Potyczki

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Potyczki

Post autor: Haern »

Witam,
Nie owijając w bawełne - jedną z mocno liczących się rozrywek na Arkadii
jest walka graczy przeciwko graczom. I nie chodzi mi tu o ciche fragi z ukrycia
na expowisku, bo to sprawia przyjemność (perwersyjną!) tylko jednej stronie,
ale drużynowe walki. Po zamknięciu Gildii jednakże częstotliwość tych walk
spadła, nie ma de facto o co się bić. Ryzyko wciąż jest duże, a zysk zerowy,
oprócz chorej satysfakcji z zabrania koledze lub koleżance po drugiej stronie
monitora kilku miesięcy spędzonych na 'zabij hashuta'. Dlatego też chciałbym
przedstawić pomysł, który wzbogaciłby tę dziedzinę Arkadii (nie PK, a PvP
właśnie!). Nie oszukujmy się - część graczy Arkadię już "przeszła"
pod względami, które sprawiają im frajdę, część nie znajduje wyzwania w
walkach PvE (jednak nic nie stanowi takiego wyzwania jak żywy gracz
po drugiej stronie kabla), a część po prostu to lubi. Równocześnie pomysł
ten pozwołiby wyżyć się tym, którzy mają tak zwane "parcie" na fraga,
nie uprzykrzając przy tym gry innym.
Chodzi o system walk odbywających się na specjalnych terenach, walk z
pewnymi ograniczeniami, nie powodujących "normalnej" śmierci postaci,
dających pewne minimalne bonusy w przypadku wygrania, ale głównie pozwa-
lającej bawić się walką PvP bez ryzyka utraty miesięcy expa, nawet między
gildiami zaprzyjaźnionymi.

+++ Podstawowe zalozenia +++

1. Do walk zgłasza się w wyznaczonych punktach (jakieś rozwiązanie
erpegowe potrzebne), zwanym Punktem Zgłaszania (PZ).

2. Walki odbywają się tylko o pełnych godzinach, o danej godzinie może
odbywać się tylko jedna walka.

3. Walki odbywają się na Arenach (niekoniecznie są to areny sensu
stricto, są to po prostu specjalne tereny do walk, nie da się na nie
dostać inaczej niż poprzez wzięcie udziału w walce, a Arena to dobra
krotka i wygodna nazwa).

4. Walki odbywają się w systemie drużyn 5 lub 10 osobowych. Do walki nie
może przystąpić więcej postaci niż ustalono; może ich jednak przystąpic
mniej. Na terenie samej Areny podział na drużyny (np. podzielenie
drużyny 10 osobowej na mniejsze) jest dozwolony. (Opcjonalny luźny
pomysł - zgłasza się 2x5 vs 2x5, drużyny wtedy nie mogą się łączyć
ani przebywać na tej samej lokacji)

5. Drużynę zgłasza siś do walki w PZ, ustalając ilość osób oraz godzinę
bitwy (jeśli ta godzina jest wolna, jeśli nie - można zgłosić się
do danej bitwy; system zgłoszeń opisany niżej).

6. Zgłaszać drużyny do walk mogą tylko postacie zgildiowane; postacie
niezgildiowane mogą jednak brać w nich udział jako uczestnicy, człon-
kowie drużyny zgłaszającego.

7. Jeśli postać zostanie zabita na arenie, nie traci żadnego doświad-
czenia, cały jej ekwipunek ląduje jednak na lokacji na Arenie. Można
go normalnie podnieść (może to zrobić członek zarówno drużyny zabitej
postaci, jak i przeciwnej). Postać po "śmierci" dostaje specjalny
opis ogłuszenia czy też leczenia w lazarecie i wraca pod koniec walki
do PZ, w pełni uzdrowiona.

8. Walka zostaje wygrana, jeśli wszystkie postacie jednej z drużyn
zostaną wyeliminowane. Jeśli minie czas przeznaczony na walkę
(proponowane standardowo 30 minut lub zależny od Areny), wygrywa
drużyna, w której pozostało więcej "żywych". Jeśli ilość "żywych" jest
równa, walka zakończona jest remisem.

9. Zgłoszenie się do walki i nie stawienie się w PZ skutkuje automa-
tycznym przegraniem walki (jeśli oczywiście był jakiś przeciwnik).

10. Na Arenie nie wolno używać ziół, nie można jej opuścić w trakcie
trwania walki, nie można zakończyć, a zerwanie łącza nie ma żadnego
specjalnego rezultatu. Na Arenach można się ukrywać (odpowiednie
bonusy zależne od terenu) oraz blokować, można używać magicznych
przedmiotów.

11. Arena losowana jest przed samą walką, gracze nie mają wpływu na loso-
wanie, ani nie znają rodzaju Areny przed walką. Nie znają też składu
ani liczebności drużyny przeciwnej (oprócz imienia prowadzącego).

12. Za wygraną walkę dana drużyna otrzymuje nagrodę (patrz niżej), przy-
dzielaną zgłaszającemu/jego gildii. (Nagroda nie jest przydzielana
jeśli obaj prowadzący należeli do tej samej gildii lub gildii
nie będących w konflikcie (jak to ustalić?), żeby nie pozwolić
na zdobywanie nagród poprzez specjalne podkładanie się)



+++ System zgłaszania +++

1. Postać zgłasza walkę w którymś z PZ na określoną godzinę, jeśli
żadnej walki na tę godzinę jeszcze nie ma ustalonej. Określa
przy tym wielkość drużyny. Jest to Zgłaszający.

2. Jeśli jakieś walki są już zgłoszone, inna osoba może zgłosić
się do uczestnictwa w danej walce na określoną godzinę (Przeciwnik).

3. Jeśli Zgłaszający i Przeciwnik o określonej godzinie znajdują
się w PZ, w których zgłaszali się do walk, wraz ze swoimi druży-
nami (muszą być obecni na lokacji) przenoszeni są na lokacje
startowe na losowej Arenie.

4. Zgłaszający może wycofać się z walki, jeśli nie zgłosił się
żaden przeciwnik. Nie ma za to żadnych konsekwencji. Nie ma
też konsekwencji, jeśli nikt nie zgłosi się jako przeciwnik.

5. Jeśli zgłosił się Przeciwnik, żadna ze stron nie może się już
wycofać.

6. Jeśli któraś ze zgłoszonych stron się nie stawi przegrywa
walkę automatycznie.

7. Informacje o zgłoszonych walkach można sprawdzić w każdym PZ.

8. Po przeniesieniu na Arenę drużyny, rozpoczyna się odliczanie
do rozpoczęcia walki (kilka minut), dopiero po rozpoczęciu
można opuścić lokacje startową.



+++ Pomysly nagród +++

1. Title - Niezwyciezony dowodca, Pogromca...

2. Bonusy (wenątrz)gildiowe (za kilka wygranych, np. żołd, odznaczenia,
automatycznie wypełnione zadanie gildiowe,...)

3. Tak zwany "fejm", patrz niżej

4. Magik - Losowy z puli wszystkich, dodatkowy specjalnie na Areny?

5. Bonus do kolejnej walki na arenie.

6. Zależnie od typu Areny. Przykładowo, pole bitwy pod Mariborem:
a) Darmowa wozownia w Mariborze
b) Darmowy kowal w Mariborze
c) ...

7. Wyjątkowe / drogie / ciężko zdobywalne egzemplarze broni czy zbroi

8. Itemy erpegowe, jakieś chorągwie, sztandary, "relikwie"

9. Kasa

10. Specjalny item pomagający zdobyć etat (np. Mega-włócznia-smokobójca ;) )



+++ Lista wygranych +++
Nie chodzi o listęz punktami ani żaden ranking, lecz na przykład Npce
krzyczące na placach głównych Miast lub możliwość sprawdzenia informacji
o ostatnich bitwach. Przykład:

NPC: Huraaa! Armia Jarla ze Skellige pod dowodztwem Kapitana Morholta rozgromila Komando
Scoia'tael prowadzone przez Ulava w oblawie pod Mariborem!

NPC: Bogoowie! Pomocy! Mutanci nadciagaja! Okrutny Daggerro rozbil w proch sily Najemnikow
pod dowodztwem Kapitana Gniota! Ratujcie sie!



+++ Pomysły na Areny +++

- ruiny miasteczka (małe)
- spalona wioska (średnie)
- pole bitwy nad rzeką (duże)
- kanały pod miastem (średnie)
- zamek (średnie)
- strażnica (bardzo małe)
- gęsty las (duże)
- górska przełęcz (średnie)
- most (bardzo małe)
- miasto (dowolne)



+++ Pozostałe pomysły +++
Areny zawierające bramy, npce, jakieś specjalne bajery.
Areny do walki typu "Obrona Twierdzy", "Capture the flag", itd.
Lokacje na Arenie, w których np. można się raz na walkę uleczyć.



+++ Przykładowe mapy Aren +++

- Ruiny miasteczka na zboczu Gór Szarych
Sceneria: ruiny miasteczka, kamienne budynki porozwalane,
ciasne strome uliczki, kilka budynkow-ruin.

Kod: Zaznacz cały

A - budynek startowy druzyny A (np. lazaret)
B - miejsce startowe druzyny B (np. namiot rozbity na placu)
F - budynek (wejscie typu 'drzwi', 'budynek', 'brama', albo
    niewidoczne 'wejdz do budynku', itp.)
^ - gora/dol

   A-O^O-F   
     |/|  \ 
   F O | O-O 
   |X  |/  ^ 
   O O-O-F-O 
    \^  \ /| 
     O---O-B 
- Górska przełęcz gdzieś w Górach Sinych (duże)

Kod: Zaznacz cały


       A!-#       
           \          
            #-#-#     
                |
                #	#-#-#
                 \     /|  /|\              
                  #-#-#-L-L-L-#-#-#              
                       \ /|  X|\|X|\          
                    L-L-L-L-L-L-L-L-#                           #-W
                     /  |X / \|/ X|/                           /
                    L   L-L   L-L-#               N           #
                                  |              /|\          |
                                  #             N-G-N         #
                                 / \             \|/           \
                                O   #     O       N           #-#
                                 \   \     \      |          /
                                 1Jv  #-P-P-P-P-P-P-P-P-P-P-P
                                               /         \   \
                                              O           O   O    
                                                               \          
                                                                O-O   O
                                                                  |  /|
       A - Start druzyny 1                                        O-O O
                                                                     /
       B - Start druzyny 2                                        O-O   O   
                                                                 /     /|  
       # - Trakt                                                O     O B!
       L - Las                                                 / \   /
       N - Namioty                                     2Jv    O   O O
       P - Przelecz                                      \   /    |/
       W - Opuszczony wiatrak                             O-O     O    

   1J^   
     \        Jaskinie pod gorami 
      O       J^/Jv - gora/dol      
       \      $ - Przeskocz przepasc    
        O     % - przeplyn jeziorko
       /       
      O$O   O   O O           
      | |  / \  |\%\           
      O$O-O   O-O O O     
      | |  \     \ / \   
      O$O O-O     O  2J^
      | |    
      O$O  
      |/
      O
Awatar użytkownika
Loptak
Posty: 152
Rejestracja: 17 cze 2011 14:13

Re: Potyczki

Post autor: Loptak »

Porażka, robienie z naszej ślicznej klimatycznej arkadii następnego mudo(mmorpga?) nastawionego na głupie dziabanie wrogich graczy. Jeszcze tylko dodać instancje w których razem z wrogiem będziemy mogli sielankowo wyciągać fajny sprzęt.
Człowiek może być biedny, ale dopóki ma jakiś cel i stara się go osiągnąć jest piękny - Masutatsu Oyama
Ulav
Posty: 327
Rejestracja: 27 wrz 2009 00:44

Re: Potyczki

Post autor: Ulav »

PA pokazało, że można się w ten sposób fajnie bawić. Odjąć od tego wydurnianie, a dodać rpgowa otoczke i jakies profity, wtedy może to przyciągać graczy. Ustawianie wielkiej walki na niedziele wieczór, obstawiam niezłe kolejki do kolejnych bitew. Takie coś to pewnik, może tylko powiększyć ilość grających.

Oczywiście jestem za. :*

@Loptak: Niektóre rozwiązania są dobre i sprawdzone. Nie wszyscy mają czas latać po arce, a chętnie by się pobili z kimś. Nikt nie zabrania Ci kampienia pod wrogą gildią przez 10h w oczekiwaniu na fraga. Slicznej klimatycznej arkadii... ekhem.
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Potyczki

Post autor: Coronius »

Pomysł ciekawy, tylko czy to nie będzie potem nakręcać pk?
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Potyczki

Post autor: Haern »

"Bo jebnął mnie na arenie"? Nie wiem, dla mnie nie. Właśnie miejsce, żeby się wyżyć, i odegrać też tam (odexpiasz, bierzesz spasiony sprzęt, i próbujesz dokopać tym co z Tobą wygrali - bez wielkiego ryzyka).
Awatar użytkownika
Loptak
Posty: 152
Rejestracja: 17 cze 2011 14:13

Re: Potyczki

Post autor: Loptak »

Ulav:

Jak otworzą gildie to już nie trzeba będzie 'kampić' pod gildią!

Coronius:

Raczej w przeciwną stronę, ludzie ulżą sobie na 'potyczce' i pojdą expić żeby na następnej się odegrać;)
Człowiek może być biedny, ale dopóki ma jakiś cel i stara się go osiągnąć jest piękny - Masutatsu Oyama
Ulav
Posty: 327
Rejestracja: 27 wrz 2009 00:44

Re: Potyczki

Post autor: Ulav »

Loptak: Wg Ciebie gra ma polegać na wjezdzie, odexpianiu, wjezdzie, odexpianiu, teamfighcie, odexpianiu? Wiele osob sie boi o lvl, albo nie ma czasu go odexpiac. Tutaj by mogli wpasc na jednego teamfighta wieczorem i wszyscy by byli szczesliwi.

Re down: Tam gdzie teraz?
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2012 19:12 przez Ulav, łącznie zmieniany 1 raz.
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Potyczki

Post autor: Coronius »

A skąd wiesz, że sobie ulżą? Może właśnie ich to nakręci, bo są tacy fajni i tak dobrze im idzie na arenie/dostali w ryj i chcą się odegrać.

Do tego gdzie w tym wszystkim miejsce na zawody z ukrywaniem?
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Potyczki

Post autor: Haern »

Na terenie walk też się ukryć można, cały team ukrywaczy zmieniłby trochę walkę, a nawet 1 mocna osoba z ukrywanie puszczona luzem poza drużynę do dobijania rannych też by mogła się pobawić. Do dopracowania (i zależne od terenu)
Awatar użytkownika
Loptak
Posty: 152
Rejestracja: 17 cze 2011 14:13

Re: Potyczki

Post autor: Loptak »

Ulav:
Pfff.
Ja nie lubię pvp, więc się wpieprzam w pomysł który zabierze mi moich kochanych expiarzy na jakiś głupi battleground, miast prać ze mną milionowego npcka.

Co za chamstwo =/
Człowiek może być biedny, ale dopóki ma jakiś cel i stara się go osiągnąć jest piękny - Masutatsu Oyama
ODPOWIEDZ