struktura moze wskazywac na jakas hierachie. Takimi przykladowymi klubami moga byc wyznaniowki - na pewno znajda sie osoby, ktore chetnie wykonaja proste zadania/zainwestuja w ofiary, aby moc odgrywac gorliwych wyznawcow swoich bostw.

Dla przykladu opisze opcje zwiazane z religia Morra:
- opcje wm niewidoczny - tytul wynikajacy z religii jest, jak nietrudno sie domyslic, ukryty;
- opcje wm wyznawca - tytul "Wyznawca Morra", domyslny po przystapieniu;
- opcje wm zniwiarz/przewodnik - tytul "Zniwarz Morra"/"Przewodnik Morra", w zaleznosci od wybranego aspektu, dostepny po przystapieniu;
- opcje wm sluga - tytul "Sluga Morra Posepnego Zniwiarza", dostepny dopiero po odpowiednim stazu (np. 6 realnych miesiecy od dolaczenia) i przynajmniej 10 zlozonym ofiarom;
- opcje wm bractwo - tytul "Czlonek Bractwa Calunu, Wyznawca Morra", dostepny dopiero po dlugim stazu (np. realny rok, moze dwa), zlozeniu przynajmniej 25 ofiar plus wykonaniu odpowiedniego zadania.

Oczywiscie - poki rozwinie sie wszelkie wyznaniowki i znaczace kluby o wiele tytulow, mozna wprowadzic zwyczajne opcje "widoczny/niewidoczny", aby choc troche lepiej moc odgrywac postaci zwiazne z danymi klubami. Mam nadzieje, ze to nie wymaga ogromu pracy. (Opisy - w razie potrzeby - moge postarac sie przygotowac.)

Plusy? Ulatwienie odgrywania postaci, minimalny cien alternatywy dla stowarzyszen. :P Dalszy rozwoj klubow ucieszylby mnie jeszcze bardziej, ale wiadomo - od czegos trzeba zaczac.

Re: Tytuły dla klubowiczów

: 24 maja 2012 16:47
autor: Zurwen
Nie dotykając merytoryki, raczej nie ma na to szans od strony technicznej.

Re: Tytuły dla klubowiczów

: 24 maja 2012 17:24
autor: Nael
A - tak czysto technicznie - bylaby mozliwosc rozwoju klubow, jak zreszta niektorzy juz proponowali? Nie mam na mysli "umow i specow", przynajmniej nie wylacznie; raczej jakies alternatywy dla graczy probujacych wczuwac sie w nieco odmienne role, niz przypisuja to stowarzyszenia. Jak juz pisalem: jezeli chodzi o opisy lokacji czy NPC-ow, sluze pomoca.

Jesli wizowie nie przewiduja rozwoju klubow... coz, temat do archiwizacji/zamkniecia.

Re: Tytuły dla klubowiczów

: 24 maja 2012 17:47
autor: Haern
Zurwen: czy Twoje zdanie oznacza, że jest to nie do zakodowania? Czy coś innego?

Re: Tytuły dla klubowiczów

: 24 maja 2012 18:14
autor: Sivlaryan
Ciekawy pomysł, z tym, że ja bym to widział w formie: "opcje wyznanie +" albo "opcje klub +"
gdzie wybrać można byłoby jeden klub z obecnie istniejących, od którego byłby widoczny tytuł. Żeby nie było 20 linijkowych tytułów, ograniczyłbym widoczność do dwóch max. Czyli ktoś mógłby sobie wybrać tytuł Sługi Morra i pochodzenie z Imperium, a ukryć gildiowy i z klubu. Albo odwrotnie. Dwa tytuły max.